| Zemsta
| |
| Autor: Radek02
RPG Maker: RPGVX Wersja: Pełna Gatunek: Przygodowa Język: Polski Rozmiar: 17 MB Ocena: 4/10
Informacje dodatkowe: Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Niektóre gry po prostu nie mogą się swoich recenzji doczekać ze strony redaktorów. Zemsta jest właśnie jedną z tych gier, które po prostu, mimo,
iż są, istnieje wokół nich jakiś tam szum to muszą i tak czekać, aż ktoś się za nie zbierze. Na wstępie powiem, aby nie było jakiś
niedomówień, wiemy wszyscy, że Radek jest jednym z redaktorów Twierdzy i z tego powodu nie mam zamiaru oceniać jego gry w
inny sposób, niżeli to robiłem do tej pory, dla nie kumatych: ocenie projekt tak jak każdy inny, bez litości.
Zemsta, kojarzy nam się (a raczej powinna się kojarzyć) z jedną z szkolnych obowiązkowych lektur, ale nic z tych rzeczy.
Jest to po prostu przypadkowy tytuł, powiązany rzekomo jako z fabułą. Główny bohater Rafian, największy nieudacznik
wśród bohaterów kiedykolwiek udało mi się zobaczyć w jakichkolwiek grach. Pewnego dnia spaceruje sobie z swoją dziewczyną,
która w pewnym momencie została zrzucona z klifu przez napotkanego bandytę. Rafian oczywiście przysięga zemstę (tytuł gry),
ale najpierw udaje się do swojego rodzinnego miasteczka, by nieść pomoc potrzebującym mieszkańcom. Wypełnia questy, przy czym
zbiera informacje dotyczące bandziorów.
To jest po prostu świetne! No naprawdę, KTO by postąpił w podobny sposób? Oblubienica serca, została zrzucona z klifu/zabita/cokolwiek innego,
a główny bohater idzie najpierw nieść pomoc mieszkańcom. Genialne, typ miłosiernego samarytanina nam się trafił.
Dobra, może pozostawimy fabułę bez komentarza i przejdziemy do dalszej części opisu.
Grafika, standardowe RTP, plus minus kilka grafik pasujących do podstawowych zasobów, postacie wygenerowane,
nic nadzwyczajnego. Co mogę pochwalić w projekcie, to mapping, który jest dość ciekawy. Oczywiście, nie myślcie, że to
cud nad cudami, po prostu jest w miarę dobrze wykonany, tak jak to powinno być, jednak zawsze mogłoby być lepiej.
Mapy są wykonane w dobrym porządku, chociaż momentami można odczuć pewnego rodzaju ograniczenie (czyli, niemożliwością
jest dla gracza, aby zgubić). Muzyczki znośne, ciekawa skórka okna, ale za pewne bardziej was zainteresują skrypty ruby.
Można znaleźć zmodyfikowany stan zapisu gry. Czy coś jeszcze jest ciekawego w projekcie? Gameplay? To też zależy.
Dla niektórych może być ok., dla innych zaś nudnawe.
Uderzające w całym projekcie jest jednak jego długość, jeżeli mi się udało grę ukończyć to chyba znak, że jest
strasznie krótka. Fabuła jak i system walki pozostawię bez komentarza, natomiast cała reszta wygląda w porządku,
tak jak to powinno wyglądać przy każdym projekcie, a niestety tak nie jest. Tytuł można podciągnąć pod
tą półkę dobrych (standardowych) projektów, ale obawiam się, że na tym to jest koniec, gdyż nic nadzwyczajnego
w nim nie odnajdujemy. Jak na pierwszy projekt, to całkiem dobrze, ale do kolejnych należy
się po prostu bardziej przykładać.
Tak jest, ukochaną na naszych oczach zabijają, my uciekamy jak tchórz i planujemy zemstę, po tym jak najpierw pomożemy wykonać quest poboczne NPCków w mieście - co za bagno.
Wyprawa do bandziorów by wyrównać porachunki.
A tutaj jeden z przykładowych questów, który jest ważniejszy od zemsty.
Chociaż coś trochę oryginalnie wygląda.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl