...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 10 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPG95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 95

Warunek zakończenia walki


Jedną z nowości wprowadzonych względem RM95 w RM2k było to, że wybierając komendę Walka w zdarzeniu, mogliśmy ustawić co ma się dziać gdy:
a) wygramy walkę,
b) skopiemy,
c) uciekniemy.

Jednak jak można zauważyć w RM95 polecenie Walka nie ma żadnych warunków, więc czy wygramy walkę, czy z niej uciekniemy - zdarzenie będzie miało te same polecenia dalej. Oczywiście jakimś rozwiązaniem jest zablokowanie ucieczki w walce ze zdarzenia, no ale takie rozwiązanie mnie nie zadowala. Ja chcę mieć i ucieczkę i inne działanie zdarzenia w zależności od wyniku walki. No więc wpadłem na pewne rozwiązanie tego zagadnienia.

1. Walka przegrana
Normalnie gdy przegramy walkę uruchamiane jest zdarzenie Game Over - Koniec Gry. Ale jak można zauważyć to zdarzenie ma dostępne 4 strony do zagospodarowania, można więc, jeśli chcemy zrobić jakieś wydarzenie po przegranej walce, poświęcić jedną stronę i dać w niej tylko Zmień przełącznik które wywoła nam odpowiednia zdarzenie, na samej mapie gdzie była walka itp. Nie trzeba się o nic martwić, zdarzenie Koniec Gry po przetworzeniu wszystkich komend teleportuje nas automatycznie w miejsce w którym staliśmy przed walką.

    Instrukcja
    Żeby uruchamić specjalną stronę w zdarzeniu Koniec Gry, najlepiej przed walką dać przełącznik na ON, który wywołuje daną stronę. W samym zdarzeniu można zmienić przełącznik który wywoła odpowiednie zdarzenie na mapie i wyłączyć przełącznik który wywołał specjalny Koniec Gry. To już zależy od was jak to wykorzystacie.

    Stosując tą samą zasadę, można np stworzyć opcję, że gdy posiadamy jakąś postać w drużynie, która ma umiejętność wskrzeszania po walce, to prosto warunkiem że mamy ową postać możemy zrobić efekt wyleczenia drużyny po przegranej walce.

2. Ucieczka
Tutaj w sumie prosto. Wystarczy w tym samym zdarzeniu co mamy walkę, pod samą komendą Walka zrobić to co ma się dziać gdy uciekniemy. Może to być np cofnięcie się o parę kroków, jakiś teleport itp, co tylko przyjdzie nam do łba.

3. Walka wygrana
Poświęcamy jeden przedmiot z bazy danych. U każdego przeciwnika w bazie danych który ma mieć walkę wywołaną zdarzeniem wstawiamy owy przedmiot na 100% nagrodę. Jeśli wygramy walkę nasza postać otrzyma owy przedmiot. Trzeba jednak pamiętać, że przeciwnik też nam nie może uciec, dlatego przynajmniej jeden w hordzie nie może mieć ustawionej ucieczki w jego możliwych atakach podczas walki.

Potem wystarczy że w tym samym zdarzeniu co była komenda Walka na następnej stronie ustawimy start na dany przedmiot i na auto start, w poleceniach usuniemy drużynie zdobyte przedmioty podczas walki i zrobimy to co chcieliśmy po wygranej walce. Można oczywiście dodać tu przedmioty które na prawdę znaleźliśmy przy przeciwnikach, bezograniczeń co do ilości. Komunikaty podczas walki o zdobytych przedmiotach, które się wyświetlają możemy albo zostawić puste, albo wymyślić w ich miejsce coś ciekawego.

Oczywiście potwory które mają ustawiony ten przedmiot do warunku, nie mogą być używane podczas zwykłych losowych walk.

To by było chyba na tyle, w razie pytań ślijcie mejle, lub wchodźcie na chata.


Autor: Dragon Kamillo
Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024