...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Bieganie i skradanie


Pierwsze co musimy ( niestety ) zrobić do grafiki: stojącego, biegnącego i/lub skradającego się charseta
Zróbcie też obrazki symbolizujące chód bieg i/lub skradanie Najpierw chciałem was zaznajomić z przyciskami w RmXP... zaraz gdzie moje tajne notataki?
No już mam.

RM - Klawiatura
X - A
A - Z
C - C
B - X
Y - S
Z - D
L - Q
R - W

No i teraz wybieracie sobie czym heros ma wstawać czym biegać etc.
Ja wybrałem
Q - bieg
A - chód
Z - skradanie

Teraz wchodzimy do bazy danych ( F9 )

Zdarzenie nr 1
Nazwa   Funkcja   Przełącznik
Sterowanie   Równoległe zdarzenie   Typowe zdarzenie1 ( zróbcie taki )

Polecenia zdarzenia:

<>Warunek: przycisk L został naciśnięty
<>Usuń obrazek 2 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Usuń obrazek 3 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Pokaż obrazek: 'Biegnący koleś' pozycję ustalacie sobie sami :)
<>Zmień grafikę bohatera na biegnącego gościa ( charaset )
<>Ruszaj zdarzeiem: Gracz
: <>Zmiana szybkości:5
<>Koniec

Teraz pod spodem robicie to samo 2 razy ale z chodzeniem i skradaniem.
Czyli:

<>Warunek: przycisk X został naciśnięty
<>Usuń obrazek 2 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Usuń obrazek 3 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Pokaż obrazek: 'idący koleś' pozycję ustalacie sobie sami :)
<>Zmień grafikę bohatera na idącego gościa ( charaset )
<>Ruszaj zdarzeiem: Gracz
: <>Zmiana szybkości:4
<>Koniec
<>Warunek: przycisk A został naciśnięty
<>Usuń obrazek 2 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Usuń obrazek 3 # to jest obrazek wskazujący pozycję w lewym dolnym rogu ekranu ale o nim potem.
<>Pokaż obrazek: 'kucający koleś' pozycję ustalacie sobie sami :)
<>Zmień grafikę bohatera na skradającego się gościa ( charaset )
<>Ruszaj zdarzeiem: Gracz
: <>Zmiana szybkości:3
<>Koniec

Mozecie tak jak ja zrobić to metodą "kopiuj/wklej" zmieniając tylko kilka rzeczy.
Teraz na pierwszej mapie robicie zdarzenie działające na "równoległe zdarzenie" a w poleceniach ustawiacie przełącznik który wcześniej stworzyliśmy na ON.
Dajcie tez obrazek z idącym gościem.

To tyle na dziś. Papa


Autor: Kushi
email: kushi@o2.pl
Pobierz:
  • Bieganie i skakanie