| Hort
| |
| Autor: Hort
RPG Maker: XP Wersja: Pełna Gatunek: RPG Język: Polski Rozmiar: 12 MB Ocena: 3/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Fabuła/Świat przedstawiony
Fabuła jest dosyć ciekawa, lecz gra jest tak krótka, ze nie pozwala sie jej rozwinąć za wiele. Tak na prawdę gra kończy sie po 15 minutach w najciekawszym momencie. Jesteśmy sobie człowiekiem imieniem Hort i jesteśmy świadkami bójki w barze. Pomagamy magowi, synowi króla, który nie nadawał sie ani do szkoły rycerskiej, wiec ojciec wysłał go do szkoły magów. Nie był z niego dobry mag bo opuścił szkole dosyć szybko. Mówi, że woli się szwendać. Po załatwieniu rzezimieszków prosi nas o pomoc w pozbyciu sie wilkołaka w wiosce, aby spłynął na niego splendor. Nasza motywacja jest tu nagroda wyznaczona za pozbycie sie bestii, która wyznaczył wójt. Przynajmniej tak wynika z relacji wieśniaka, który dodał iż truchło wilkołaka jest wiele warte. W ten oto sposób wyruszamy w krótka 15 minutowa przygodę... questa.
Grafika/Mapping/Exploracja
Gra zbudowana na podstawowym RTP. Mapy są raczej ładnie zrobione, lecz jest ich nie wiele. Chciałbym napisać, że do niektórych miejsc nie da sie wejść ale lepiej powiedzieć, że da sie wejść do miejsc tylko związanych z fabuła. Nawet gospoda dostępna jest tylko, gdy ma sie w niej cos wydarzyć. Gra sprawia wrażenie jakby świat był duży, a tak na prawdę to tylko iluzja. Po mapach łatają kruki i biegają wiewiórki. No a rozgrywka jest stricte liniowa.
Walka
Walka w trybie ATB (przeciwnicy nie czekają na nasze decyzje) z zastosowaniem kilku dodatkowych skryptów takich jak zbliżenie podczas każdej decyzji i ataku. Dynamiczna walka wygląda w porządku, lecz użyj nie właściwego czaru a przeciwnik załatwi Cie w kilku szybkich ruchach. Nie ma losowych walk. Mamy fabularne potyczki albo przy dotknięciu NPC-a wywoływana jest walka. Przeciwnicy poruszają się w trybie spowolnionym i nie idą w nasza stronę, to tez całkiem trudno o nie chciana walkę.
Dobór muzyki
Muzyka jest w porządku. Nie powala na kolana i nie kuje w oczy. Raczej dobrze dobrana ale jest muzyki tak mało - jak gry.
Dodatkowo
Autor zastosował skrypt okienek nad głowami wypowiadających się postaci. Moim zdaniem jest to o wiele lepsze, niż podstawowe rozwiązanie. Dobrze sie czyta.
Błędy/Minusy
Czar Płomień narzuca status przez, który wrogowie bija sami siebie. Polecam, przeciwnicy zakłopotani poparzeniami ^^. Do tego jest jeden przypadek użycia krzaków jako korony drzew, co nie wygląda najlepiej. Jest tez kilka bledów tekstach. No właśnie te rozmowy.. jeżeli uda nam sie znaleźć losowego NPC-a to zazwyczaj odpowie nam krótko np. Nie gadam z obcymi. A i zapomniałbym o tej wiosce, w której wszyscy siedzą w domach i tylko z jakieś 3 npc-e na dworze, a w tle oprócz BGM leci gwar zatłoczonego miasta.
Podsumowanie
Gra niestety jest tak krótka, ze ciężko ją ocenić. Nazwałbym ja wersja demonstracyjna, lecz autor powiedział ze to juz jest cały projekt. Po przemyśleniu sprawy stwierdzam, ze gra jest takim ~shortem~. Czasami fajnie jest zagrać w cos, krótkiego i lekkiego. Projekt w sumie zaciekawił mnie niecodziennym podejściem do fabuły. Nie mając wiele informacji zmuszeni jesteśmy podjąć decyzje w jednej ważnej sprawie. Wybierając jedna z dwóch opcji nie wiemy, która jest dobra, a która zła.. może żadna? Mapy są na średnim poziomie - zadowalającym. Osoby lubiące krótkie projekty powinny spróbować swoich sił w zaliczeniu kolejnego projektu.
Ciężko jest wywołac walkę, przeciwnicy nas nie widzą...
Zamieszki w barze, jak zwykle chodzi o pieniądze.
Wizyta u szefa wioski.
A jakbym dał wam po snickersie?
Tekst: Kitabake
email:
kitabake@gmail.com