...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: RPG Maker - interface programu.
Opracował: Reptile
Email: reptile@o2.pl

Słowo wstępne od autora
Przedstawienie głównego okna programu, rozpisanie co do czego służy, co gdzie jest. Screen programu jest niepotrzebny. Liczę na waszą spostrzegawczość i umiejętność czytania ze zrozumieniem.
~Reptile


Od pierwszego RPG Makera, interface (wygląd układu) programu nie ulega jakiejś specjalnej zmianie. Wszystko posiada taki sam, jak nie identyczny układ, co zdecydowanie wpływa na nasza korzyść. W tym dziale znajdziemy małe wytłumaczenie co do czego służy. Jeżeli czegoś nie do końca pojmiecie, to nic załamujcie się, w innych działach znajdziecie konkretniejsze informacje na dany temat, co do czego służy i jak to wykorzystać. Na chwile obecna, postarajmy dowiedzieć się co do czego służy, co jakie okna wywołuje, jak to ogólnie wszystko wygląda.

Do dyspozycji mamy:
  • pasek menu (główny)
  • pasek menu (w postaci graficznej)
  • przybory, narzędzia do rysowania mapy
  • po lewej stronie elementy, kafelki (chipsety, tilesety) z których budujemy (rysujemy) mapę
  • poniżej drzewo mapy całego projektu
  • aktualna mapa
Zauważyć można dwa paski menu. Większość programów tak ma właśnie ma: jeden pasek menu (główny), a pod nim ten sam pasek, przedstawiający skróty (ikonki). Osobiście polecam (i myślę, że większość też tak robi) stosowanie skrótów - ikonek, po prostu jest szybciej i wygodniej. Wystarczy najechać myszka na dana ikonkę, i chwile poczekać, na ukazanie jej opisu.

Podzielmy sobie ten pasek na kilka części:
Na początku mamy ikonki odpowiadające za projekt.
Nowy projekt – tworzy nowy folder z gra, podstawowymi skryptami, baza danych itp.
Otworz projekt – otwiera już istniejący projekt
Stwórz plik instalacyjny – opcja pakuje projekt w plik instalacyjny. Utworzona instalacje możemy przekazać znajomym, aby sobie zagrali (bez instalacji programu), ale o tym dokładniej może w innym dziale, gdyż każda instalacja zależy od wersji programu.

Następnie mamy skróty odnośnie mapy:
Edycje warstw (dolna, górna), edycja zdarzeń, skala mapy. Warstwy są wykorzystane do rysowania mapy, edycja zdarzeń do stawiania zdarzeń (np. postaci z którymi można porozmawiać, teleporty do innych map etc., o tym tez będzie dokładniej w innym dziale)

Kolejne skróty odnoszą się do tego konkretnego projektu, do jego bazy:
Baza danych – zawiera istotne informacje o bohaterach, broniach, potworach, animacje walki. Jeżeli będziemy chcieli coś nowego dodać, to za pewne będziemy mieli z bazą danych do czynienia.
Zarządzanie zasobami – narzędzie służy do dodawania NOWYCH materiałów graficznych (np. pobranych z Internetu, czy samodzielnie wykonanych)
Grajek – pozwala na przeglądnięcie ścieżki dźwiękowej naszego projektu. Można posłuchać melodii podczas tworzenia projektu.
Test gry – uruchamia nasz projekt w trybie testowy. (Spokojnie, na baza danych, zarządzanie zasobami czy test gry poświęcimy oddzielne rozdziały)

Po lewej stronie mamy przybornik, a poniżej elementy mapy (kafelki). Wybieramy narzędzie, zaznaczamy element, a następnie po głównej mapie możemy rysować zaznaczonymi elementami. Zasada jest bardzo prosta, wybieramy element i po prostu rysujemy.



Klopotliwe pytania:
Brak