...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPG Unite || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker Polska :: RPG Maker Unite

FAQ - Pytania i Odpowiedzi
RPG Maker Unite - FAQ | Pytania i Odpowiedzi


Aby nie przeglądać wszystkich dzienników deweloperskich, postanowiliśmy otworzyć specjalny dział FAQ, gdzie będą znajdowały się wszelkie pytania, na które deweloperzy dali odpowiedź i potwierdzili informacje, dotyczące RPG Makera Unite.

Pytania ogólne:

A) Kiedy premiera programu RPG Unite?
- Planowana premiera oprogramowania, przewidywana jest na 2022 rok. Jednak konkretnej daty jeszcze nie podano

B) Czy program będzie dostępny w Polskiej wersji językowej?
- Niestety nie. Deweloperzy RPG Makera Unite, tak jak przy poprzednich wersjach makera, tak i tutaj. Nie przewidują Polskiego wsparcia językowego. Chodź oficjalnie, nie zostało to jeszcze potwierdzone.

Jednak na Twierdzy Rpg Maker zostanie udzielone wsparcie w postaci poradników, oraz pomoc społeczności, w razie jakichkolwiek problemów.

C) Ile będzie trzeba zapłacić za RPG Makera Unite?
- Oficjalnych informacji dotyczących ceny jeszcze nie ma. Natomias deweloperzy przedstawili bezpłatne plany dla użytkowników Unity, których szczegóły zobaczycie tutaj: https://store.unity.com/#plans-individual

D) Skrypty, co z nimi?- Czy Ruby z XP i VX, Czy Plugin Manager z MV/MZ Czy zupełnie coś innego?
- Należy zwrócić uwagę, że wszystko jest zależne od licencji ELUA, którą posiada każda wersja Rpg Makera. Co równoważy się z ograniczeniami które z powodu licencji, mogą zostac naniesione na najnowszą wersję. Deweliperzy RPG Maker Unite. Na ten moment poinformowali iż skrypty w najnowszej wersji, będą pisane w C#.

E) Czy będzie można otworzyć projekt gry w edytorze RPG Maker Unite, ze starszej wersji makera (np. z RPG MV)?
- Jest to chyba marzenie każdej osoby, która chciałaby przenieść swoją grę wykonaną na starszej wersji do nowszej RM. Niestety, jak z każdą wersją RM tak i w tym przypadku. Projektów ze starszych wersji makera nie będzie można przenieść i otworzyć w najmowszym RPG Makrze Unite. Na pocieszenie. Deweloperzy serwują PiXel Scaler (więcej info tutaj), który pozwala na modyfikację zasobów RTP z poprzednich wersji makera, do użytku w RPG Maker Unite.

F) Kiedy pojawiają się Dzienniki Deweloperskie i najnowsze aktualności o RPG Maker Unite?
- Patrząc na poprzednie publikacje. Deweliperzy na koniec każdego miesiąca. Dodają dzienniki deweloperskie z znajowszymi aktualnościami. Na Twierdzy RPG Maker, zebrane wszelkie informacje i tłumaczenie, przeważnie pojawia się kilka dni, od oficjalnej publikacji.


Pytania zgromadzone z dzienników deweloperskich:

Pytanie #1 Jakie języki będzie obsługiwać Rpg Maker Unite?
- Rpg Unite zawiera na ten moment obsługę języka angielskiego i uproszczony chiński. Na ten moment o wersji Polskiej nic nie wiadomo. Jednak jak to w praktyce wyglądało przy poprzednich wersjach tak i tutaj. Oficjalnego oprogramowania w języku Polskim, nie będzie.

Pytanie #2 Czy mogę wykorzystać przeszłe zasoby i projekty?
- Niestety nie. Ponieważ podstawowe programowanie RPG Maker Unite drastycznie różni się (opierając się na Unity) od poprzednich tytułów, wsteczna kompatybilność lub funkcja konwersji danych są niemożliwe.

Pytanie #3 Czy użytkownicy muszą płacić Unity za korzystanie z RPG Maker Unite?
- Jak twierdzą twórcy - nie. RPG Maker Unite będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Unity, w tym użytkowników darmowej wersji planów licencyjnych Unity Personal i Student.

Pytanie #4 Czy Edytor konspektu został już skończony?
- Nie, Edytor jest nadal w fazie rozwoju i deweloperzy nieustannie dyskutują na tematy jego dalszego ulepszania.

Pytanie #5 Kiedy zostanie opublikowana specyfikacja zasobów, aby można było przejść na standard Unite przed premierą programu?
- Ponieważ wciąż istnieją pewne procesy, które nie zostały jeszcze sfinalizowane, Deweloperzy nie mogą zobowiązać się do ustalenia daty w tej sprawie.

Pytanie #6 Jakie obsługiwane są wtyczki?
- Nie będzie odpowiednika Plugin Managera. Zaawansowani użytkownicy zaznajomieni z C# mogą modyfikować kod RPG Maker Unite i mogą udostępniać te modyfikacje innym użytkownikom, o ile modyfikacje te nie naruszają warunków umowy EULA RPG Maker Unite (dostępnej później). Należy jednak pamiętać, że tak jak w przeszłości, nie możemy oferować oficjalnego wsparcia dla modyfikacji użytkowników.

Pytanie #7 Ile kodu RPG Maker Unite można zmodyfikować?
- Oprócz licencjonowanych i niektórych podstawowych zawartości, to, co widzisz, możesz modyfikować. Należy jednak pamiętać, że jak wspomniano w Dzienniku Deweloperów nr.2 w zeszłym miesiącu, nie możemy zagwarantować, że oprogramowanie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem po zmodyfikowaniu. Nie możemy również zapewnić oficjalnego wsparcia dla modyfikacji użytkownika.

Pytanie #8 W jakiej strukturze formatu pliki są zapisywane w RPG Maker Unite?
- Są zapisywane w niezaszyfrowanym formacie JSON.

Pytanie #9 Chociaż zwiększona rozdzielczość jest świetna, czy tworzenie gier retro będzie nadal możliwe?
- Z pewnością. Stwórz swoje zasoby na minimalnym rozmiarze 96x96 i połóż nacisk na pikselowy styl grafiki, nadal możesz osiągnąć wrażenie retro! Gdy PiXel ScaLer zostanie oficjalnie wydany, wypróbuj go i sprawdź, czy możesz przekonwertować niektóre ze swoich.


Wątek dyskusyjny na forum

Postanowiliśmy dla osób zainteresowanych najnowszą wersją RPG Makera Unite. Przygotować specjalny wątek dyskusjny na forum RPG Maker Polska. Gdzie można zamieszczać wpisy dotyczące programu, ciekawostki, wasze przepuszczenia czego możemy się jeszcze spodziewać, lub pytania gdyby były jakieś niejasnośći.

Gorąco zachęcamy do rozpoczęcia dyskusji, a my postaramy się wspólnie rozwiązać wasze wątpliwości, co do najnowszej wersji RPG Maker Unite.

Wątek dyskusyjny na forum dostępny pod tym adresem (kliknij)






Informacje dotyczące programu Rpg Maker Unite pochodzą ze zbioru wiadomości zebranych na portalach społecznościowych, stronach i forach poświęconych rpg makerowi i oficjalnych stron wydawcy.


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024