...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Pogromca II

POGROMCA II: ZŁODZIEJ KAMIENIA


Pogromca II

Autor: HGS

RPG Maker: XP
Wersja: 2.0
Gatunek: Survival / RPG / Przygodowa
Język: Polski/Angieski (PL/ENG)
Informacje dodatkowe:

Linki:
  • Strona domowa projektu
  • Facebook: Fanpage gry
  • Facebook: Grupa fanów uniwersum



  • Założenia gry

    Na początku warto zaznaczyć, że nie będzie to gra dla każdego i raczej to się nie zmieni. Mamy dzisiaj do czynienia z różnymi grami, które starają się wyróżnić na tle innych. Wymyślić coś oryginalnego w tych czasach jest stosunkowo trudno, dlatego postawiłem na hybrydę kilku gatunków i rodzajów gameplay'u. Istnieje wielu fanów gier RPG, oraz tak zwanych survivali, więc uznałem, że połączenie tych dwóch gatunków może być strzałem w dziesiątkę!

    W grze wcielamy się w Talusa z Lorunu, który w wieku 12 lat został wcielony w szeregi zakonu pogromców, których głównym celem jest tępienie zarazy zesłanej przez bogów. Jego szkolenie przebiegło bez większych komplikacji, jednak nie udało się wymazać wspomnień głównego bohatera z czasów dzieciństwa. W wieku 20 lat Talus wyruszył na półwysep Apeniński, by tam dokonało się jego przeznaczenie. Poznał tam największego maga jakiego znała ludzkość... Adysa. Z czasem potężny czarodziej zaprzyjaźnił się z naszym bohaterem i wspólnie zażegnali kryzys na półwyspie co sprawiło, że władze tych rejonów nie były tym faktem zachwycone. Talus wyruszył więc szukać innych zleceń, a Adys... w sumie nie wiadomo. Obecnie nasz bohater ma 30 lat, a jego życie znów nabierze nieoczekiwanych zwrotów akcji...

    ZMIANY ZMIANY ZMIANY

    Znajdą się tu pewnie tacy, co kojarzą pierwszą część gry prawda? Pamiętamy oporność, trudność mechaniki, oraz masę niedorzeczności (Obecnie ZAYKO Gameworks pracuje nad tym w angielskiej wersji gry). Cóż... każdemu się zdarza błądzić, ale my potrafimy wyciągać wnioski, obserwować i coś zmieniać. Oto co postanowiliśmy:

  • Fabuła
    W PII przykuliśmy znacznie większą uwagę na to jak przedstawiamy historię postaci, oraz świata. Pojawi się masa nowości takich jak podpisane postaci, czy nawet intuicyjne, ciekawe i łatwe w zrozumieniu dialogi na kilkukrotnie wyższym poziomie niż to było dotychczas. Każda bardziej kluczowa postać w grze ma swoją historię i praktycznie każdy z rąbem, albo wykrzyknikiem nad głową ma coś ciekawego do powiedzenia.

  • ABS
    W PP mieliśmy do czynienia ze zbugowanym systemem walki, który czasami działał, a czasami nie i trzeba było się wielu rzeczy domyślać. W dwójce tak nie jest. W ustawieniach można włączyć sobie dodatkowe informacje jak chociażby ile obrażeń otrzymujemy i ile zadajemy. Ponadto cały system walki został przebudowany. Jest bardzo dynamiczny i zręcznościowy. Bohater wymachuje bronią i posługuje się tarczami. Klawiszami "S" wyprowadzamy ciosy / strzelamy z łuku, natomiast klawiszem "A" blokujemy ciosy przeciwników. System walki wyposażony jest również w szereg umiejętności, które z czasem możemy odblokować. Walka na mapie w Pogromcy jest teraz dynamiczna i przyjemna jak nigdy wcześniej!

  • Ekwipunek
    Ten aspekt również został poprawiony. Zakładki z przedmiotami są podzielone na kategorie, co sprawia, że nie sposób się pogubić. Zakładki z umiejętnościami są ułożone obok siebie, dzięki czemu mamy szybki i intuicyjny do nich dostęp. Dostępny bestiariusz pozwala nam poznać słabe i mocne strony przeciwników. Mapa świata znajdująca się również pod klawiszem "M" ułatwia eksplorację, ale nie prowadzi nas za rękę!

  • Elementy survivalu
    Tego nie może zabraknąć w naszej grze! Pogromca w głównej mierze jest grą opartą o mechaniki typowo survivalowe. O ile w pierwszej części był to zaledwie dodatek, tak tutaj ten aspekt rozgrywki odgrywa kluczową rolę w gameplay'u. Postanowiliśmy ułatwić ten aspekt i zrobić bardziej intuicyjny panel chorób. Od teraz nie trzeba będzie szukać w zakładkach leków na dany typ choroby. Wystarczy kliknąć w wybraną ikonkę schorzenia i pojawi się panel dostępnych opcji jakie możemy wykonać, by się jej pozbyć. Nie zabraknie również elementów wytwarzania, zbieractwa, górnictwa, budowy własnego obozu i rozwijania umiejętności typowo survivalowych jak rozpalanie ognia za pomocą patyków.

    Najlepsze jednak zostawiłem na sam koniec. Pogromca w pierwszej części gry mógł wykupić dom i bawić się w zarabianie pieniędzy. System ten jednak nie był do końca przemyślany i wracanie się do domu i robienie czegokolwiek w nim mijało się z celem. My jednak lubimy wyzwania i wyciągnęliśmy wnioski. Stworzyliśmy w Skandynawii miejsce, gdzie bohater może rozbić obóz. Po rozbiciu obozu pojawia się dodatkowe miejsce na zapisanie gry, oraz dodatkowy teleport, dzięki któremu można się wrócić do obozu w przeciągu kilku chwil :)

    Obóz jest o tyle przydatny, że można w nim wytwarzać przeróżne rzeczy w tym broń i pancerze. Talus może sadzić pola uprawne i zbierać deszczówkę, która może się przydać, by zaspokoić jego pragnienie. Sam system pogody w grze jest dość ciekawy i wpływa na wiele aspektów rozgrywki, ale dość słów, zobaczycie sami w praktyce jak to wygląda.

  • Autorskość ponad wszystko!
    Pogromca II dysponuje autorskim ponad dwugodzinnym soundtrackiem, a grafika w grze to efekt naszej ciężkiej pracy. Wizualizacja ekwipunku i liczne nowe elementy otoczenia pozwoliły nam na oddanie ducha świata gry.

  • Optymalizacja
    Optymalizacja jest równie ważna co gameplay, dlatego i ten aspekt się polepszył względem poprzedniczki. Stałe 60 FPS brzmi dość niewiarygodnie jeśli weźmiemy pod uwagę silnik jakim jest RPG Maker XP. Dzięki zastosowaniu skryptu na możliwość uruchamiania gier z silnika RPG Maker XP na bibliotekach RGSS3 spadki FPS zdarzają się rzadko. Gra chodzi płynnie i nie zawiesza się co pozwala się nam bezproblemowo skupić na grze.


    Kilka słów na koniec
    Pogromca II to projekt na który poświęciliśmy i poświęcamy bardzo dużo czasu, pracy i serca. Zależy nam na tym, by gra oferowała dużo możliwości. Dobrą grę cechuje to jak twórcy traktują swoją pracę. My traktujemy ją jak zabawę, coś co sprawia nam dużo radości i przyjemności z tworzenia. Profesjonalizm owszem, ale takie rzeczy wyrabia się w trakcie tworzenia i zbierania opinii o grze. My tylko liczymy na to, że nasza gra wam się spodoba i dostarczy wam mnóstwo zabawy.

    Screeny / Zrzuty z gry

    Hud, rozłożenie jak i stylprojektu odnosi się do pierwszej części.
    Może graficznie nie jest najlepiej, ale projekt posiada swój urok.
    Kolejny zrzut przedstawiający lokalizacje i postacie w grze.
    Statystyki, rozwój postaci.
    Statystyki part 2, tylko tym razem chyba odnoszące się do mechaniki gry.
    Statystyki part 3, odniesienie się do ekwipunku postaci.