...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Jaworlandia 2 Remake: Kryzys Gospodarczy

Autor: Kuba Pajączek

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 29 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


W kilka dni (po tygodniu?), w każdym razie po kilkunastu godzinach, nie licząc się z krytyką innych, Kubuś łapie za makera i atakuje ponownie z kolejną częścią gry Jaworlandia 2: Kryzys Gospodarczy. Nie będę wracał myślami do poprzedniej części gry, gdyż mnie nieźle zniszczyła, jednak wiem czego mogę się spodziewać po drugiej części powstałej mniej więcej w tym samym czasie. Z tego co wiadomo Najlepsze gry powstają najszybciej, ale czy aby na pewno tak jest? Zaraz się o tym przekonamy (((_^)

Wszystko zaczynamy szybkim flashbackiem do poprzedniej części, co się wydarzyło, co udało zrobić, a czego nie. Co zostało, gdzie jesteśmy itp. itd. Wygląda na to, że naszym głównym bohaterem stał się Jakub Chudł, który od samego początku pomagał Sir Warcelotowi i tym razem autor postanowił zaszaleć i wprowadził (wyraźną!) fabułę do gry. W danym miasteczku powstał kryzys gospodarczy, a to oznacza, brak przywilejów. Sir Warcelot będzie musiał płacić podatki, czy mu się to podoba czy nie, a 15 latkom mało co się podoba i o tym dobrze wiemy. Burmistrz do rozstrzygnięcia sprawy kieruje nas do samego króla, który wyjaśnia nam sytuacje i zwraca się z prośbą o pomoc.

Każdy kolejny projekt (zazwyczaj), wypada lepiej od poprzedniego. Chciałbym stwierdzić to samo w przypadku Jaworlandii, jednak mam pewne wątpliwości. Fajnie, że jest element fabuły, znaczy się jest konkret. Mapping jednak pozostaje bez zmian, jak był bezsensowny, tak dalej pozostał. To samo można powiedzieć o zdarzeniach, żywcem przekopiowane z poprzedniej części, tylko nieliczne otrzymały drobne modyfikacje. Skryptów ruby nadal się nie doszukacie (Chwała Panu! Alleluja!), nie ma skryptu ani od Pana Mo, ani GubiD, ani od Mateusza. Null! Po prostu pięknie, podstawowy system RPGXP, podobnie jak i menu, cieszą moje oko jak najbardziej.

Problemem mam natomiast to skórki okna. Dlaczego różowa? Z całym szacunkiem - z tylu barw kolorów jakie mamy do dyspozycji: DLACZEGO RÓŻOWY?! Nie żebym miał coś do różowego koloru, dziewczyny w nim bardzo uroczo wyglądają, ale różowa ramka i białe napisy na pewno nie jest dobrym pomysłem. Dwa jasne kolory ze sobą raczej w parze nie chodzą, zresztą zobaczcie sami czy cokolwiek widać podczas tej walki na screenie poniżej? Co innego jakby były czarne napisy, ale ten różowy... ...dobra zostawmy go w spokoju.

Druga część gry, podobnie jak i pierwsza jest czystą RTPówką, wzbogaconą tym razem o kilka MB muzyki. Muszę przyznać, że autor tym razem odpowiednio dobrał muzykę, ale radzę popracować nad jej rozmiarami, bo poważnie: pliki muzyczne w formacie *.WAV to kiepski pomysł.

Gry, które szybko powstają, są dobre... No tak, jeżeli są w jakiś sposób przemyślane, bo jak ktoś otworzy program i zacznie z niczego robić projekt, to nic dobrego nie wyjdzie. Wierzcie mi, bo to jest prawdziwa historia. Osoby z forum to potwierdzą nawet. Mimo dobrego narzędzia, tworzenie gier nie jest wcale takie proste, jak sobie to można wyobrażać... A co z drugą częścią Jaworlandii? Czy jest lepsza od pierwszej części? Tak, jest lepsza, ale nie zmienia faktu, że nadal jest to kiepska gra w moim odczuciu. Kto wytrzyma przy tej skórce okna, to zapraszam do pobrania.

Walka za czasów pierwszej części - nic się nie zmieniło, nie wliczając rózowego systemu okna, który bije po oczach (= =;)
Wo-ho! Ale spotkałem gorącą laskę, Słonko umów się ze mną na randkę! O(^_^)o
na pierwszy rzut oka, otoczenie może być, ale czasami można by było je nieco urozmaicić. Poeksperymentować.
Skromny ten zameczek macie, waćpanie.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024