...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Niezwykła Przygoda

Autor: Rave

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 24 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Niezwykła przygoda, gra wykonana za pomocą starego dobrego makera 2003. Makerowcy używający wersji XP oraz VX wychwalają się za pomocą ruby, że można zdziałać cuda, a użytkownicy rm2k3 posiadają Power Moda, poszerzającego możliwości programu. Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać, pasuje tutaj jak ulał podpis autora projektu: Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności. Uważam to za świetne stwierdzenie, podsumowujące ile trzeba wysiłku włożyć dla dobrego projektu. Niezwykła przygoda jest na dobrej drodze, ale do doskonałości wiele brakuje.

Grandis, główny bohater gry, jest zwykłym 12 letnim chłopcem. Pewnego wieczoru dostrzega spadającą gwiazdę. Nie zastanawiając się długo, wypowiada życzenie. Niby wszystko jest normalne, ale cała akcja rozgrywa potoczy się bardzo szybko. Już po jednej nocy, ojciec bohatera zostaje porwany, Grandis musi oddać jakiś czerwony kamień, który jest jedyną pamiątką po mamie (a okazuje się, że posiada jakąś nadzwyczajną moc), no i spadająca gwiazda okazuje się smoczycą. Szczerze, nie mam bladego pojęcia co o tym wszystkim sądzić. Mam małe wrażenie, jakby coś tutaj zaczerpnięto z Eragona, ale być może to tylko moje osobiste odczucie.

Niezwykła przygoda opiera się (głównie) na podstawowych zasobach programu. Nie zrozumcie mnie źle, ale dla mnie to jest kolejna porcja płatków do mleka. Grafika jest dobrze dobrana, postacie (nie wszystkie, ale w większości) pasują do otoczenia, muzyka jest ok. Trochę jest za często przełączana (praktycznie co mapkę), ale spokojnie, ważne, że dostosowana do odpowiedniej sytuacji w grze. Na mapping w grze też nie ma co narzekać. Jak na poziom RTPówki, jest dobrze, a jeżeli autor celuje wyżej to obawiam się, że musi się bardziej przyłożyć do projektu.

Na początku wspomniałem o Power Modzie, specjalny programie, który pozwala grzebać w projekcie (a dokładniej w angielskich plikach RPG_RT.exe). Dzięki temu czemuś, Rave wykonał własne, animowane menu. W rm2k3 to jest nie do pomyślenia. Oczywiście, że to nie koniec niespodzianek. Cała gra, żyje własnym czasem (czas, pora dnia i nocy, ściemnianie się itp. takie tam dodatki), własny menu system, z możliwością zapisu stanu gry, wyświetleniu stanu drużyny, czy odpaleniu normalnego zwykłego makerowego systemu menu. Oczywiście nie jest pięknie, gra pozostawia wiele do życzenia, gdyż zawiera wiele niedopracowań (o których szkoda pisać). Zwrócę uwagę jedynie może na dwa elementy: pierwszy z nich to ten wymieniony system menu, fajnie, że jest, ale sposób w jaki funkcjonuje nie do końca przemawia. Mam wrażenie jakby małego opóźnienia. Kolejnym elementem to może być ten własny czas w grze, który leci zdecydowanie za szybko. Troszeczkę pokręciłem się po mieście, 5 minut nie minęło a tu nagle noc. Tak niespodziewanie wszystkie postacie znikły, nastała ciemność, koniec kropka. Nie za ciekawe, ale spokojnie, to jest demo nad którym autor cały czas (naprawdę CAŁY CZAS) pracuje i jest świadom swoich usterek.

Niezwykła przygoda jest dobrą grą, w przyszłości może się okazać nawet lepszą. Przyznam się bez bicia, z początku podchodziłem do gry jak do kolejnej RTPówki, która może się okazać stratą czasu. Ku mojemu zdziwieniu ten projekt jest dopracowany, na tyle, że pozwala swobodnie grać i w jakimś stopniu wczuć się w cały klimat jaki nam oferuje gra. Mogę stwierdzić, że projekt ma w sobie to coś, jednak to tylko początek. Miejmy nadzieję, że autor na tym nie poprzestanie, a kiedyś podeśle pełną opowieść swojego projektu.



problemy językowe przy znalezieniu przedmiotu. Zdarza się...
Własne menu, mimo iż nie prezentuje się jakoś niezwykle, to zawsze jest własna robota, którą można się pochwalić.
Walka pozostawia wiele szczegółów nad którymi wypadało by popracować.
A tutaj mamy spacer wśród slimów.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024