| Czerwony Kapturek (Azsak Von Tiger)
| |
| Autor: Azsak Von Tiger
RPG Maker: VX Wersja: Pełna Gatunek: Przygodowa Język: Polski Rozmiar: 53 MB Ocena: 4/10
Informacje dodatkowe: - Gra konkursowa
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Pewne forum zajmujące się RPG Makerem VX (i częściowo RPG Makerem XP, mam na myśli Ultime) postanowiło zrobić dla użytkowników konkurs
o Czerwonym Kapturku. Szczerze, jakby ktoś się pytał o moje skromne zdanie, jest to jeden z najgłupszych, a zarazem najbardziej
oryginalny pomysł na konkurs jaki można było zrobić. Nie mam pojęcia co skłoniło użytkowników do wzięcia udziału w takim konkursie.
Prostota? Nuda? Naprawdę poddaję się i nie mam zamiaru bawić się w zgadywanki.
Czerwony Kapturek wykonane przez azsaka von Tiger to już druga gra z kalibru o czerwonym kapturku.
Szczerze, mam nadzieję, że ostatnia. Nie mam zamiaru do końca życia grać w kapturki, nie mniej jednak
ten projekt przedstawia się o dziwo ciekawie, bo nieco inaczej.
Dawno dawno temu istniał sobie kontynent o nazwie Avalon. W tym świecie istnieją cztery wioski,
które zajmują się wytwarzaniem dziarek. Każda z wiosek posiadała swojego kuriera, który sprzedawał dziarki.
Takim kurierem właśnie jest czerwony kapturek.
Trzy literki mi przechodzą przez głowę, aktualnie: W-T-F?! Gdzie wilk? Babcia? Koszyczek z dobrociami?!
Nic z tych rzeczy. Żyjemy sami, bez rodziców i bawimy się w listonosza. Świetna robota.
Na dodatek czerwony kapturek bez czerwonego kapturka, to tak jak superman bez peleryny i super mocy! Jak tak można?!
Co autor sobie wyobrażał w czasie tworzenia tego projektu?! Jak widać wszystko jest nie na miejscu (fabularnie) wszystko zakręcone,
pokręcone na maksa. Czerwony kapturek to chyba jedynie bohaterka całej naszej gry, ale spokojnie dajmy szansę,
być może nie będzie, aż tak źle (kogo ja chcę oszukać?).
Wykonanie gry: stylowa podstawowa grafika plus kilka jakiś dodatków, jak np. charactersy z charaexa,
z innych wersji programów, ciekawe muzyczki i świetne facesety. Brak skryptów ruby (Jest! W końcu coś normalnego),
dialogi ciekawie zbudowane jak i cały plot fabularny. Jednak jest kilka niedociągnięć, których można się uczepić, jak np.
brak walk, podstawowe menu (w zasadzie czy to, aby tak naprawdę jest minus?), czy te charactersy nie do końca przemyślane.
Może nie oszpecajmy tak tej gry za bardzo, ponieważ posiada też swoje mocne strony. Bardzo miłe są zręcznościowe zadania,
które mogą się okazać z leksza wymagające. Przykładowo jazda w wózku przez kopalnie. Ciarajstwo musiałem 6 razy przechodzić,
zanim się udało przejść! Najlepsze w tym wszystkim okazało się, brak zapisu gry, którego nie wykonałem. Wózek,
zderzenie z pierwszą lepszą beczką, koniec gry i aha od nowa (początku gry), świetna sprawa. Szkoda tylko,
że gierka jest strasznie krótka, myślę, że tak na 15 minut spokojnie.
Sumując kolejnego czerwonego kapturka, trzeba stwierdzić, że ta wersja wypada znacznie gorzej niż wersja Sabikku.
Grafika niby ok., muzyka też, minigierki (jak cała gra), nie są najgorsze, ale jednak zdecydowanie za
krótkie względem objętości projektu, po którym można by było się spodziewać jakiś cudów (albo ciekawostek).
Przed odpaleniem projektu, już się spodziewałem czego mogę się spodziewać, przyznam szczerze,
że jednego czego się nie spodziewałem, to takiego zakończenia jakie zastosował azsak. Zobaczcie sami.
Zupełny mix z zasobów, bije po oczach. Widać postacie z VX widać postacie z XP...
Kwadratowy (z RPGVX) mapping.
Kilka elementów z starszych wersji RPG Makera...
No i mini gierka w kopalni.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl