...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Baza danych: System (i system2)
Opracował: Reptile
Email: reptile@o2.pl

Słowo wstępne od autora
Kolejna zakładka, która niemalże w każdej wersji uległa modyfikacji. Większość funkcji jednak pozostaje bez zmian. Nie co do za dużo opisywać, wystarczy rzucić okiem na te ustawienia, gdyż można powiedzieć, że to są podstawowe ustawienia naszego projektu.
~Reptile


Zakładka System (oraz system2) odpowiada za główne ustawienia projektu. Rozmieszczenia pól i elementów są różne w zależności od wersji programu, ale ustawienia pozostają bez zmian.

Drużyna startowa
Miejsce w którym należy określić ile bohaterów będzie na samym początku, gdy tylko zostanie rozpoczęta gra. Dla niekomplikowania sprawy, zaleca się ustawienie chociaż 1 bohatera.

Ustawienia grafik
Możliwość zmiany wyświetlanych grafik takich jak: ekran tytułowy, ekran końca gry, grafiki systemu (ramki okna), pojazdów.
  • Ekran tytułowy; obraz wyświetlony na którym pojawia się małe menu: Nowa gra, Wczytaj, Zamknij (zwroty te można modyfikować).

    Warto wspomnieć:
    - RPGVX - nie ma wyboru grafiki ekranu tytułowego. Ekran tytułowy o nazwie title.png należy wkleić do folderu System w projekcie.
    - RPGVXACE/MV - ekran tytułowy może składać się z dwóch obrazków nałożonych na siebie, dodatkowo istnieje możliwość wyświetlenia tytułu gry

  • Ekran końca gry - obraz wyświetlany gdy drużyna polegnie w czasie walki (zazwyczaj), lub zostanie użyte polecenie koniec gry. Po wyświetleniu ekranu końca gry następuje przejście do ekranu tytułowego.

    Warto wspomnieć:
    RPGVX - nie można wybrać grafiki końca gry. Tak jak w przypadku ekranu tytułowego, należy stworzyć plik (gameover.png) i umieścić go w folderze projektu system.

  • System/Window - grafika odpowiadająca za ramki na których zostanie wyświetlany tekst. Plik ten zawiera także elementy, które są wykorzystywane przez program w różnych sytuacjach (np. Kolory czcionki, strzałki wyboru).

    Warto wspomnieć:
    RPGVX - nie można wybrać grafiki systemu. Tak jak w przypadku ekranu tytułowego, należy stworzyć plik (system.png) i umieścić go w folderze projektu system.

  • Grafika pojazdów
    W programie występują 3 pojazdy: łódka, statek, szybowiec. Każde z pojazdów posiada swoje ustawienia co może a co nie. W tym miejscu jedynie określa się wygląd.

    Warto wspomnieć:
    RPGXP - nie posiada pojazdów.
Ustawienia muzyki
W grach RPG są pewnego rodzaju sytuacje, które są notorycznie powtarzane jak np. Walka. W tym miejscu należy ustalić jakie melodie mają zostać odtworzone podczas konkretnej sytuacji np: podczas walki, zwycięstwo, koniec gry albo też ekran tytułowy.

Ustawienia dźwięku
Tak jak wyżej, zestaw ustawień odpowiadających za domyślne dźwięki takie jak np. Kursor, decyzja, anulowanie, buczek.


Zakładka: System2
Zakładka ta dostępna jest tylko w RPG2003. Warto o tym wspomnieć, gdyż posiada coś, co brakuje w nowszych wersjach.

Ustawienia głównego menu. Przy pomocy rozwijanego menu, w prosty sposób można określić jakie pozycje mają zostać wliczone w menu. Można wykonać typowe menu jak przy grach RPG to bywa (przedmioty, umiejętności, ekwipunek, zapis gry, formacja itp.), albo można wykonać menu dla typowych gier przygodowych (przedmioty, zapis gry i nic więcej).

Ramka - grafika ramki, która jest nałożona na całe okno w którym wyświetlana jest gra. Jest to dodatkowy obraz po prostu, jednak podczas gry nie można go modyfikować.

Grafika System2 - Dodatkowe elementy wyświetlane podczas walki, takie jak kursor, paski stanu, liczby.





Kłopotliwe pytania:
1. Czy można pominąć ekran tytułowy?
Jeżeli mowa o prostej opcji, to tylko wersja RPG2003 (1.12a) coś takiego umożliwia. Natomiast w innych wersjach efekt ten można uzyskać poprzez modyfikację skryptów ruby (RPGXP/VX/VXAce) lub zastosowanie odpowiednich wtyczek (RPGMV).

2. Czy istnieje możliwość pominięcia ekranu końca gry (game over)?
Koniec gry występuje gdy:
- polecenie zdarzenia: koniec gry, zostało zastosowane
- drużyna poległa podczas walki
    Rozwiązanie:
    Ad1 - nie stosować polecenia zdarzenia.
    Ad2 - wykonać typowe zdarzenie, które podczas walki teleportuje gracza do świątyni lub coś w tym stylu. Także należy użyć podczas walki warunków (gdy przegrana walka).

3. W wersji YYY programu jest taka opcja w zakładce system, a teraz używam wersji ZZZ i tej opcji nie widzę.
Opcje te się niestety zmieniają i ta opcja albo jest w innym miejscu albo została pominięta. Zależy o jakiej opcji mowa. Jeżeli tej opcji nie widzisz, to działaj tak jakby ta opcja była ci niepotrzebna (albo pytaj o pomoc innych jak rozwiązać ten problem).