| Chaos Element
| |
| Autor: Kitabake
RPG Maker: XP Wersja: Pełna Gatunek: JRPG Język: Polski Rozmiar: 0,4 MB Ocena: 4/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
W krainie Karilas panuje odwieczna walka między naturą a siłami ciemności. Przychodzi najwyższa pora położyć temu kres.
Matka natura zgromadziła wszystkie elementy i wysłała cztery najpotężniejsze, aby te zbadały całą sytuację.
Dla pewności powołuje jeszcze piątego ducha, aby i ten wspomógł pozostałe elementy w walce z demonami.
Gracz ma za zadanie wcielić się w jeden z elementów natury, jak np. ogień, woda, wiatr, ziemia (itp.), a następnie musi przewędrować hektary
w celu zniszczenia przeciwnika. Oczywiście jest możliwość wykonania kilku questów po drodze, ale nie ma to jakiegoś
większego wpływu na samą rozgrywkę, daje jedynie dodatkowe punkty doświadczenia, pieniądze i ewentualny poziom w górę.
Bardziej niżeli grę RPG, projekt przypomina grę przygodową, gdzie się zwiedza i ewentualnie walczy, pomijając znikome ilości innych postaci.
Chaos Element jest to jeden z pierwszych polskich projektów wykonanych za pomocą programu RPG Maker XP. Nie znajdziemy tutaj żadnych skryptów
odpowiadających za specjalny system walki, system menu czy rzeczywisty system dnia i nocy. Nic z tych rzeczy. A może jakieś specjalne zasoby,
którymi można nacieszyć oko, albo melodie przyjemne dla ucha? Na to też nie ma szans. Zwyczajna, prosta rtpówka, w której autor nie zastanawiał
się nad tego typu detalami, tylko odpalił program i zaczął tworzyć, co przyszło do głowy, ot co.
Jednak nie można powiedzieć, że gra jest całkowitym niewypałem. Materiały co prawda podstawowe, ale zostały wykorzystane w należyty sposób.
Mapping pozostawia trochę do życzenia. Nie jest jakiś za rewelacyjny, zapierający dech w piersiach, ale szczęśliwie można powiedzieć,
że nie wyszedł na jakąś totalną katastrofę.
Sumując, Chaos Element jest prostą grą, szybko wyklikaną, gdzie autor stawiał pierwsze kroki w programie (co widać),
ale gracz niekoniecznie musi być tym faktem dotknięty. Fakt, można odczuć nutkę amatorszczyzny,
i być może niejeden śmiałek powie: moje projekty są lepsze, ale pamiętajmy że to były lata świetlne wstecz,
a co więcej autor ukończył projekt całkowicie, za co powinien otrzymać uznanie, gdyż wiele doskonalszych i ciekawszych
nawet nie doczekało się wersji demonstracyjnej. A tak zawsze można sobie odpalić, prosty, nie wymagający za wiele od gracza projekt,
w sam raz na jeden raz.
Jeden z najsympatyczniejszych momentów w grze - wybór postaci.
eden z ukrytych questów - walka na pokemony, z podróżnikiem. Ma sens. A na poważnie, to tylko zwyczajna walka... tylko dlaczego podróżnik nie jest zdziwiony, że rozmawia z jakimś żywiołem? Nie mam pojęcia.
Spacer po ładnym lesie... widać niestety totalne bagno.
No i zwyczajna, podstawowa walka z RPG Makera XP.
Tekst: Reptile
email:
repitle@o2.pl