| GK Legenda
| |
| Autor: Archanix
RPG Maker: VX Wersja: Demo Gatunek: JRPG Język: Polski Rozmiar: 92 MB Ocena: 4/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Jedną z znanych metod tworzenia gier, jest próba przełożenia świata realnego do jakiegoś wyimaginowanej krainy fantasy. GK Legenda jest właśnie kolejną tego typu produkcją, gdzie bohaterów grają prawdziwy użytkownicy (z konkretnego forum), a zdarzenia, historia jest jakimś odzwierciedleniem realnego świata, tego, co im się przytrafiło, czy doświadczają. Tak na poważnie, w ilu projektach można spotkać zjawisko, kiedy autor projektu nazywa się identycznie jak bohater? Odpowiedź, jaka się nasuwa, brzmi: masa, ale podejdźmy do sprawy poważnie doczekaliśmy się kolejnego projektu, gdzie jest zawarta jakaś historia, a nie spadające klocki.
GK Legend opowiada o potyczkach jakiegoś forum (nie wnikam jakiego, którego). Autor w grze ukazuje, jak i użytkownicy forum, wyraźnie swoje niezadowolenie z aktualnej administracji. O tym jak jedna osoba przychodzi i wywraca pewną scenę do góry nogami, a użytkownicy nie są nic w stanie zrobić, gdyż administracja olewa całą tę sytuację. Ale, w jakiś sposób udało się przegonić owe zło, jednak to nie było koniec koszmaru. Takim sposobem mniej więcej zostaje ukazane intro, jak i wstęp gry. Mało kto może pojąć, gdyż jest skierowane do garstki konkretnych osób, dobrze, że projekt jest w miarę grywalny. Bohater wciela się w rolę Archanixa (autora gry), który stara się przeżyć w tym całym mistycznym świecie.
Z tego co słyszałem, gra ukazywała się seriami i każde opowiadały co innego (albo były ciągłą kontynuacją jakiś wydarzeń), w każdym razie, do czynienia mamy z ostatnią przygodą; więc podciągnijmy to pod wersję demo, gdzie nie ma mowy o pełnej wersji, o!
Legendy GK to zwyczajna projekt wykonany w stylu klasycznych rtpówek spod RPGVX. Owszem znajdziemy kilka dość ciekawych materiałów, jak np. twarze bohaterów, czy niektóre postacie, ale rzeczy tego typu na palcach jednej ręki można wyliczyć. Ruby? Taa, jak najbardziej: mamy zaczerpnięte z sieci: bestiariusze, czy paski energii przeciwników. Fajowo, mnie to nie rusza, dane elementy nie robią jakiegoś takiego wielkiego wrażenia. Może jakiś programistów freeRGSS ta pozycja zainteresuje, przeciętnego makerowca, chyba nie do końca. Sam projekt się prezentuje dość. . . średnio. Mapping jest znośny, oczywiście w miejscach mógłby być jakiś ciekawszy. Z pewnością większość osób zwróci uwagę na pewnego rodzaju pustkę w poszczególnych lokalizacjach, przykładowo: mamy pub, a w nim tylko sprzedawca i ani żywej duszy. Nie mam pojęcia dlaczego przez dialogi przypominają mi się gry typu: Mass Effect, czy Wiedźmin, gdzie gracz wybiera swój własny tekst, ale wątpię aby to miało wpływ na fabułę.
Swoją drogą, Legendy GK są średniawym projektem. Nie ma w nim nic nadzwyczajnego, oprócz paru niedociągnięć ze strony autora. Gra posiada swego rodzaju klimat, ale jednak byłbym bardziej zadowolony, gdyby (ten klimat) był powiązany z pewnego rodzaju stylem, jakimś takim większym zaangażowaniem, czy włożeniem serca w projekt. Kilka skryptów, NPC projektu nie tworzy, ale to dobry zalążek na rozpoczęcie przygody. Szkoda tylko, że większość poprzestaje właśnie na takim początku wydając tylko jakiegoś rodzaju demko.
Główny bohater loguje się na serwer, gdzie później zaczynają się kłopoty... Gdzieś już z tym się spotkalismy chyba.
Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem o Pani.
Walka została wzbogacona o statystyki dla przeciwników.
A dla wymagających księga przeciwników do uzupełnienia.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl