...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Przygnębiająca opowieść bezbronnego pieska porzuconego w ciemnym lesie

Autor: Dragon Kamillo & Reptile

RPG Maker: 95
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 1,09 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Fabuła/Świat Przedstawiony
Przygnębiająca opowieść bezbronnego pieska porzuconego w ciemnym lesie to gra, która opowiada przygnębiającą historię bezbronnego psa porzuconego w ciemnym lesie. W grze wcielamy się w tytułowego czworonoga i wykonujemy zadania dla zwierząt w lesie, by te wsparły nas w naszym powrocie do domu. Wszystkie interakcje z innymi istotami odbywają się na zasadzie obrazków. Nie znajdziemy tu rozmów w postaci tekstu, ani dźwięku. Cała rozgrywka prowadzona jest wizualnie i nie jest to wadą gry.

Rozgrywka/ Eksploracja
Gra jest bardzo krótka i całkowicie rezygnuje z elementów RPG. Rozgrywka oparta jest na bardzo prostych zagadkach Przynieś, wynieś i pozamiataj, z tym że ogranicza się do tylko pierwszej z tych trzech kategorii. Są też mini gierki zręcznościowe, które nie są bez wad. Właściwie wszystkie są dosyć frustrujące lub niesprawiedliwe. Jednakże grę da sie przejść i to na trzy zakończenia. Mnie udało się zdobyć B i C ale słyszałem, że jest też zakończenie "A". Może tobie uda sie przekroczyć rzekę z wartkim strumieniem, który z nieludzką prędkością niesie ze sobą belki. Belki które zdają się tworzyć most nie do przejścia. Jestem pewien, że po drugiej stronie będzie coś, co pozwoli odkryć zakończenie A... którego nawet jestem ciekaw! No ale już spędziłem swoje 20 minut próbując - bezowocnie.

Grafika/Mapping
Gra wygląda dosyć ładnie. Nie jestem znawca "RM95" ale słyszałem, że są to lekko modyfikowane podstawowe grafiki. Na szczęście nie wiele gier z pod znaku "RM95" wyszło na polskiej scenie, więc grafiki nie wyryły się w naszym umysłach jako "TE ZŁE RTP-y". Użycie tych zasobów było jak najbardziej eleganckie, co wychodzi temu projektowi tylko na plus.

Dobór muzyki
Może i większość czasu spędzamy w lesie ale autor nie zawiódł nas i pomiędzy sekcjami lasu muzyka też się zmienia. Wszystko dobrze dopasowane i przyjemne.

Dodatkowo
Irytującą sprawą były błędy kolorystyczne pojawiające mimo ustawionego trybu zgodności, no ale nie jest to wina autora, tylko przepaści softwarowej. Jeżeli przy wciśnięciu klawisza "Enter" przy interakcji włącza się wam menu (esc jest od menu), to wybierzcie ostatnią opcję w menu, a następnie trzecią (odpowiadającą za fullscreen), po czym zróbcie to jeszcze raz i już powinno być okej. No i jak ktoś chciałby popchnąć skrzynkę to musi przestać wciskać strzałki - taka mała przydatna rada.

Podsumowanie +/-
Gra jest strasznie krótka. Już nie czepiam się po części krzaczkowego menu, bo wszystko co w nim potrzebne działa. No i gdyby nie mało responsywne zręcznościowe zagadki, to moje wrażenia z gry były by znacznie lepsze. A tak polecam tę grę bo jest fajna ale tylko ludziom o anielskiej cierpliwości i mocnych nerwach. Kto wie, może to tobie uda się zdobyć zakończenie "A"! Zachęcam do ściągania i zapoznanie się z tą niezbyt wesołą historią bezbronnego pieseła porzuconego w nie tak znowu ciemnym lesie, bo ta opowiastka trzyma klimat.

Gry wykonane nawet w RPG95, mogą wyglądać całkiem uroczo i klimatycznie.
Kluczem do dobrego zakończenia, jest niesienie pomocy wszystkim mieszkańcom lasu.
Jedna z minigierek - ucieczka przed wilkami.
Jeden z najbardziej fustrujących momentów - kłody.


Tekst: Kitabake
email: kitabake@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024