...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGVXAce || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX Ace

Opis programu RPG Maker VX Ace

RPG Maker VX Ace posiada wszystkie narzędzia, które wymagane są do stworzenia wymarzonej gry. Wykorzystaj w swojej grze nowe funkcje, takie jak:
  • poprawiony system łączenia elementów do rysowania map,
  • nowy system pobierania statystyk dla bohaterów, przeciwników, umiejętności i ekwipunku,
  • nowe opcje zdarzenia, w tym odtwarzanie OGG Theora Video,
  • rozszerzona baza zasobów, w tym wbudowany generator do tworzenia własnych animacji postaci oraz grafiki twarzy.

    Potężne narzędzie
    RPG Maker VX Ace został wyposażony w nowe, potężne narzędzia do tworzenia gier. Dzięki przejrzystemu wyglądowi program pozwala na szybkie tworzenie gier, bez jakiejś większej znajomości kodowania. Nowe narzędzia są nie tylko wygodne, ale także niesamowicie proste w użyciu (w tym oczywiście - dla opornych - proste do nauczenia). Proces tworzenia gry dokonuje się głównie za pomocą prostych operacji myszką, takich jak wskazanie i kliknięcie w elementy.

    Wzmocnione zasoby
    Program został wyposażony w potężną bazę zasobów, zbiorów graficznych i muzycznych. Do zasobów z poprzedniej części programu (RPGVX) zostały dodane nowe elementy. RPGVXAce został tak skonstruowany, aby zasoby z wersji VX idealnie pasowały do RPGVXAce.

    Ulepszony system tworzenia map
    Ta wersja programu została znacznie ulepszona w dziale TILESET (kafelkach, elementach które odpowiadają za tworzenie map). Usunięto ograniczenia z RPGVX, a także zastosowano nowe narzędzia:
  • Tilesety w bazie danych; RPGVXAce obsługuje 999 oddzielnych, w pełni VX-stylowych tilesetów. Nie trzeba więcej rezygnować z ładnych tilesetów tylko po to, aby zwolnić miejsce. Tilesetom dodano także określenie przejścia w 4 kierunkach oraz typy terenu (terrain tags).
  • ID regionu; ustal występowanie hordy na danych elementach poprzez nadanie specjalnego numeru ID dla terenu. Każda mapa jest wyposażona w 63 różne typy ID regionów.
  • Cień (narzędzie) - narzędzie do ustalania cieni pozwoli na lepsze zarządzanie cieniami w programie. RPGVXAce stawia cienie automatycznie, ale za pomocą tego narzędzia można je dorysować albo też usuwać. Już nie trzeba się martwić o problemy z cieniami w dziwacznych miejscach!

    System statystyk
    Stwórz swój własny system zarządzania statystykami dzięki nowej opcji. Teraz każda z danych kategorii (bohater, klasa, broń, wyposażenie, czy stan) są w stanie wpłynąć na statystyki.

    Generator postaci
    RPGVXAce zawiera wiele zasobów, ale co w przypadku, kiedy chcesz mieć własnego bohatera, a nie jesteś grafikiem? Program posiada wbudowany generator postaci, gdzie wykonasz animacje (charset), a także twarz (faces) postaci. Wystarczy tylko zapisać, a później importować do projektu.

    RGSS3
    RPG Maker VX Ace uaktualnił RGSS do RGSS3, który jest bazowany na Ruby 1.9.2. Język skryptowania jest bardziej efektywny i szybszy niż kiedykolwiek. Kiedyś skrypty spowalniały niektóre zdarzenia, a tym samym całą grę - teraz o tym problemie możesz już zapomnieć!

    Dziel się swoim projektem!
    Po ukończeniu swojej gry jak najbardziej możesz podzielić się nią z innymi. Stwórz plik instalacyjny projektu, eksportując go do wersji samowykonywalnej aplikacji (portable EXE), którą można uruchomić na każdym systemie Windows. Dziel się swoimi projektami z przyjaciółmi, rodziną, a nawet z całym internetem.
    Główne okno programu, widać, że wyglądem przypomina wcześniejsze wersje, jednak wersja RPGVX Ace posiada kilka nowości, takich jak np. wczytanie przykładowych (gotowych) map do projektu.
    Edytor zdarzeń też za wiele się nie zmienił względem poprzednich wersji programu, można jednak zauważyć kilka dodatkowych opcji. Przykładowo: narzędzie do rysowania cieni, generator postaci (obrazek niżej), albo dodatkowe punkty techniczne (TP). Na obrazku pokazano opcję Podgląd w poleceniu wiadomości, dzięki której można zobaczyć wygląd wiadomość, bez odpalania gry.
    Baza danych też nie uległa wielkiej modernizacji. Tylko niektóre zakładki posiadają dodatkowe pola, jak chociażby miejsce na notatki.
    Baza danych - zakładka Horda (w starszych wersjach tłumaczenia: grupa potworów/grupa przeciwników). W tej zakładce ustala się grupę przeciwników, z którymi toczy się walkę. Oczywiście można także ustalić różnego rodzaju warunki jak np. co się stanie gdy bohater będzie miał mniej HP jak 20%.
    W zakładce system, nowością jest opcja tworzenia ekranu tytułowego. Można wybrać dwie grafiki (jakby warstwa podstawowa i dodatkowa), a także istnieje możliwość nałożenia tytułu gry na ekran tytułowy.
    Edytor skryptów ruby także uległ drobnym modyfikacją. Chociaż dla nieznających programowania, tutaj nie ma co szukać. (** Uwaga, jeżeli nie znasz się na programowaniu, to najlepiej nie ruszaj edytora skryptów, aby nie zniszczyć sobie projektu!)
    Kolejną nowością w tej wersji programu jest wewnętrzny generator postaci. Teraz można spokojnie stworzyć własnego charseta, faceseta, a następnie eksportować go do swojego projektu. Ciekawe, czy jednego dnia powstanie jakiś generator fabuły albo kreator projektu.
    Menu podczas gry, rozmieszczenie opcji, statystyk bohaterów w zasadzie nie wiele się różni od wersji 2000. Uniwersjalny wygląd przez wiele lat.
    Za pomocą programu można tworzyć wszelkiego rodzaju śmieszne historie, sceny, oraz gry. Tutaj mamy zrzut z przykładowej gry.
    Podstawowy system walki, chyba już tradycją będzie opcja Front-view, gdzie przeciwnik jest zwrócony w stronę gracza. Oczywiście, istnieje możliwość stworzenia własnego systemu walki na zdarzeniach czy za pomocą skryptów ruby, ale to jest zabawa raczej dla zaawansowanych twórców.