...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Baza danych: Słownik
Opracował: Reptile
Email: reptile@o2.pl

Słowo wstępne od autora
Kolejna część w programie, która z wersji na wersje jest wiecznie przekształcana. Nie raz posiada własną zakładkę, a raz jest scalona z zakładką system. Nie mniej, zastosowanie słownika niezależnie od wersji jest takie same.
~Reptile


Jak sama nazwa wskazuje słownik zawiera wszelkiego rodzaju zwroty które należy w programie zdefiniować. Wyrazy, zwroty te nieustannie można spotkać podczas gry. Ponownie - każda wersja programu posiada nieco inaczej rozbudowany słownik, zatem niektóre zwroty są dostępne w jednej wersji programu a innych nie.

Słownik może zawierać następujące rożne zwroty, takie jak np.
Poziom
HP
MP
Punkty doświadczenia
Waluta
Techniki, umiejętności
Ekwipunek
Broń
Tarcza
Hełm
Pancerz
Akcesoria


W zależności od klimatu gry, albo rodzaju - może pojawić się różne słownictwo. Hełm można nazwać np. Głowa, a inne części ekwipunku mogą posłużyć za kolejne określenia ubioru (spodnie, buty itd).

W słowniku także można znaleźć zwroty, które będą towarzyszyły cały czas w czasie gry. Do takich zwrotów można zaliczyć sytuacje takie jak np.
  • zapis gry:
    Który plik zapisać?
    Który plik wczytać?

  • nocleg:
    Koszt noclegu wynosi (x)(waluta). Chcesz zostać na noc?

  • zwroty podczas wali:
    Atak z zaskoczenia!
    Twoja drużyna poległa.

Należy pamiętać, że
(1) słowniki w zależności od wersji programu, różnią się i zawierają inne zwroty;
(2) słowniki nie pozwalają na całkowitą modyfikację. Po prostu są zwroty, których nie da rady zmodyfikować i trzeba będzie kopać głębiej.



Kłopotliwe pytania:
1. Chce wykonać swój własny sklep/nocleg i preferuje by nie zawsze wyświetlał się ten sam tekst. Da radę to wykonać?
Tak. Można zrobić swój własny nocleg/sklep przy pomocy zdarzeń. Męcząca sprawa to będzie - ale jest możliwe.

2. Czy jest możliwość pozbycia się niektórych zwrotów? Na potrzeby mojej gry to za dużo.
Można spróbować usunąć niektóre zwroty. W zależności od miejsca puste pole pozostanie ''niewidoczne'' i będzie dobrze wyglądać, a czasami zostanie pusta luka. Trzeba próbować.