...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Another World

Autor: Jack Xilo

RPG Maker: VX
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 1,4 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Another World jest jedną z pierwszych gier spod RPGVX, jakie udało się otrzymać na Twierdzę. Kolejną grą jest Necrofag. Ciekawa jest historia tych gier, gdyż autorzy postanowili w jeden miesiąc stworzyć grę i przekonać się, która z nich jest lepsza. Wspaniały sposób rywalizacji trzeba przyznać, ale jednak skupmy się bardziej na grze.

Pierwszą rzeczą, jaką można zauważyć to intro, które szybko przeminie, więc za wiele osób z niego nic może nie zapamiętać, dlatego reptile opisze, że jesteśmy bohaterem, który się udał do pubu, na kufel napełniony po brzegi pienistym napojem. Czas mijał, kufelków przybywało, urwał się film no i budzimy się jak to zwykle bywa. Pod stołem, na podłodze, staramy się dojść do siebie. Dowiadujemy się, że państwa są w jakimś stanie wojennym, a to utrudnia wydostanie się z miasta, nie tylko nam, ale i także handlarzom.

No i właśnie to jest to. Wcielamy się w bohatera, który jest sknerą! Pomaga innym za pieniądze. Zazwyczaj nasze zadanie na razie wyglądają w sposób: idź do tego, załatw to, przynieś tamto, pozbądź się tego itp, ale to jest wersja demonstracyjna, więc w pełnej na pewno parę rzeczy się poprawi.

Grafika jak widać to podstawowe zasoby, dźwięki i melodyjki. Wszystko z podstawowej bazy RGSSRTP. No ok, znajdą się jakieś dodatki inne, ale głównie podstawowe. System walki, system menu to samo. Nic szczególnego - normalna rtpówka z RPGVX. Ciekawszy jednak jest cały system gry, który przypomina stare gry rpg. Z normalnymi zdarzeniami rozmawiamy normalnie (np. jak osoby w barze, mają za zadanie nam coś powiedzieć i na tym koniec), ale większość osób posiada (nazwijmy to) menu postaci. Możemy podglądnąć informacje o danej postaci, ubić interes, dokształcić się w danej dziedzinie, czy wykonać zadanie. Dobry pomysł, gdyż mało osób go wykorzystuje.

Skoro mowa o dobrych cechach gry, to zaznaczy reptile, że bardzo ładny jest mapping. Pomieszczenia są bardzo ładnie wykonane, ciekawa forma rozmowy ze zdarzeniami, no i można powiedzieć, że nie najgorzej się gra, jednak gra posiada swoje jakieś niedopracowania, niedociągnięcia (o których zresztą autor uprzedza). Pierwszą sprawą będzie samo wprowadzenie, które jest pisane czcionką niezawierającą polskich znaków. Znaczy się są polskie znaki, ale nie są pisane tym samym krojem pisma. Kolejna dziwaczna sprawa, to fakt, że mamy troszeczkę mało energi (10 HP na sam początek?), co czyni grę niezwykle trudną. Musimy nieźle kombinować, aby przeżyć. No i jeszcze jedne niedopracowanie, znowu w wprowadzeniu, pisze, iż w naszej sakiewce znajdują się monety. Nic w tym nie jest dziwnego, ale po otwarciu menu pisze wyraźne, okrągłe 0 przy walucie, no ale to takie tylko drobne szczegóły. W końcu to tylko demo.

Sumując wszystko razem kolejny świat, czy tam inny świat, nie należy do najgorszych rtpówek, ale także nie należy do tych najlepszych. Zawiera kilka małych niedopracowanych elementów, które nie przeszkadzają, aby przy grze spędzić kilka dobrych spokojnych minut. Zapraszam do pobrania, przetestowania, założenia tematu na forum i może doradzeniu autorowi co by mógł jeszcze w grze zrobić, aby była jeszcze bardziej ciekawsza.

Widać wpływ nowoczesnych komercyjnych gier RPG. Każdą postać można wypytać o wiele szczegółów.
Zobaczyć jej dane osobowe - które większości raczej się wcale nie przydadzą.
Natomiast bohater pozostaje bez uczuciowy, czy w ogóle go w grze nie ma, jest tylko jakąś symboliczną postać.
Bohater jak zwykle nie ma nic do powiedzienia, przez co NPC go wykorzystują na potęgę. Czy to dobre rozwiązanie?


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024