| Mikan Wojownicza Księżniczka
| |
| Autor: Mikan
RPG Maker: 2003 Wersja: Pełna Gatunek: Action RPG Język: Polski Rozmiar: 8,62 MB Ocena: 5/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Czy ktoś z was kojarzy Skacia?
- Tak, mowa o tym twórcy, który był jednym z najbardziej płodnych na naszej Polskiej Scenie RPG Makerowej. Ilość wydanych przez niego gier powoduje (przynajmniej u mnie) zawroty głowy. I jestem zdumiony faktem, co wyobraźnia i fantazja, są w stanie zrobić z człowiekiem, a tym bardziej co może spowodować, jeśli ten jest prawdziwym pasjonatom RPG Makera.
Niestety w tej recenzji, głównym interesantem nie będzie Skaciu, a jego siostra Mikan, która tworzyła ten tytuł pod okiem doświadczonego brata. Istnieje przekonanie, że te pierwsze projekty warto trzymać dla siebie, gdzieś w głęboko w szufladce i nikomu nie pokazywać i się nie chwalić. Nie warto. Ale Mikan postanowiła się pochwalić swoją pierwszą grą. A czy dobrze zrobiła, czas się przekonać.
Główną bohaterką gry, będzie tytułowa Mikan (tak tak, zgadza się, autorka projektu!). Gra przedstawia dwa światy, jeden to ten ten dobrze nam znany
nasz świat, a kolejny to
świat równoległy, gdzie żyją sobowtóry. Oczywiście, ten równoległy posiada swoje normy i zasady. W tym świecie równoległym, wyobraźmy sobie, że Mikan jest księżniczką (o, a co!). Księżna Mikan przywołuje autorkę Mikan, w celu uratowania równoległego wymiaru przy pomocy magicznej zbroi i miecza. Totalna aberacja, ależ czyż nie na tym polegają właśnie gry komputerowe?
Melodia dobrze dopasowana, gdzie w momentach dynamicznych przyśpiesza a w spokojniejszych sytuacjach, spowalnia. Graficzna animacja ujdzie jak najbardziej.
Mapping, uważam, że jest wykonany poprawnie i dobrze wkomponowuje się w kolorowy motyw graficzny.
Od strony technicznej. Moją uwagę przykuły dwie rzeczy, mianowicie autorski system walki, wykonany przez Skacia, oraz lekko zmodyfikowany panel menu.
System walki jest mi znany, ponieważ występował on w innych produkcjach starszego brata autorki. Głównie skupiamy się na wciskaniu klawisza, odpowiedzialnego za używanie i operowanie bronią, gdzie dalej przystępujemy do walki z wrogim NPC. Bajer, że broń można przywołać jak i schować. Panel menu, mam tu na myśli własny system menu, który wykonany z pomocą polecenia-pokaż wybór. Na prawdę banał jeżeli chodzi o wykonanie, ale pomysłowość pierwsza klasa!
Podsumowując, gra jest bardzo prostym tworem przy którym można się świetnie bawić.
Nie ukrywam, pewne rzeczy wykonałbym nieco inaczej (pełno pomysłów co do wykonania pewnych elementów). Natomiast biorąc pod lupę fakt, że jest to jeden z pierwszych projektów autorki, uważam, że może być z niego jak najbardziej zadowolona, gdyż jest się czym pochwalić! Prosty system menu, własny system walki, oryginalne zasoby jak i animacje. Jak na pierwszy projekt, piątka jak nic! Mam nadzieję, że pewnego dnia, będziemy mogli zagrać w kolejne twoje tytuły Mikan!
Można się domyślić, że gracz będzie tym legendarnym wojownikiem
Jak to mawiają, trening czyni mistrza.
Walka na pustym polu.
Drobne niedociągnięcia przy mappingu w lesie. Zdarza się.
Tekst: Teo
email:
teorm88@gmail.com