| Neko Meido
| |
| Autor: Skaciu
RPG Maker: ME Wersja: Pełna Gatunek: Zręcznościowa Język: Polski Rozmiar: 15,6 MB Ocena: 6/10
Informacje dodatkowe: Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Nie ma to jak napisać swój własny system, a później tylko jechać z produkcją gier. Tak to jest w przypadku Skacia, gdzie większość projektów
jest zbudowana na tym samym systemie i zdumiewające, że nadal są w stanie zaciekawić gracza. Czy Neko meido jest aż tak ciekawym
tytułem? O tym poniżej.
Mądry profesor Sojita, niegdyś pracownik Maid corp, przyczynił się do opracowania specjalnych maszyn, androidów, które miały pomagać
ludzkości. Roboty pokojówki miały opanować świat, w sensie dostępności, pomocy, miały być przedmiotem codziennego użytku, bez którego
ciężko jest funkcjonować. Opanowanie świata zostało jednak odebrane nieco inaczej przez Obecnego szefa Maid corp, niegdyś dobrego
przyjaciela Sojity - profesora Otonashi. Pokojówki pod dowództwem Otonashiego miały opanować świat i to dosłownie, za pomocą siły. Chaos,
wojna, terror zmuszają profesora Sojite do uruchomienia prywatnej kocio pokojówki do zadań specjalnych. Tym razem zadanie specjalne to:
Posprzątanie pokojówek oraz syfu narobionego przez starego przyjaciela.
Jak zwykle szalona opowieść napisana przez otaku dla otaku. Po prostu sam pomysł i styl wywołuje uśmiech na twarzy, gdyż mamy do czynienia z
bajką, która bawi. Projekt jest żartobliwy i jest w stanie trafić do większości osób (chociażby motyw profesora Sojity jak rozmawia z
telewizorem). Nie trzeba być znawcą anime by rozumieć humor i w zasadzie o to chodzi! Gra jest dla każdego... No może prawie dla każdego,
podejrzewam, że znajdą się pojedyncze jednostki, które nie zgodzą się z tym zdaniem, bo napotkają różne przeszkody (o tym poniżej).
Największą przeszkodą może okazać się właśnie własny system walki, który jest nieco wymagający. ABS Skacia jest dobrze wykonany, klawisz na
strzelanie, klawisze na przeładowanie broni, klawisze na zmianę rodzaju strzału. Wszystko robi wrażenie i jest dobrze dopracowane. Nie mniej,
brakuje przedmiotów odpowiadających za odnowienie energii. Czasami by przejść etap, należy nauczyć się sposobu toczenia walki z przeciwnikiem by zaoszczędzić
najwięcej energii, jak tylko to jest możliwe. A to znowu wymaga nieco sprawności, zwinności no i przede wszystkim cierpliwości.
Kolejny aspekt, który może przeszkadzać to schemat gry. Historyjka - Akcja(walka) - historyjka - akcja. Mimo, iż gra przypomina jrpg, to oczywiście
do tego gatunku daleko, bardziej klasyczna zręcznościówka. Szczerze, ten klimat tej grze pasuje i mi to odpowiada, ale wiadomo, komuś
może przeszkadzać fakt wymagania dobrej zręczności.
Stylowo jak widać, nieco przerobione grafiki z tradycyjnego RPG2003, tworząc własny styl wspomagany twarzami z facemakera, oraz oryginalne
cut-scenki. Animacja wypada ok, a obróbka audio wypada w sam raz. Utwory są dobrze dobrane i świetnie pasują do rozrywki. Wszystkie dobre
za wyjątkiem jednej melodii, która może uszkodzić mózg (kto zagra, za pewne domyśli się o którą melodię chodzi).
Neko Meido to dobra pozycja do rozładowania emocji, prosta a zarazem wymagająca. Humor zawarty w grze potrafi spowodować chociaż drobny
uśmieszek z powodu absurdów, ale hej - przecież o to w grach chodzi czyż nie? Oprawa audio wizualna jest na poprawnym poziomie
(czyli nie można narzekać). Chociaż stopień trudności (czytaj: zręczność gracza) wymaga opanowania pewnej techniki jak i nieco
cierpliwości, to po zakończonych etapach można poczuć pewną satysfakcję. Owa pozycja jest zdecydowanie dla szczególnych graczy.
Można rzec wyjątkowych, bo tylko takim owy system walki nie będzie przeszkadzał, podobnie jak i muzyka akcji.
Czy należysz do takiej elity? Zagraj w grę i się przekonaj zatem.
Podczas scen, humor w grze dobija przez różnego rodzaju smaczki - tutaj przedstawiono próbę podjęcia rozmowy z odbiornikiem TV.
Czyli nic innego jak idealny wzór dziewczyny każdego mężczyzny i nastolatka.
Kocia pokojówka w swojej zaprogramowanej roli - właśnie sprząta.
Końcowa walka z głównym bossem, na dachu wieżowca niczym w filmach. Walka prosta nie jest, ale przejść jak najbardziej się da. To jest do wykonania.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl