| Mind Witch Koneko
| |
| Autor: Ska'ciu
RPG Maker: ME Wersja: Demo Gatunek: Zręcznościowa Język: Polski Rozmiar: 1,35 MB Ocena: 5/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
W rpg makerze można w bardzo prosty sposób stworzyć grę. Bez znajomości języka programowania. Program to taka zabaweczka. Tego typu
hasła reklamowe można znaleźć nieomal wszędzie, gdzie ktoś chce polecić program czy tez dokonuje jego opisu. Rpg maker umożliwia w prosty
sposób tworzenie gier rpg (jrpg!), a czy można w nim zrobić coś innego? Okazuje się ze jak najbardziej! Drobny warunek: Chęć stworzenia oraz
przyłożenie się do projektu. Skaciu chciał przetestować swoje umiejętności zarówno jak i limity programu w celu stworzenia gry platformowej.
Mind Witch Koneko, powstała właśnie z tego powodu. Dodatkowym argumentem była odskocznia od dłużej tworzonego projektu. Projekt ten był
tworzony za pomocą bardzo luźnego podejścia. Nie jakieś spiny, terminy, konkursy czy że ktoś naciska. Tak o tworzenie dla czystej zabawy.
Akcja gry toczy się w krainie wyobraźni. Owa krainą zarządza nie kto inny jak księżniczka Okamiko. Piękna księżniczka Okamiko. Jej zadaniem
jest czuwanie nad innymi wróżkami by te wspierały wyobraźnie innych istot. Wszystko ładnie się układało, dopóki jedna z wróżek Tanuko się nie
zbuntowała. W trosce o dobra reputacje wróżek, piękna księżniczka Okamiko przywołuje tytułową Koneko. Cel postawiony przez piękną księżniczkę
jest nie skomplikowany. Wyeliminować zbuntowaną. Koneko nie patyczkuje się, wyciąga gnata i wyrusza w celu sprzątnięcia bajzlu.
Gracz wciela się w role magicznej wróżki, w przebraniu pokojówki, z kocimi uszkami, posługującą się typowym gnatem. Bez wątpienia fabuła jest
tak luźna, że z jednej, aż naciągana, ale mimo wszystko - jakaś historia czy coś, no jest.
Gra składa się z kolorowej-bajkowej grafiki, przerobionego RTP na potrzeby systemu, kilku postaci i twarzyczek z generatora. Grafika nie
est najmocniejszym punktem w tej grze, podobnie jest i z muzyką. Te elementy dobrze się komponują, jednak nowego efektu typu wow! Tutaj nie ma.
Natomiast gra na czym się skupia to SPE, Skaciu Platform Engine - systemie zdarzeniowym symulującym plansze na wzór gier platformowych.
Na pierwszy rzut oka wydaje się wszystko być ok i na miejscu. Bohaterka posiada życia, posiada energie. Wpadnie w przepaść, traci życie,
przeciwnicy chodzą w lewo i prawo czekając, aż ich się załatwi. Jeden przycisk skok, drugi strzał. Wygląda, że wszystko jest na miejscu,
czy aby na pewno?
Na screenach i z opisu może wynikać jak najbardziej, że jest jak należy, jednak w rzeczywistości system platformowy niestety kuleje. Największą
zmorą tego systemu: skok. To jest świetny zestaw frustracji. Raz działa, raz nie. Trzeba wyczuć moment, kiedy komenda skoku może zostać naciśnięta.
Aby było ciekawiej, to można napotkać błędy typu postać nagle w powietrzu się zatrzymuje i leci w przepaść. Czasami kontrole się tak mieszają, że
może dojść do dziwnej sytuacji: naciśniesz prawo, a Koneko wykona skok w lewa stronę. Gra nie wydaje się trudna, jednak ukończenie etapu przy
takich warunkach wymaga poważnego zaparcia i determinacji.
Ale hej, głowa do góry! Jak w każdej grze platformowe istnieją jakieś kryształki, tak i tutaj. Można zbierać kryształki, gdzie pod koniec etapu
jest możliwość wymiany ich na energię, bądź życie. Ha, nawet jest możliwość wykonania zapisu gry. Rarytas!
Witch Maid Koneko to luźna gra platformowa (zręcznościowa) z odrobina specyficznego humoru, kolorowa grafika i niedorobionym systemem platformowym.
Wszystko jest fajne, śmieszne, odprężające, tylko do momentu styczności mechanizmu, który nie działa jak należy. Gra demonstracyjna
jest krotka, ale też bardzo wymagająca (ponownie, nie z innego powodu jak tylko przez system) - jeszcze pierwszy etap jako tako można
przejść, jednak od drugiego to już się zaczynają robić klocki. Skok na proste platformy wymaga od gracza świetnej zręczności, a skok na
platformy nieco bardziej oddalone - to tylko i wyłącznie z opanowanym wyższym stopniem wtajemniczenia techniki ultra instynktu. Gra jest
jednak do przejścia. Nic tylko zaprzeć się samego siebie i ukończyć grę. Satysfakcja (lub frustracja) gwarantowana.
Tak jest, zlikwiduj ją. Płacę jak za prezydenta!
Bajkowy świat, wszystko ładnie i uroczo wygląda. RTP przerobione na potrzeby gry platformowej... ale te skoki to zmora!
Drugi etap, tak jak zostało napisane, żarty się kończą. Tutaj zaczynają się klocki
Nie uciekaj mój słodziutki. Niech moja strzała przebije twoje serduszko ~kya.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl