...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 38 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPG95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 95

Częstotliwość ruchu NPC


Dzień Dobry
Od RM2k do najnowszych wersji, w ustawieniach ruchu zdarzenia mamy coś takiego jak częstotliwość. Jest to ustawienie odpowiedzialne za częstość wykonania ruchu. Można ustawić je na wartości od 1 do 8, gdzie 8 sprawia że zdarzenie wykonuje ruch ciągły, a każda mniejsza wartość sprawia że co krok się na chwilę zatrzymuje. RM95 nie ma jednak tego ustawienia. Ustawiając ruch zdarzenia po prostu na losowy, zdarzenie będzie się poruszać ciągle, co może nie być za fajne... A więc dzisiej pokarzę wam jak można trochę poudawać i naśladować tą funkcjonalnośc wprowadzoną w RM2k.
No to robimy se zdarzenie, a w nim ustawiamy tak:
- grafika - wiadomo jakiś char z zestawu
- polecenia - no tu dajemy to co ma nam NPC gadać gdy z nim zagadamy + coś nieobowiązkowego o czym powiem niżej.
- i teraz najważniejsze, ustawiamy ruch zdarzenia, po przez opcje w prawy dolnym rogu, a w niej dokładnie tak:
-- Animacja Losowa
-- Czekaj
-- Animacja Normalna
-- tu można dać kolejne czekania, ale nie jest to wymagane, zależy od tego jak żadko chcecie by zdarzenie robiło krok
-- Krok Do Przodu
-- Pętla

Można też ustawić mniejszą prędkość, np 6 wydaje sie ok.

To by było w sumie na tyle, gdyby nie maleńki problemik, zdarzenie poruszając się może wejść w inne zdarzenie albo w bohatera i się zaklinować. Nie jest to nic poważniejszego, gdyż szansa wlezienia w inne zdarzenie powinna być niewielka (choć oczywiście zależy to od ich ilości, a graczowi może tylko ułatwiać nawiązanie rozmawy z daną postacią. Ważne tu jest żeby wszystkie elementy mapy itp, w które nie chcemy by zdarzenia nam wchodziły były zablokowane przez tileset, a nie przez zdarzenia na normalnej warstwie i wszystko wtedy powinno być dobrze.

A teraz ta nieobowiązkowa rzecz, którą można dać w polecenia naszego NPC. Otóż wchodzenie zdarzeń w bohatera może spowodować zaklinowanie wąskich ścieżek i problem bo żeby odblokować ruch zdarzenia musimy się cofać, co nie pomaga w przejściu. Żeby tego uniknąć można zrobić prostą sztuczkę - na końcu poleceń zdarzenia dać jakiś przełącznik na ON po czym na następnej stronie startującej na owy przełącznik i autostart zmienić go z powrotem na OFF. Będzie to skutkowało tym że zdarzenie odwróci się od bohatera i cofnie na swoje poprzednie pole, po czym będzie mogło wylosować kolejny kierunek i możliwe że odejść w przeciwną stronę - co odblokuje nam przejście. Jeśli mamy kilka zdarzeń, przełącznik możemy spokojnie zostawić ten sam, co prawda będzie to zauważalne dla kogoś kto będzie o tym wiedział, ale nie powinno być aż tak widoczne dla zwykłego gracza - zawsze też można poświęcić na kolejne zdarzenia na jednej mapie inne przełączniki...

No to w sumie tyle, dema nie dorzucam bo to prosta porada, ale jakby ktoś miał problemy i chciał to spokojnie może w przyszłości coś wykombinuje...


Autor: Dragon Kamillo
Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl