...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Opis programu RPG Maker VX

Stworzenie wymarzonej gry za pomocą RPG Makera VX przychodzi z niesamowitą łatwością. Program zawiera poprawiony system kafelków samotwórczych (autotile, elementy za pomocą których tworzy się mapę), co pozwala w prosty sposób stworzyć mapy do gry, a także kreator lochów, który w razie potrzeby w szybki sposób utworzy ich mapę. A do tego wszystkiego dodano szybkie tworzenie podstawowych zdarzeń (jak np. skrzynki), co pozwoli na jeszcze szybsze stworzenie gry RPG.

Cechy charakterystyczne programu
Za pomocą RPG Makera VX jesteś w stanie stworzyć własną grę RPG, bez jakiejś wiedzy artystycznej, muzycznej czy nawet programistycznej. Wykorzystaj poniższe cechy do stworzenia swojej wymarzonej gry RPG:
  • łatwy i przyjemny w użyciu sposób tworzenia map,
  • przejrzysty wygląd bazy danych, w której zgromadzone są podstawowe informacje o bohaterach, przeciwnikach, przedmiotach,
  • potężny system tworzenia zdarzeń, w którym za pomocą zwykłych kliknięć myszką możesz nadać bieg swojej grze, wskazując zdarzeniom ich zadania (polecenia),
  • imponująca ilość podstawowych zasobów (grafik, dźwięków, melodii), za pomocą których możesz się nauczyć podstaw tworzenia gry.

    Łatwy w użyciu
    RPG Maker VX wyciągnął to, co najlepsze (i najłatwiejsze) z swojego poprzednika - RPG Makera XP - dodając kilka nowych własnych poleceń. Możesz łatwo zaoszczędzić czas tworzenia gier, dzięki szybkim zdarzeniom, takim jak drzwi czy skrzynie. Podobnie za pomocą usprawnionego systemu kafelków samotwórczych możesz znacznie przyśpieszyć proces tworzenia map w swoim projekcie.

    Przykładowe materiały
    RPG Maker VX jest wyposażony w liczne zasoby - materiały graficzne, dźwiękowe i melodie. Wszystko przygotowane do stworzenia twojej pierwszej gry. Podobnie, jak w poprzednich wersjach, program umożliwia importowanie (wgranie) swoich własnych oryginalnych materiałów lub zasobów pobranych z Internetu.

    Edytor map
    Edytor map pozwala na szybkie zaprojektowanie świata dla twojej gry. Wielki wybór kafelków pozwala na łatwe tworzenie mapy poprzez ich zaznaczenie, a następnie rysowanie za pomocą narzędzia
  • Kafelki samotwórcze
    Kafelki samotwórcze pozwalają na wybór jednego elementu, a następnie na rysowanie końcówek na mapie. Kafelki samotwórcze są używane jako wybrzeża, trawy, drzewa, ściany, podłogi, sufity itp. Wystarczy narysować kształt za pomocą kafelka, a RPG Maker VX połączy kafelki w całość, redukując twój czas tworzenia!
  • Organizacja elementów
    Kafelki są podzielone na pięć kategorii, aby można było łatwiej i szybciej znaleźć element, którego potrzebujesz. Kategoria A zawiera podstawowy poziom, czyli edycję dolną, która pokrywa mapę (morze, wybrzeże, trawa, podłogi, ściany itp.), natomiast kategorie B-E zawierają elementy edycji górnej, które nakładają się na elementy z kategorii A.

    Edytor zdarzeń
    Edytor ten pozwala na stworzenie zdarzenia, z którym bohater może wejść w interakcję. Zdarzeniem są np. postacie, z którymi można porozmawiać, skrzynka, którą się otwiera, drzwi do knajpy, rośliny, które można zbierać, potwory, z którymi walczymy. Za pomocą listy poleceń możesz stworzyć skomplikowaną grę bez znajomości języka programowania.

    Szybkie zdarzenia
    RPG Maker VX został wyposażony w nową opcję tworzenia szybkich zdarzeń za pomocą jednego kliknięcia. Są to takie zdarzenia jak: teleport, drzwi, skrzynie, nocleg.

    Baza danych
    Baza danych zawiera informacje o bohaterach, umiejętnościach, przeciwnikach, przedmiotach i wiele innych. Za pomocą wygodnego interfejsu (GUI) z systemem zakładek szybko będziesz w stanie odnaleźć i edytować potrzebne elementy. Przykładowe zakładki:
  • Bohaterowie
    Zawiera informacje o wyglądzie postaci, nazwę, statystyki, oraz wgląd na jej rozwój.
  • Klasa
    Ustawienia dla postaci - jakie umiejętności opanuje z biegiem czasu, jakie przedmioty może użyć, a jakich nie.
  • Przedmioty
    W tej zakładce przechowywane są przedmioty, które występują w grze. Bronie, zbroje, akcesoria, przedmioty lecznicze, kluczowe. Przedmiotom można nadać wygląd za pomocą ikony, a także krótki opis.

    RGSS2
    Być może w trakcie tworzenia gry dojdzie do sytuacji, że będzie trzeba skorzystać z czegoś bardziej zaawansowanego, dla poprawienia efektów, czy stworzenia czegoś nowego. RGSS2 (Ruby Game Scripting System 2), na którym opierają się gry z RPG Makera VX, pozwala na całkowite zmodyfikowanie systemu gry - tylko wymaga drobnej wiedzy programistycznej. RGSS2 został tak skonstruowany, że nawet bez większej wiedzy programistycznej, możesz wykorzystać tony skryptów wykonanych przez różnych autorów. Wszystko za pomocą metody kopiuj-wklej.
    * Uwaga na wersje skryptów, ale skrypty z starszej wersji nie będą funkcjonowały w nowszych np. skrypty z RPGXP nie będą działały pod RPGVX.

    Twórz i dziel się z innymi
    Bez znajomości języka programowania, algorytmów, skomplikowanych poleceń, MOŻESZ stworzyć własną grę komputerową i to nie byle jaką, tylko RPG! Stworzony projekt możesz później pokazać swoim znajomym, bądź podzielić się z innymi w Internecie, aby czerpać radość z tworzenia amatorskich gier. Nie czekaj i dołącz już dzisiaj do naszej skromnej, polskiej Sceny RPG Makera!

    Przyjemny dla użytkownika wygląd programu, sprawia, że w bardzo szybkim tempie, można tworzyć bardzo ładne mapy (bez najmniejszego wysiłku!).
    Baza danych zawiera szereg informacji na temat gry, min. informacje o bohaterach.
    Stworzenie nowej bazy danych pochłania bardzo dużo czasu, na szczęście program posiada przykładową bazę, z której można spokojnie korzystać. Tutaj szereg animacji wykorzystywanych podczas walki.
    Edytor skryptu ruby, zaawansowane narzędzie dla programistów(!), miejsce gdzie można pobrać a następnie wkleić gotowy skrypt, aby urozmaicić swój projekt (UWAGA! Jeżeli kompletnie nie znasz się na programowaniu, to tej opcji nie ruszaj, gdyż możesz popsuć sobie projekt).
    Do stawiania obiektów (np. postacie, skrzynki, czy przedmioty) jest wykorzystywany edytor zdarzeń. Jest to proste narzędzie, w którym wystarczy zaznaczyć odpowiednią grafikę, wprowadzić nazwę oraz polecenia, aby zdarzenie zadziałało i tym samym urozmaiciło naszą grę.
    Gry przypominają klasyczne gry za dawnych lat, które masowo ukazywały się na znane konsole jak SNES, Genesis, PSX. Obraz z przykładowej gry Green Levithan Code IVII, która jest dostarczona wraz z polską wersją programu.
    Standardowy wygląd walki "Front-view", czyli horda przeciwników jest bezpośrednio zwrócona w stronę gracza. Bohaterów natomiast nie widać. (* domyślny system walki, można zmienić)
    Podstawowy system menu, wyświetla grafikę bohatera, nazwę, statystyki, oraz to co jest potrzebne, czyli menu (* domyślny system menu, można zmienić).