...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 36 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Poziomy Trudności


WSTĘP

Zdarzeniówka "POZIOMY TRUDNOŚCI" pokazuje jak można udoskonalić rozgrywkę w projekcie za pomocą Zmiennej & Warunku Zdarzenia. Zastosowanie jest bardzo proste a możne bardzo dużo wnieść dla Projektu. Dzięki zastosowaniu Poziomów Trudności, można urozmaicić m.in. Walkę z Potworami, Zdobywanie Przedmiotów, lub Poziomy questów.

INFORMACJE

Zdarzeniówka "Poziomy Trudności" Posiada w sobie kilka prostych funkcji, w zasadzie najważniejsze z nich aby działały w Twoim projekcie to: Zmienna i Warunek...

[ PONIŻEJ LISTA ZASTOSOWAŃ JAKIE ZOSTAŁY ZAMIESZCZONE W ZDARZENIÓWCE ]:
  • [POZIOMY TRUDNOŚCI]: W Zdarzeniówce znajduje się kilka Piozmów Trudności: Łatwy, Normalny, Średni, Wysoki oraz Trudny Każdy Poziom Trudności jest odpowiedzialny za zmianę rozgrywki w grze. Kiedy Wybierzesz najwyższy Stopień Trudności na początku gry (bez odpowiednich Broni), potwory będą zabijały Bohatera.

  • [POZIOM DROPU]:
    W zależności na jakim Poziomie Trudności grasz, szanse na znalezienie lepszych/gorszych przedmiotów +/- wzrastają. Na większym stopniu trudności znajdowane złoto w wskrzynkach jest zwiększone. (zastosowanie się Tyczy wszystkich rzeczy jakie możesz zdobyć)

  • [RODZAJE BRONI]:
    Aby bohater odczuł Poziomy Trudności, dla Broni jakie może zdobyć Bohater, zostały stworzone ich poszczególne rodzaje... czyli. Jeden Miecz, posiada 4 rodzaje: - Normalny, Legendardny, Starożytny, Pierwotny.

    W każdym wydaniu miecz Posiada różne Statystyki, Lepsze rodzaje Broni można zdobywać na większym Poziomie Trudności, a na najniższych Poziomach, najlepszy rodzaj broni jest nieosiągalny.

[ IMPORTOWANIE ZDARZENIÓWKI DO WŁASNEGO PROJEKTU ]:

Aby zdarzeniówka Poziomy Trudności funkcjonowała poprawnie w Twoim projekcie należy zastosować się do poniższych wskazówek. (MECHANIKA ZDARZENIÓWKI W 100% OPIERA SIĘ NA ZMIENNYCH i WARUNKACH ZDARZEŃ.

Stworzenie Poziomu Trudności we własnej grze jest bardzo Proste.
Zaprezentuje to na bardzo prostym przykładzie.

    [W pierwszej kolejności Tworzymy możliwośc wyboru poziomu Trudności, oraz kiedy wybierzemy konkretny wariat, Poziom musi się Aktywować]
    Tworzymy Polecenie "Pokaż Wybór" i w pustych Polach wpisujemy dostepne Poziomy Trudności (więc kolejno wpisujemy): - ŁATWY, -ŚREDNI, -TRUDNY,
    Następnie pod każdym z wariantów Tworzymy Trzy przełączniki, o takich samych nazwach co Powyższe Poziomy.

    Teraz Kiedy wybierzemy konkretny Poziom Trudności, zostaje on Aktywowany.
    Następnie zaprezentuje dwa przykłady jak można zastosować Poziom Trudności:

    Tworzymy Zdarzenie Skrzynki: w której możemy zdobyć Bronie: np. Nóż, Sztylet, Miecz.
    Następnie w skrzynce Tworzymy kolejno Trzy zakladni i w każdej z nich zaznaczamy Przełączniki w warunkach zdarzenia

    [1 STRONA]: Poziom Łatwy
    [2 STRONA]: Poziom Średni
    [3 STRONA]: Poziom Trudny

    i teraz kolejno na stronach w zależności od Poziomu Trudności ustawiamy Bronie jakie może zdobyć Bohater, czyli
    na [1] Poziomie Trudności Gracz Zdobywa Nóż, na [2] Poziomie Sztylet, a na [3] Miecz.

    Takie same zastosowania Tworzymy kiedy atakują nas przeciwnicy.
    (lecz tutaj trzeba pamiętać, aby gra uwzględniła Poziom Trudności walki z Potworem, pierw musimy Stworzyć Trzy Potwory o takim samym wyglądzie,
    ale ze zmienionymi statystykami)

Zastosowanie:
Wchodzimy w Bazę Danych --> Przeciwnicy.
Tworzymy przeciwnika (lub kopiujemy z RPT) np. Szkieleta który ma statystyki:
- SZKIELET #1(HP: 10, ATK: 5, OBR: 3, SZYBKOŚĆ: 10, CELNOŚĆ: 50,)
- SZKIELET #2(HP: 15, ATK: 7, OBR: 5, SZYBKOŚĆ: 15, CELNOŚĆ: 70,)
- SZKIELET #3(HP: 20, ATK: 10, OBR: 5, SZYBKOŚĆ: 20, CELNOŚĆ: 100,)
    (więc kopiujemy tego przeciwika i wklejamy tylu ile mamy Poziomów Trudności, czyli w naszym przpadku dodajemy kolejnych Dwóch. [Szkielet #2, Szkielet #3]
    i teraz drugi Szkielet odpowiada za Poziom Sredni, a Trzeci za Poziom Trundy, więc musimy im zwiększyć Statystyki, aby ich siła była zwiększona na danym poziomie trudności.)
Teraz Aby rozpocząć walkę z poszczególnym Szkieletem, musimy Stworzyć w Poleceniach Zdarzeń Warunki (z przełącznikem) z Poziomami Trudności..
Ustaw Warunek --> Przełącznik --> Poziom Trudności: ŁATWY: i w poleceniach zdarzeń Rozpocznij Walkę --> Szkielet#1
(W TYM SAMYM ZDARZENIU KOLEJNE DWA WARUNKI)
Ustaw Warunek --> Przełącznik --> Poziom Trudności: ŚREDNI: i w poleceniach zdarzeń Rozpocznij Walkę --> Szkielet#2
Ustaw Warunek --> Przełącznik --> Poziom Trudności: TRUDNY: i w poleceniach zdarzeń Rozpocznij Walkę --> Szkielet#3

Teraz Walka z każdym Przeciwnikiem będzie zależna od wybranego przez nas Poziomu Trudności.

ZAKOŃCZENIE

Koncept samego zastosowania zdarzeń jest bardzo prosty, ponieważ nie jest skomplikowany. Natomiast trzeba pamiętać o bardzo dużej ilości aspektów jeśli zechcesz zastosować pomysł w Swoim Projekcie. Wprowadzając Poziomy Trudności do projektu, musisz uwzględnić za jednym razem wszystkie zastosowania w świecie gry. Skoro Skrzynka i NPC, podlegają pod Poziomy Trudności, również należy pamiętać o przedmiotach, o broniach, o miksturach (np. na najwyższym Poziomie trudności dają tylko 40% punktów HP, a nie 100%). Tego może uzbierać się bardzo dużo.

Sam pomysł dosyć błachy, lecz czasochłonny aby były stu procentowe efekty.

Gdyby były Pytania proszę pisać na adres mailowy, lub (bardziej rekomenduję), kontakt na discordzie Twierdzy. Zastrzegam umieszczania Zdarzeniówki "POZIOMY TRUDNOŚCI" na innych forach poza Twierdzą.


Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Poziomy Trudności (by Rubin)