...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 17 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGME || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker ME

Priorytet wyświetlania kafelków w 2k/3


Dzień Dobry.

Jak za pewne wiecie RMXP wprowadził 5 priorytetów rysowania tili nad bohaterem, im wyższy numer gwiazdki tym wyżej rysował się dany tiles na mapie. Działało to przykładowo w ten sposób załóżmy że nasza postać ma 96 piksele wysokości (3 kratki w RM) i ma pod sobą 3 tilesy ułożone pionowo. Teraz jeśli nie będą miały ustawionego priorytetu (gwiazdka 0) to cały char będzie widoczny, jak 1, to znikną nogi (pierwsze 32 piksele od dołu chara), jak 2 to zostanie tylko głowa (ostatnie 32 piksele na górze chara), a jak 3 to zniknie cały za tilesami. Umożliwiało to robienie różnych ciekawych efektów jak w podstawowym RTP RMXP kołdry na łóżkach miały priorytet zero, w ten sposób gdy postać stała kratkę pod łóżkiem, kołdra nie zasłaniała jej głowy, ale jak wchodziła do łóżka to kołdra zasłaniała nogi, dzięki temu postać wyglądała jakby leżała w wyrku.
Ale jak ten efekt prosto osiągnąć w 2k3. No ustawienie gwiazdki w chipsecie zasłania wszystko, więc gdyby postawić tak kołdrę, no to zasłaniała by ona też głowę postaci kiedy ta stała by idealnie kratkę pod łóżkiem. Często ten problem rozwiązywano przez zrobienie kołdry na efentach i zmianie przełącznikiem grafiki czy ma być ona na gwiazdkę, czy normalnie, ale to powoduje dublowanie grafik i problem bo gdzieś trzeba też naćpać efentów które zmieniały by przełącznik - skomplikowane i szkoda na to czasu.
Ale co jeśli powiem że jest łatwiejszy sposób - no i oto właśnie jest ta zdarzeniówka.
Pierwsze trzeba sobie stworzyć odpowiedni charset (niestety te grafiki musimy wsadzić w chary), w ten sposób żeby interesujący nas tiles położyć na górze klatki charsetu. Później tworzymy nowe zdarzenie kratkę pod tą kratką którą chcemy mieć ten specjalny kafelek z mniejszym priorytetem a w nim dajemy tak:
- grafikę ustawiamy na tą co przygotowaliśmy
- warstwe ustawiamy na TEN SAM CO BOHATER
- animacje ustawiamy na zablokowaną na wybranej grafice
- i najważniejsze robimy własny ruch zdarzenia w którym odznaczamy powtarzanie akcji i dajemy tylko polecenie przenikanie ON.

To wszystko, efent można kopiować, zmieniać grafiki na inne, efekt mamy gotowy.
Jest tylko jedno ale, sztuczka ta działa z grafiką gracza, ale nie z grafikami innych zdarzeń, Jeśli inne zdarzenie wejdzie na kratkę naszego efentu z tą sztuczką, to zacznie dziwnie się wyświetlać, więc lepiej ogrodzić miejsca z tą sztuczką pustymi efentami z zaznaczoną opcją blokowania innych efentów. Dlaczego po prostu nie możemy zablokować tego efentu z naszą sztuczką - no niestety opcja przenikania wyłącza opcję blokowania innych zdarzeń.
Polecam ściągnąć demko i zobaczyć, łóżka, szafki z książkami i balustrada jest zrobiona właśnie tym efektem.


Autor: Dragon Kamillo
Email:
Pobierz:
  • Zdarzeniówka wykonana w RPG2k3 wer. 1.12


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024