...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Poziom trudności


Siemka !
Zaówarzyłem że w żadnej grze na RPG Makerze nie ma wyboru poziomu trudności.
Myślicie że to jest trudne ?
Ależ nie !
To nie jest wcale trudne a w dodatku do tego jest nam potrzebna
tylko jedna zmienna !

Zrobimy sobie to z potworkami...

Dajmy na to że jeżeli się podejdzie do potworka zaczyna się walka.

Ale o tym później...

Może wybór poziomu trudności zróbmy przed intrem... tak więc zróbmy
pustą mapkę najlepiej aby nasz hero nie miał grafiki...

No to teraz zdarzenie które się uruchamia automatycznie (autostart).
Dajemy np. taki tekst:
Wybierz poziom trudności.

Teraz zależy ile planujemy poziomów:
Dajmy na to:
Łatwy
Normalny
Trudny

No to dajcie to w wyborze =D

Teraz ustalmy zmienną "poziom"
Jeżeli łatwy przypiszcie jej 1
Zmienna poziom = 1
Jeżeli normalny to 2
A trudny to 3

później już wejście do gry...

Dajmy na to że potwory będą w
piwnicy...

Teraz zróbmy potworka który jest na poziomie łatwym...

Załóżmy że będzie jeden, niech będzie duszek ;)

Okej róbmy duszka który startuje na zmienną poziom 1
niech się rusza i tam takie bzdety... ;p

W komendach dajcie rozpocznij walkę a po walce zmieńcie

przełącznik duch1 na on
I zróbcie nową stronę starującą na ten przełącznik
i tam ma być pusto (oczywiste to było)

No dobra teraz załóżmy że jeżeli grmy na normalnym to
będą tam dwa duchy...

Tak więc zróbcie drugiego ducha który strartuje na zmienną poziom 2
I dalej to samo (tylko inny przełącznik).

Tak samo na najtrudniejszym poziomie...

Ale teraz się zastanawiacie (mam na myśli tych zaawansowanych =)
Zastanawiają się czemu na poziomie łatwym też zaproponowałem zrobienie
zmiennych...

To ze względu na testy pod czas robienia gry... możecie utawić zmienną
poziom na 0 i nie ma potworków ;)

Dobra to chyba wszysdko co powinienem napisać =)
~n~a~r~q~


Autor: Revan (Uzjel)
email: revan23@tlen.pl (uzjel1@tlen.pl)
Pobierz:
  • Poziom trudności by Raven (Uzjel)