...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Kalkulator


Czytając te porade dowiesz się (pewnie i tak wiesz ale nie zaszkodzi) jak zrobić w swojej grze kalkulator. (lol)

Pierwsze co robimy to w bazie danych wybieramy zakładke typowe zdarzenia i robimy nowe o nazwie Kalkulator, a w nim:

Przyjmij liczbe [Zmienna1], X po przecinku (liczba miejsc pp. zależy od nas) Pokaż wybór: +, -, x, :
[+] Opcja
Przyjmij liczbe [Zmienna2], X po przecinku
Zmienna: [Zmienna1] += Zmienna: [Zmienna2]


[-] Opcja
Przyjmij liczbe [Zmienna2], X po przecinku
Zmienna: [Zmienna1] -= Zmienna: [Zmienna2]


[x] Opcja
Przyjmij liczbe [Zmienna2], X po przecinku
Zmienna: [Zmienna1] *= Zmienna: [Zmienna2]


[:] Opcja
Przyjmij liczbe [Zmienna2], X po przecinku
Zmienna: [Zmienna1] /= Zmienna: [Zmienna2]


Koniec

Wiadomość: \v[1] (Wyświetal wiadomość ze zmienną [Zmienna1])
Zmienna: [Zmienna1] = 0 (resetuje liczbę)
Zmienna: [Zmienna2] = 0 (pierwszą i drugą)


Teraz w bazie danych wybieramy zakładke przedmioty i tworzymy przedmiot o nazwie Kalkulator, ustawiamy opcje Zużywalne na nie i Typowe zdarzenie na Kalkulator.

Teraz wystarczy aby nasz bohater wybrał ten przedmiot w ekwipunku i może obliczyć swoje równanie.


Autor: Patrio
email: patrio777@wp.pl
Pobierz:
  • Kalkulator