...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Zjazd na nartach


Siemacie!
W tej poradce zaprezentuję zjazd na nartach!
Postanowiłem że podziele opis na rozdziały. Tak więc:

Rozdział 1 " Siuu.., siuu' - czyli zjazd

Pierwsze co musicie uczynić ( śmiertelnicy ) to narysowanie narciarza z kierunkami dół, lewo-dół ( na skos ), prawo-dół ( na skos ).
Następnie gdzieś na mapce umieszczacie Zdarzenie działające na równoległe zdarzenie. ( lol )
A w poleceniach ustawiacie przełącznik 0001: Zjazd na ON
Teraz wchodzicie w Bazę danych ( F9 ) i włączacie zakładkę Typowe Zdarzenia.

Nazwa Funkcja Przełącznik
Zjazd Równoległe.. 0001: Zjazd
Polecenia zdarzenia:
<>Odegraj BGS: 'Odgłos zjazdu" #Nieobowiązkowe
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
: : <>Zmiana szybkości: 5 ( 2x szybciej )
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz[Powtarzaj]
: : <>Grafika: 'obrazek narciarza paczącego w dół' #to ważne !
: : <>Krok w dół
<>Warunek: Przycisk Lewo został naciśnięty
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz[Powtarzaj, Ignoruj ruch niemożliwy]
: : <>Grafika: 'narciaż lewo-dół'
: : <>Krok w dół-lewo
: : <>Grafika: 'obrazek narciarza paczącego w dół'
<>
: Koniec
<>Warunek: Przycisk Prawo został naciśnięty
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz[Powtarzaj, Ignoruj ruch niemożliwy]
: : <>Grafika: 'narciaż prawo-dół'
: : <>Krok w dół-prawo
: : <>Grafika: 'obrazek narciarza paczącego w dół'
<>
: Koniec
<>

Rozdział drugi "Aaaa Zabiję się!!!" - czuli przeszkody

To jest równie banalne co przeliczenie 1/4 z 287 połów korta tenisowego :).
Rysujemy na mapie drzewo, na dole ( tam gdzie pień.. no wiecie tam gdzie jest zablokowane w Titlesecie )
ustawiacie zdarzenie Startujące na Zwykłe dotknięcie a w poleceniach możecie dac albo koniec gry albo jakiś napis czy cuś.
To samo można zrobić z kamieniem, bałwanem, kwiatkiem... :).

Rozdział trzeci "Na Małysza!!" - czyli Ski Jumping

Stawiamy na mapce skocznie ( można narysować albo zrobić jak ja ) na końcu stawiamy zdarzenie.
Warunek startu zdarzenia
( )Naciśnięcie
(|)Dotknięcie bohatera #Mam nadzieje że zaczailiście że to trzeba wybrać
( )Zwykłe dotknięcie
( )Autostart
( )Równoległe

Polecenia zdarzenia

<> Ruszaj zdarzeniem: Gracz [Ignoruj ruch niemożliwy]
: :<>Blok obrotu twarzą OFF
: :<>Animacja zatrzymania ON
: :<>Animacja ruchu OFF
: :<>Grafika: 'Narciarz skaczący" #Nie wymagane
: :<>Skok: +0,+ # to już wasza inwencja
: :<>Grafika: 'narciarz paczący w dół'
<>

Rozdział czwarty "Graficky nie sa moje" - czyli kreditsy i jak to zakończyć
Grafiki w demku:
Narciarz - Gra "Sky or Die"
Reszta - RMXP RTP
Jak to zkończyć:
Zakończyć zjazd można wieloma sposobami; zmienieniem bohatera na chodzącego ( zmieńcie przełącznik Zjazd na OFF ), Teleportem a zresztą co Wam będę pisał sami najlepiej wiecie!

Wspomnij o mnie w creditsach

Narazie



Autor: Kushi
email: kushi@o2.pl
Pobierz:
  • Zjazd na nartach