| Bunt Maszyn
| |
| Autor: X-Tech
RPG Maker: ME Wersja: Pełna Gatunek: Action RPG Język: Polski Rozmiar: 11 MB Ocena: 6/10
Informacje dodatkowe: Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
2012, maszyny zwariowały, wielki wybuch, wojna, wszystko uległo zagładzie...
niczego nie będzie jak to już ktoś zdążył powiedzieć. Tak właśnie
się przedstawia cała historia gry. Oczywiście, początek gry nas lepiej wprowadzi w ten klimat niżeli sam reptile (przecież wiadomo) (((_^)
Wcielamy się w cybernetycznego rycerza, a zadanie wydaje się dość proste - mianowicie mamy odszukać pozostałości ludzi, którzy przeżyli
tę tragiczną katastrofę. Trzeba dopiąć katany i ciachać maszyny. Nie doszłoby to do tego, gdyby maszynom wprowadzono poprawny software,
a nie jakiegoś tam linuxa, no ale to inna bajka. Ważne, że zawsze się znajdzie dobry motyw na stworzenie projektu.
Zasoby stylowo wykonane tak, aby pasowały do podstawowych RTP. Ma to tez swój smak, ale czasami może się przejeść. Dobrze, że
autor umieścił kilka swoich prac (np. robotów, przeciwników), gdyż to wyraźnie ukazuje, że nie wszystko można znaleźć w
internecie i czasami dobrze jest coś od siebie zmajstrować... nawet jeżeli to nie jest na wysokim poziomie. Problemem są dźwięki
i muzyka, które ważą 10 MB, ale to tylko problem dla tych, co mają słabe łącza, gdyż gierka może się długo pobierać,
ale muzyka połączona z dobrymi wykonanymi mapkami oddają w zupełności klimat gry.
Popatrzmy może teraz na projekt pod kątem wykonania. Autor skorzystał z power moda, który dodał kilka bajerów, takich
jak chociażby pozbył się ekranu tytułowego (standardowego) i zastosował swój własny - animowany. System menu - standardowy,
każdy zapewne wie jak wygląda system menu, zatem nic dodać i nic ująć. Większej analizie można poddać system walki. Bardzo
znany z resztą, prosty systemik - jednym klawiszem atakujemy, widać wyraźnie animację ataku, mamy możliwość zastosowania
umiejętności. Wszystko fajnie, ale nie do końca coś chyba wyszło. Znajdą się czasami takie błędy typu: przez ścianę przeciwnik
nas atakuje, a my możemy go co najwyżej cmoknać. Denerwujący może okazać się też przeciwnik, który atakuje nas z takiego pola,
gdzie go nie widać nawet na mapie. Tego typu błędy utrudniają znacznie grę, gdyż nie dość że należy się uzbroić w lekarstwa,
to także trzeba się uzbroić w nieziemską cierpliwość do tego typu rzeczy. Mimo wszystko dobrze jest widzieć
coś nowego
w projekcie, wykonanych na typowych zdarzeniach, a nie za pomocą kopiuj-wklej.
Chociaż za nią nie przepadam (zupełnie nie te klimaty, cyber-punk, wiecie o co chodzi), ale nie pogardzę dobrym tytułem.
Autor przyłożył się do gry i efekt jest zauważalny. Poziom trudności pewnie specjalnie dla wymagających został wprowadzony,
prosty system CBS ma w sobie to coś, że chce się spędzić trochę czasu przy tym tytule, gdyż naprawdę warto... Dla zabicia
czasu przykładowo, a przecież 10MB to znowuż nie jest aż tak dużo, prawda?
Naszym bohaterem jest cyber ninja hunter, pogromca maszyn, tak jest!
Oczywiście, istnieją sytuacje, gdzie bohater będzie mógł wykazać się jakimś dobrym uczynkiem.
Spacer po laboratorium, jak widać.
A tutaj przedstawiona jest walka, widać bardzo dobrze (w rogu) paski HP, SP, no i samych przeciwników. Walka to oparty na zdarzeniach system ABS.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl