...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z SimRM95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: Sim RPG Maker 95

Opis programu Sim RPG Maker 95

Popularna seria RPG MAKERa w nowej odmianie!
Jest to pierwsza (i na chwilę obecną ostatnia) odsłona serii RPG MAKER, która jest przeznaczona do innego gatunku RPG. SimRPG95 odziedziczył wiele po swoim poprzedniku - przyjazny edytor map, który w prosty i szybki sposób pozwoli na narysowanie otoczenia czy stworzenie animacji walki.

Edytor został przygotowany pod kątem stworzenia gry taktycznej. Można znaleźć niezbędne polecenia zdarzeń, takie jak zmiana klasy, czy też zdarzenia kompanii, które pozwolą na przygotowanie jednostek po każdej stoczonej walce.

Za pomocą prostych operacji możesz przygotować własną walkę!
Proces tworzenia jest banalnie prosty. Z wcześniej przygotowanych materiałów i zasobów, układasz to co potrzebujesz. Nakładasz wybrane elementy mapy i rysujesz teren. Ustawiasz postacie w bazie danych, tworzysz przedmioty, animacje. A gdy już masz elementy w projekcie, to następnym krokiem jest po prostu umieszczanie tych elementów na mapie. Najlepsze jest to, że wszystko odbywa się bez znajomości programowania! W prosty sposób można stworzyć grę RPG Taktyczną.

Oczywiście proces tworzenia jest cały czas otwarty!
To nie tak, że wgrywasz zasoby i tylko z nich korzystasz przez cały proces tworzenia. W każdej chwili jesteś w stanie dodać nowe przedmioty, nowe postacie. Gra nabiera większego sensu, kiedy bohaterowie odkrywają przedmioty, czy sojuszników co chcą się przyłączyć do przygody. Wszystko to można wyrazić za pomocą 30 poleceń zdarzeń które do tego zostały przygotowane. W prosty sposób będzie można zmienić klasę postaci czy nadać animację walki. Osoby lubiące gry taktyczne z pewnością znajdą coś dla siebie.

Taktyczny wygląd walki
Program bazuje na taktycznym systemie walki, który jest zbliżony do gier takich jak Final Fantasy Tactics, Fire Emblem oraz Ogre Battle. Schemat tego typu gier jest bardzo oklepany, gdyż gra zbudowana jest z kilku map; wszystko zaczyna się od zdarzenia wstępnego (historii, scenki), poczym jest przejście do mapy na której odbywa się walka. Po wygranej walce, ponownie krótka scenka i przejście do zdarzenia kompanii, gdzie gracz przygotowuje swoje oddziały do następnej walki.

Czyli można powiedzieć schemat: 1-2-3-4

1) Scena rozpoczynająca
Scena rozpoczynająca jest zdarzeniem które przedstawia historię, bohaterów prowadzących rozmowy między sobą, przygotowanie do walki czy wyruszenia w dalszy teren.

2) Walka
Każda z map na której pojawia się drużyna, jest zaprojektowana z jakimś celem. Najczęściej jest to motyw pokonania wszystkich wrogów, lub określoną postać (bossa). Można jednak skorzystać z opcji, że celem jest przetrwanie określonej liczby tur, przejść obok określonej lokalizacji, albo zapobiec śmierci określonej postaci. Niektóre mapy magą zostać wykorzystane wyłącznie do przedstawienia jakiejś historii/scenki. Mapy są przeważnie odgrywane w normalnej kolejności, jednak nic nie stoi na przeszkodzie by gracza wysłać na inną mapę, co umożliwi wielokrotne/alternatywne rozwidlenia fabuły. Istnieje też możliwość wysłania bohatera do poprzednich map.

3) Scena końcowa
Podobnie jak scena początkowa, zdarzenie odpowiadające za historię która tyczy się zaraz po walce.

4) Kamping / Zdarzenie kompanii
Między mapami, gracz może zostać wysłany do obozu, gdzie może zakupić przedmioty, zmienić członków drużyny, zmienić wyposażenie oraz sprawdzić statystyki postaci.

Schemat oklepany, atutem gier taktycznych jest fabuła oraz dobrze skomponowana walka.

Funkcje oraz niedociągnięcia programu (dobre i złe cechy)
Program odpala gry w rozdzielczości 640x480, oraz 256 kolorów, jednak dobrze jest aby zasoby graficzne posiadały taką samą paletę kolorów, w przeciwnym wypadku niektóre elementy mogą wyjść na ekranie znacznie gorzej.

W każdej chwili można dodać własne zasoby graficzne, jednak użytkownik musi przestrzegać paru zasad formatowania. Dla przykładu: postać poruszająca się podczas walki musi mieć konkretną nazwę jak: CA03_007. Gdzie CA definiuje rodzaj grafiki (Character Animation), 03 wyznacza miejsce animacji w bazie danej, a 007 to jest już nazwa animacji którą można przypisać.

Program nie wymaga instalacji bazy RTP, dzięki temu - projekty z SimRPG95 nie wymagają instalacji, jednak przez wymagany format plików, gry wykonane w tym programie zajmują bardzo dużo miejsca.

Format plików graficznych: *.BMP (256 kolorów)
Format muzyczny: *.MID, *.WAV
Format dźwięków: *.WAV

RPG Maker do gier Taktycznych
Symulator RPG Maker 95 to jedyny RPG Maker z rodziny tsukuru (na PC), który skupia się przy walce taktycznej. Tworzenie może być proste, jednak z pewnością narzędzie będzie wymagało nauczenia się pewnych zasad. Stworzenie projektu za pomocą tej wersji może być ciekawe, aczkolwiek istniejące skrypty dla nowszej wersji programu - umożliwiające walkę taktyczną mogą pozwolić na znacznie więcej.