...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Amus - Niezwykła podróż

Autor: Gorn5

RPG Maker: VXAce
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 30 MB
Ocena: 1/10

Informacje dodatkowe:
Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Amus, jest to twór, który miał być czymś wyjątkowym, czymś specjalnym, czymś wielkim. Projekt powstał w zamyśle idei pewnego rodzaju porządnego, klimatycznego RPGa. Mało kto zaczyna projekt z myślą, że to będzie coś małego, prawda? Jak jest w przypadku Amusa? W poniższej recenzji, dowiemy się, czy autor sprostał wyzwaniu, jakie sobie postawił na drodze tworzenia gier w silniku RPG Maker.

Królestwo Elador, Rimon III i magowie. Nad królestwem nastały mroczne czasy. Rozpoczęła się wielka wojna o podbój stolicy, która została zaatakowana przez potężnych Orków. Jak na okres apokaliptyczny, standardowo zapasy żywności się kończą, a rozboje i niepokój społeczny, stają się nową codziennością osadników.

Król Rimon, próbując uporać się z problemami, zwołuje specjalnych magów, by udzielili mu pomocy. Oczywiście w grupie zwołanych magów, znajdzie się ten jeden wyjątkowy, który posiada najlepsze kwalifikacje, umiejętności. Hing owy czarownik, był ceniony za swoją postawę jak i charakter. To był po prostu TEN czarownik, który miał uratować całe królestwo. Ale, aby nie było tak łatwo, kariera Hinga zostaje w szybki sposób zakończona przez czarnoksiężnika Orilena. Hing pada martwy, a do królestwa zostaje wprowadzony nowo narodzony bohater (tak tak, to będzie ten bohater), wybraniec, który ma się przyczynić do uratowania królestwa, ale czy faktycznie mu się to uda? To musicie już ograć sami.

Oprawa audiowizualna w tym projekcie sprowadza się do wykorzystania podstawowych zasobów RTP z VX Ace z domieszką wygenerowanych charsetów i plików z internetu. Również można zauważyć (Ci, co znają), że autor nawet pokusił się o zaczerpnięcie zasobów graficznych z polskiej gry demonstracyjnej programu RPGVX, Green Levithan, autorstwa Reptile. Dźwiękowo jak na Polskie produkcje standardowo muzyczny pak z gry Gothic III.

Nie abym miał coś przeciwko tej ścieżce, ale melodie zostały użyte w nieodpowiedni i losowy sposób, co skutkowało kompletnym brakiem połączenia z wątkiem fabularnym i brakiem dopasowania do sytuacji. Klimat nieco zmarnowany. A do tego, dochodzą jeszcze piękne mapki. Ogromna przestrzeń, wypełniona całkowicie niczym. Brak jakiegokolwiek połączenia między nimi. Niektóre mapy zostały żywcem skopiowane z gry GL, a niektóre zostały utworzone przy pomocy przykładowych map. Oczywiście zostały one lekko zmodyfikowane, no ale czy kopiowanie mapek, jest faktycznym dobrym rozwiązaniem?

Uważam, że wykorzystując podstawowe RTP oprogramowania, można stworzyć bardzo ładne, estetyczne i oryginalne lokacje. Nawet jeśli od strony twórczej, autora dopadło zmęczenie, lenistwo... Cokolwiek. Spokojnie zerknąć w grafiki z internetu wpisując frazy konkretnych miejsc i już można złapać inspiracje. Od strony technicznej można powiedzieć tyle co, prosta gra wykonana na silniku RPG Maker. Nic specjalnego.

Podsumowując, nie jedna osoba będzie w stanie określić, że autorowi brakowało konkretnego pomysłu. Chciał stworzyć super projekt, ale jak to wszystko zlepić, nikt nie wie. Widoczne to jest po wielu elementach: kopiowanie map z innych gier, wyciąganie zasobów, powielanych w wielu innych projektach, nie jest czymś wyjątkowym. Nawet tutaj można było otworzyć generator i poświęcić te kilka minut na zlepienie oryginalnej postaci, ale owe zadanie czasami może być zbyt trudne.

Jest to jeden z tych projektów, którym przydała by się magiczna funkcja w programie RPG Maker. Zamiast opcji Nowy projekt, użyć opcji Generuj projekt, niech się wczytają podstawowe mapy, dialogi, skrzynki i fabuła. Projekt może i ukończony, ale w przyszłości warto by było przyłożyć się o wiele bardziej do tej twórczej zabawy.

Nie każdy kto ma łopatę na cmentarzu jest grabarzem. Może dzisiaj się uda znaleźć jakąś ciekawą zdobycz.
A to jakaś nowość, że nie można odwiedzić NPC.
Nie raz w grach będą pojawiały się tego typu błędy. Polski jakby nie było, jest ciężki.
Podstawowe menu gry, wraz z radosnym uśmiechem bohatera. Bo, dlaczego ma wyglądać poważnie, nie?


Tekst: Teo
email: teorm88@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024