![](lay/navi-up.png)
![](lay/navi-down.png)
![](lay/r-upper.png)
| Dragon Ball Z (by Kulilin)
| |
| Autor: Kulilin
RPG Maker: 2000 Wersja: Pełna Gatunek: JRPG Język: Polski Rozmiar: 4.5 MB Ocena: 3/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| ![](gry/d/dragonballz-kulilin/dbzkulilin.png) | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
![](lay/r-downner.png)
W magicznych latach 2000-2002, seria Dragon Ball była bardzo znana. Za tym też szły różnego rodzaju mini gierki flashowe, filmiki, a ile wersji gier MUGENa wyszło ohoho! To dzięki DB, Mugen stał się sławny (a na pewno w Polsce). Ale z innych tworów, także powstawały różne twory DB. Jednym z nich jest właśnie tytuł DB by Kililin.
Dragon Ball by Kulilin (czy Kurilin/Kuririn jak to woli) jest to gra na podstawie anime DB, a obejmuje sagę Saiyanów. Chyba nie zaskoczę nikogo jak napiszę, że tak jak w anime, tak i tutaj pięć lat po pokonaniu Piccolo na Ziemi panuje pokój, aż do przylotu Raditza, który wyjawia, że Son Goku ma na imię Kakarotto i jest mieszkańcem rasy Saiyajinów.
Rozrywka jest rodem ze starych gier DBZ na NESa (czy też znanego u nas jako Pegazusa) i SNESa, latamy jako Son Goku i Piccolo jr walcząc ze słabymi wersjami Saibaimanów (te słabe wersję pochodzą w pierwszy gry o DBZ, mimo iż nie nazywają się Kaiwareman i Kiukonman),oraz z mocniejszymi, czerwony Saibaimanami (ci zapewne są nawiązaniem do Budokai 2 na PS2).
Sam projekt wykonany jest przy pomocy starego poczciwego silnika RPG Maker 2000 wzorując się na domyślnych ustawieniach sugerowanych przez program. Autor wykorzystał różne zestawy o tematyce Dragon Ball, w tym wiele charsetów od Ninja of Shadows, znanego amerykanina który robił niezłe edycje postaci z RTP. Inne charsety są równie dobre wykonane. Facesety pochodzą z serii Super Goku Den na SNESa, a animacje walki to sprity do Mugena wykonane przez EmuBoarding i Ssonic.
Na poprawkę trzeba brać rok wydania gry 2002/2003, gdzie gry były tworzone nieco w prymitywny sposób (łagodnie mówiąc). Istnieje wiele niedociągnięć, czy smaczków, który kują w oczy. Technika oślepienia działa na zasadzie, że przeciwnik posiada mniejsze szanse trafienia, niżeli brak wykonania ruchu. Materiały graficzne to wycinanka z różnych gier, a mapy to już całkowicie inna historia. Chociaż faktycznie przypominają lokacje z anime, to jednak ich wykonanie jest biedne.
Pomijając modyfikację system walki, gdzie bohaterowie wyskakują zza ekranu by walczyć z przeciwnikami, tak mamy do czynienia z domyślnymi ustawieniami, które można spotkać w każdej grze. Walka, menu, a nawet sklep, dzięki któremu można nabyć Senzu (magiczną fasolkę, która leczy), a to jest przydatne w walkach z Bossami.
Dragon Ball Kulilin jest grą z średniej, jak nie słabej półki, wykonaną przez fana DBZ dla fanów DBZ. Gra może i posiada ciekawy klimat retro, ale pewnego rodzaju niedociągnięcia mogą w prosty sposób zniechęcić gracza. Tutaj nie tylko należy się uzbroić w cierpliwość co do tej gry, ale także należy się przyoblec w wyrozumiałość, częste zdobywanie poziomów, przedmiotów jak i zapis gry, aby pomyślnie zakończyć przygodę jaką przygotował dla nas autor.
![](gry/d/dragonballz-kulilin/dbzkulilin-1(mini).png)
Niesamowite, jak imię ładnie brzmi, szkoda że jego znaczenie to ''jedzenie''.
![](gry/d/dragonballz-kulilin/dbzkulilin-2(mini).png)
Podstawowa walka z RPG2000, z tym, że bohaterowie wyskakują zza ekranu.
![](gry/d/dragonballz-kulilin/dbzkulilin-3(mini).png)
Autor starał się, aby gra odzwierciedlała anime, chociaż też zdarzają się inne smaczki.
![](gry/d/dragonballz-kulilin/dbzkulilin-4(mini).png)
Jak widać, gra została wykonana przy pomocy różnych materiałów. Tak jak niektóre ładnie do siebie pasują, tak też niektóre... wypadałoby zostawić bez komentarza.
Tekst: BH