Wtapianie obrazka
Witam.
Każdy miłośnik starszych RPG Maker'ów zapewne nieraz męczył się z tym by jego obrazek przedstawiający sylwetkę postaci lub coś innego,
ładnie wkomponował się w elementy mapy swojej gry.
Jak wiadomo nie mamy tu możliwości stosowania zaawansowanych efektów w plikach .png, które swoją drogą
używane są często w przypadku chociażby RPG Maker VX.
Ale czy oznacza to, że jesteśmy skazani na wiecznie poszarpane krawędzie??
Oczywiście, że nie. Mimo niskiej rozdzielszości
jak i palety kolorów możemy dokonać tego co wydaje
się przy tej konfiguracji niemożliwe.
Pierwsze czego potrzebujemy to oczywiście obrazka na którym chcemy zastosować opisywany tu efekt.
Dla przykładu użyłem postaci z gry BlazBlue - Calamity Trigger.
Postać z gry BlazBlue
Kolejnym krokiem będzie obrysowanie krawędzi sylwetki i zapisaniu jako odrębny plik.
Postać z gry BlazBlue - plik legendy
Jak widać na ilustracji powyżej, użyłem trzech kolorów.
1.Żółty
2.Pomarańczowy
3.Czerwony
Każdy kolor przedstawia jedną warstwę obrysu grubości 1 piksela.
Będzie to coś w rodzaju legendy, która ułatwi nam kolejne poczynania.
Jeżeli już mamy przygotowany plik legendy, używamy go by stworzyć 3 kolejne pliki
Obrazek 1 - pierwsza krawędź co ma mieć 90% przezroczystości.
Obrazek 1
Obrazek 2 - druga krawędź co może mieć 60% przezroczystości.
Obrazek 2
Obrazek 3 - trzecia krawędź, można dać 30% przezroczystości.
Obrazek 3
Są to krawędzie z wyżej wymienionych warstw. Jeżeli już je mamy pozostaje nam zrobić kolejny
czwarty pliczek. A wyglądać on będzie jak ten poniżej
Obrazek 4 - gotowa już postać z nałożonymi warstwami
Jeżeli ktoś nie zauważa różnicy, to tłumaczę. Jest on okrojony o grubość 3 pikseli czyli naszych 3
krawędzi.
Powinniśmy mieć 4 pliczki obrazków.
Obrazki 1,2,3 - prezentujące same krawędzie
Obrazek 4 - prezentujący cały obrazek, okrojony jedynie o te 3 warstwy
Odpalamy RPG Maker.
Tworzymy nowe zdarzenie (pokaż obrazek)
Zaczynamy od obrazka 1 i dajemy mu 90% przezroczystości.
Obrazkowi 2 dajemy 60% a 3 - 30%.
4 obrazek powinien mieć 0%
Niżej porównanie dwóch obrazków. Jeden wstawiony klasyczną metodą, drugi zaś przy użyciu
wyżej opisanego sposobu.
Zaznaczam, że % przezroczystości oraz ilość warstw zależy od obrazka. Na jednym efekt wyjdzie lepiej
na innych gorzej. Kwestia by po prostu dobrać odpowiednią ilość warst.
Porównanie obrazków
Autor: Krisuroku
Email:
krisuroku@op.pl
Pobierz:
Zdarzeniówka wykonana w RPGME