...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 10 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGME || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker ME

Wtapianie obrazka


Witam.

Każdy miłośnik starszych RPG Maker'ów zapewne nieraz męczył się z tym by jego obrazek przedstawiający sylwetkę postaci lub coś innego, ładnie wkomponował się w elementy mapy swojej gry.
Jak wiadomo nie mamy tu możliwości stosowania zaawansowanych efektów w plikach .png, które swoją drogą używane są często w przypadku chociażby RPG Maker VX.
Ale czy oznacza to, że jesteśmy skazani na wiecznie poszarpane krawędzie??
Oczywiście, że nie. Mimo niskiej rozdzielszości jak i palety kolorów możemy dokonać tego co wydaje się przy tej konfiguracji niemożliwe.

Pierwsze czego potrzebujemy to oczywiście obrazka na którym chcemy zastosować opisywany tu efekt.
Dla przykładu użyłem postaci z gry BlazBlue - Calamity Trigger.

Postać z gry BlazBlue


Kolejnym krokiem będzie obrysowanie krawędzi sylwetki i zapisaniu jako odrębny plik.

Postać z gry BlazBlue - plik legendy

Jak widać na ilustracji powyżej, użyłem trzech kolorów.
1.Żółty
2.Pomarańczowy
3.Czerwony
Każdy kolor przedstawia jedną warstwę obrysu grubości 1 piksela. Będzie to coś w rodzaju legendy, która ułatwi nam kolejne poczynania.

Jeżeli już mamy przygotowany plik legendy, używamy go by stworzyć 3 kolejne pliki

Obrazek 1 - pierwsza krawędź co ma mieć 90% przezroczystości.


Obrazek 1

Obrazek 2 - druga krawędź co może mieć 60% przezroczystości.


Obrazek 2

Obrazek 3 - trzecia krawędź, można dać 30% przezroczystości.


Obrazek 3

Są to krawędzie z wyżej wymienionych warstw. Jeżeli już je mamy pozostaje nam zrobić kolejny czwarty pliczek. A wyglądać on będzie jak ten poniżej

Obrazek 4 - gotowa już postać z nałożonymi warstwami


Jeżeli ktoś nie zauważa różnicy, to tłumaczę. Jest on okrojony o grubość 3 pikseli czyli naszych 3 krawędzi.
Powinniśmy mieć 4 pliczki obrazków. Obrazki 1,2,3 - prezentujące same krawędzie Obrazek 4 - prezentujący cały obrazek, okrojony jedynie o te 3 warstwy

Odpalamy RPG Maker.
Tworzymy nowe zdarzenie (pokaż obrazek) Zaczynamy od obrazka 1 i dajemy mu 90% przezroczystości.
Obrazkowi 2 dajemy 60% a 3 - 30%.
4 obrazek powinien mieć 0%

Niżej porównanie dwóch obrazków. Jeden wstawiony klasyczną metodą, drugi zaś przy użyciu wyżej opisanego sposobu. Zaznaczam, że % przezroczystości oraz ilość warstw zależy od obrazka. Na jednym efekt wyjdzie lepiej na innych gorzej. Kwestia by po prostu dobrać odpowiednią ilość warst.

Porównanie obrazków





Autor: Krisuroku
Email: krisuroku@op.pl
Pobierz:
  • Zdarzeniówka wykonana w RPGME


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024