| Mahou No Sekai
| |
| Autor: Skaciu
RPG Maker: 2003 Wersja: Demo Gatunek: Przygodowa Język: Polski Rozmiar: 6 MB Ocena: 5/10
Informacje dodatkowe: brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
A o to przed nami Mahou no Sekai gierka autorstwa Ska`ciu. Opowiada o życiu licealistki Naoko
Houka której życie wygląda tak jak każdego licealisty - dom-szkoła-dom i wieczny brak snu.
Pewnego dnia podczas obiadowej przerwy dzieje się coś dziwnego, mianowicie całe otoczenie zostało
pokryte fioletową aurą, a czas wygląda jakby zatrzymał się w miejscu. Dane zjawisko można tłumaczyć przemęczeniem, gdyż po jakimś czasie wszystko wróciło do normalnego stanu, który nie trwał zbyt długo. Owe zjawisko powraca z podwójną siłą, tym razem bohaterka jest światkiem walki dziwacznego wojownika z bestiami. Od tej pory świat Naoko staje do górny nogami. Dziewczyna musi pogodzić szkolne, zwyczajne życie, oraz życie wojowników Seishou.
Ludzie seishou dzielą się na dobrych i złych. Źli chcą przejąć władzę nad światem ludzi, natomiast
dobrzy chcą go obronić. Koncepcja dość prosta prawda?
Sokół (wspomniany wojownik) wtajemnicza bohaterkę w świat Seishou oraz postanawia zostać jej mentorem.
Pod okiem Sokoła, Naoko odbywa trening by stać się dobrym seishou. Jednak dziewczyna nie jest świadoma,
że Sokół trenuje także innych wojowników w celu stworzenia nowej grupy Seishou.
Projekt jest dość specyficzny i od razu zaznaczam, jeżeli szukasz jakiegoś wow, to niestety nie tutaj.
W głównej mierze mamy do czynienia z zlepkiem tekstu, który występuje w takiej ilości, że się zastanawiałam:
Ja gram czy ja oglądam? Bez wątpienia bardziej wczułam się w rolę widza niżeli gracza. Historia jest dobrze
prowadzona, a bohaterowie są bardzo wyraźni. Każda postać posiada swój własny charakter, styl jak i problemy
z którymi się zmagają. Nawet ja jestem w stanie wyczuć natchnienie jak i inspiracje zaciągnięte z anime,
nawet te same co jest promowane w grze (Shakugan no Shana). Bez wątpienia tego typu smaczki w grze wywołują
uśmiech na twarzy. Humor, postacie jak i historia to główny atut tej gry.
Największym problemem zaś jest rola gracza została ograniczona do tragicznego minimum! Główne zadanie to
przejście z jednego przerywnika do drugiego, a te wierzcie mi są długie (i nie raz męczące). Czasami zdarza
się jakaś mini gra czy zadanie do wykonania (np. Ćwiczenia podczas zajęć z WFu, albo wyjście na zakupy)
ale tego typu interakcji jest zdecydowanie za mało. Kłopotliwym rozwiązaniem było możliwość zapisu gry
w jednym miejscu, w pokoju bohaterki. Nie brzmi źle, ale uwierzcie mi, miejsce te jest odwiedzane na
dosłowną chwilę. Jeżeli nie wykonasz zapisu, to szykuj się na kolejną scenkę przerywnikową.
Na pierwszy rzut oka większość osób co miało styczność z grami Skacia są w stanie rozpoznać, że to jest
jego gra. Wszystkie postacie zostały starannie wykonane i mam tu na myśli wszelkiego rodzaju animacje,
a jest ich dość sporo jak i grafika twarzy wraz z jej mimiką. Muzyka też została starannie dobrana
do danej sytuacji.
Mimo, że większa część projektu to powieść, to jednak pod koniec przygody gracz będzie miał drobną
styczność z systemem ABS. Walka odbywa się na mapie, a gracz w zależności od sytuacji albo walczy
sam albo walczy razem z przyjaciółmi. Jest jeden dostępny atak oraz możliwość przełączania między
bohaterami w trybie rzeczywistym, a każda postać posiada swój własny specjalny atak. Opcja jak
najbardziej miła, jednak nawet i ja jestem w stanie stwierdzić, że czegoś tutaj brakuje.
W innych projektach ta walka wydawała się bardziej dynamiczna jak i rozbudowana.
Nie ma co, gra jest dobra, godna polecenia, ale jednak nie dla wszystkich. Tak jak wyżej
mówiłam, ściany tekstu, wyjaśnienia i dialogi. W sumie raczej ta cecha jest najważniejsza
w grach rpg, ale tutaj mam wrażenie, że nie raz gracz się wyłączy i będzie automatycznie
przewijał ten tekst, byle by było szybciej. Z tego typu nastawieniem, to wiadomo, lepiej
sobie podarować owy tytuł. Jednak jeżeli klimaty anime to coś dla ciebie, wielkość tekstu
nie ma znaczenia, to przygotuj się na miłą zabawę z projektem
Zajęcia szkolne, zajęcia WF. Czasami może się trafić jakaś mini gierka.
''Tajemniczy wojownik'' wykonuje swoją pracę, późnym wieczorem.
Bardzo dobra rada dla panów: pytanie stawiane w nieodpowiednim momencie, przynosi straszne skutki.
Spacer po dzielnicy, ten widok w grze jest dość często spotykany.
Tekst: Lin
email:
lin@rpg.int.pl