| Lumen
| |
| Autor: Harven
RPG Maker: 2003 Wersja: Demo Gatunek: JRPG Język: Polski Rozmiar: 2,5 MB Ocena: 5/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Ciężko uwierzyć, ale w końcu projekt Lumen ujrzał swoje światło dzienne! Tutaj powinny paść wielkie brawa, gdyż projekty mało, kiedy doczekują się jakiejś wersji grywanej, pierwszej wersji alpha, beta,nie nie wspominając o demie czy pełnej. Lumen ma już za sobą ten problem (na szczęście), samo demko nie jest czymś nadzwyczajnym, jednak reprezentuje sobą jakiś dobry poziom. Prześledźmy zatem razem, pierwsze oblicze projektu Lumen!
Dzień jak co dzień, nudny i monotonny. Ciężka praca jak i solidny trening dają mocno w kość młodemu chłopcu o imieniu Santis, w którego się tak przy okazji wcielamy. Nintar mistrz wioski (mędrzec, starzec itp. Powiedzmy głowa wioski), jak i przyjaciel rodziny Satisa postanawia trenować chłopca na wojownika. Mistrz jednak posiada pewien rąbek tajemnic, których nie zamierza zdradzić Santisowi, mianowicie informacji o jego ojcu, który zostawił młodego chłopca i jego matkę. Jak to określił, popełnił coś i to coś właśnie staramy się odkryć, gdy zostajemy zaatakowani przez potwora. Jest to przygoda, w której młody chłopiec chce poznać prawdę o swojej rodzinie, za wszelką cenę.
Za wiele o historii się niestety nie da powiedzieć, gdyż jest to tylko demo, a jak autor zaznacza, ma zamiar jeszcze wiele rzeczy pozmieniać. Przejdźmy zatem do całości projektu. Styl grafiki jak widać raptem z RTP, ale znalazło się miejsce także dla innych zasobów z Internetu, jak i oryginalnych prac autora. Mapping, jest znośny, może czasami odezwać się jakiś taki syndrom pustych mapek - niektóre pomieszczenia oddają jakby taki efekt pustości, że czegoś brakuje. Ten wystrój mógłby być jakiś lepszy. Być może kwestia gustu. Ale warto by było do wioski wrzucić kilka mieszkańców, gdyż jest tam trochę pusto no. Za pewne autor takie szczegóły poprawi przy pełnej wersji...
Pochwalić można podstawowy system walki, mianowicie wprowadzenie kilka drobnych zmian, takich jak grafika ukazuje nam coś fajnego. Czasami warto jest zainwestować (swój czas) w mały eksperyment z grafikami że lumen to ukazuje. Kolejną fajną sprawą, jest sama muzyka, która jest bardzo przyjemna, budująca klimat całej gry.
Jakiś specjalnych skryptów nie warto szukać, gdyż raczej nie znajdziemy. Wszystko zostało zrobione na podstawach: system walki, system menu, brak jakiś minigierek. Czy można coś jeszcze dodać? Bardzo przyjemnie się gra.
Sumując:
Lumen jest na właściwej drodze, aby stać się dobrym tytułem. Jak na razie mamy do dyspozycji jedynie demko, które z pewnością nie ukazuje wszystkiego, co zamierza autor wprowadzić w grze. Znośna grafika, miła muzyka, dobrze się spędza czas przy tym tytule. Na pewno niektóre osoby zaboli fakt, że w samych folderach projektu jest więcej zasobów niż zostało wykorzystane w grze, co daje niepotrzebne dodatkowe MB do pobrania. Można się dopatrzyć kilka drobnych błędów (naprawdę drobnych), ale pocieszający jest fakt, że to jest dopiero demo. Nigdy niewiadomo co autor dla nas naszykuje w pełnej wersji projektu. Miejmy nadzieję, że będzie coraz to lepiej d(((_^)
Spacer po lesie, należy uważać na żmije.
System walki mimo iż podstawowy to został oparty o znane materiały FSM.
Najlepiej jeżeli czegoś się nie potrafi wyjaśnić, to wypada wcisnac to słowo - legendarny, albo tajemniczy. Też to zauważyliście?
Spacer po lesie, wczesnym rankiem.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl