| Rhomik 2: Przygoda
| |
| Autor: K-lafior
RPG Maker: 2003 Wersja: Demo Gatunek: Zręcznościowa Język: Polski Rozmiar: 2,6 MB Ocena: 7/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Rhomik jest kolejnym przykładem jak można w prostym programie do robienia gier jRPG zrobić grę zręcznościową. Rhomik 2, kontynuacja pierwszej części, równie udana jak jej poprzedniczka, wzbogacona o nowe opcje, Rhomik!
No właśnie... Rhomik, Rhomik, ale cóż to takiego jest? Rhomik to... Sam nie wiem co to jest... Jakiś dziwny twór autora, którym biegamy po planszy zjadając kryształki, omijając ścigające nas potworki. Do tego dochodzi świetnie dobrana muzyka i całkiem udany mapping. Ale to tylko połowa. Oprócz zbierania kryształków możemy wybrać także inny tryb gry "przygoda", który jest czymś zupełnie nowym. Wprowadza nas w zupełnie "inny wymiar", w którym możemy odprężyć się od trudniejszych poziomów "kryształków" i rozpocząć przygodę. A o co w niej chodzi?
Pewnego słonecznego dnia, w pewnym mieście Rhomików, pewna rodzina Rhomików postanowiła wyjść wspólnie... Przed dom? Rhomik Junior bawił się grzecznie, natomiast Mama Rhomik i Rhomik Senior go pilnowali. Jednak Senior urządził sobie drzemkę i wraz z Mama Junior "przegapili" zniknięcie Rhomika Junior. Stary Rhomik musi go teraz odnaleźć i tak zaczyna się nasza "przygoda".
Mamy fabułę, ale wciąż nie wiecie o co tu chodzi... A więc w skrócie. Tryb "przygody" to coś w rodzaju gier platformowych typu "Mario", poruszamy się Rhomikiem w jedną stronę (na prawo) omijając potwory i inne przeszkody.
Grafika w grze jest przepiękna jak na tego RPG Makera, wręcz cieszy oczy. Do produkcji wykorzystano same niestandardowe grafiki. Do tego dochodzi starannie wykonany mapping. Widać, że autor postarał się tworząc mapki, jednak czegoś mi tutaj brakuje... O ile w pierwszej części występowały ciekawie wykonane izometryczne mapki, tutaj ich brak...
Muzyka to prawdopodobnie mieszanina różnych utworów midi z różnych stron. Każda starannie dobrana, każda przyjemna dla ucha. Pomaga ona dogłębnie wczuć się graczowi w klimat jaki panuje grze.
Powinienem również wspomnieć o "mini grach", do których nie mamy dostępu w wersji demonstracyjnej. Cóż to będą za gierki? Pozostaje to dla mnie zagadką.
Podsumowując, gra jest naprawdę starannie dopracowana. Mimo iż to tylko demo, naprawdę gorąco polecam. Autora gry długo nie widziałem na scenie RM, mam nadzieję, że wróci i będziemy mieli okazję ujrzeć Rhomika w pełnej wersji!
RHomik powraca! Tylko co to jest? Nikt nie wie...
Tak jak w poprzedniej części, należy zebrać kryształki i uciekać przed przeciwnikami.
Tryb fabularny gry, oczywiście nie skończony jak cały projekt.
Menu wybory etapu przed nami, wiele się nie zmieniło od pierwszej części (jeśli chodzi o menu).
Tekst: Harven
email:
harven@o2.pl