...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Strzelanie jak w Comando XP


Kilka osób mnie prosiło zbym napisał poradę na temat
strzelania tak jak w grze Comando XP.

Tak więc bierzmy się do roboty...

Najpierw zróbmy sobie zdarzenie w lewym górnym rogu,
nazwijmy je strzał, ustawmy na tryb zjawy i zostawmy w spokoju...

Teraz zróbmy nowe zdarzenie startujące na równoległe
zdarzenie.

Teraz użyjemy dwóch zmiennych aby podać z pomocą
nich współżędne gracza, czyli:
Zmień zmienną, nazwijmy ją Gracz X, Ustawmy ją na współżędną
X pozycji gracza. Oraz drugą zmienną o nazwie Gracz Y ustawmy
ją na współrzędną Y gracza. A wygląda to tak:
<>Zmienna: [0001: Gracz X] = GraczWspółrzędna X
<>Zmienna: [0002: Gracz Y] = GraczWspółrzędna Y

Teraz zrobimy coś takiego że strzał będzie chodził "w nas"
Czyli bierzemy komende Lokalizacja zdarzenia, ustawiamy
zdarzenie strzał, nie wskazujemy samodzielnie tylko za pomocą
zmiennych czyli zaznaczamy: "Ustaw położenie przez zmienną"
I ustawiamy po przez nasz zmienne czyli X = Gacz X a Y = Gracz Y
Pozycja twarzy zostaje.

Teraz zrobliśmy że zdarzenie strzał będzie zawsze chodzić "w nas"

Okej dalje robimy coś deczko łatwiejszego, komende: ustaw warunek:
Przycisk A został naciśnięty.
Dalej robimy Ruch zdarzenia: strzał
Odegraj SE (jakiś co przypomina strzał)
Grafika postaci: (Zmień grafikę na grafike strzału)

I teraz takie coś:
Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Dół
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w dół
Krok w dół
Krok w dół
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)
Pod komendą koniec robimy coś podobnego:

Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Lewo
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w lewo
Krok w lewo
Krok w lewo
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)

Robimy tak samo z lotem w Prawo i w górę...

Pod tymi wszysdkikimi lotami dajemy komendę czekaj 2 sekundy (Czekaj: 20)
I ruch zdarznienia strzał:
Grafika brak...

Teraz już możecie sobie postrzelać, ale jeżeli wycelujemy w kogoś (przeciwnika)
I strzelimy w niego wtedy nic mu się nie stanie, teraz właśnie zajmiemy się tym.

Hmmm... naszemu pociksowi też by się przydały zmienne X i Y...

Okej robimy nowe zdarzenie startujące na: Równoległe zdarzenie i...
Zmieniamy zmienne:
Robimy tak samo jak ze zmiennymi gracza tylko że tym razem ze strzałem:
Zmienna: [0003: Strzał X] = [Strzał]Współrzędna X
Zmienna: [0004: Strzał Y] = [Strzał]Współrzędna Y
Teraz nasz pocisk ma własne zmienne.

Dajmy na to że na mapie będzie jeden wróg.
Robimy zdarzenie o imieniu Wróg z jakąś grafiką.
Tak więc jemu też musimy nadać jakieś współżędne:
Zmienna: [0005: Wróg 1 X] = [Wróg]Współrzędna X
Zmienna: [0006: Wróg 1 Y] = [Wróg]Współrzędna Y

Dobrze nasz przeciwkik ma już współżędne, teraz musimy
zrobić tak: Jeżeli współżędna strzału X będzie równa współżędej
wroga X, oraz tak samo z Y, wróg będzie musiał oberwać tak
więc robimy tak:
Warunek:Zmienna [0003: Strzał X] = = Zmienna [0005: Wróg X]
Warunek:Zmienna [0003: Strzał Y] = = Zmienna [0005: Wróg Y]
Pokaż Animację (Napszykład krwi)
Ruszaj zdarzeniem strzał:
Grafika brak.
Zmień przełączkik: Wróg 1 na ON
Koniec
Koniec.
I to tyle w tym zdarzeniu

Teraz jeszcze tylko zróbmy w zdarzeniu Wróg nową strone
startującą na przełączik Wróg 1, bez grafiki lub z grafiką trupa...

Skryptu nie dodaje ale możecie zagrać w grę Comando XP którą znajdziecie w dziale gry.

I to tyle...
narq...


Autor: Revan (Uzjel)
email: revan23@tlen.pl (uzjel1@tlen.pl)