...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 10 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Last Scenario

Autor: SCF

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Angielski
Rozmiar: 49,2 MB
Ocena: 7/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Last Scenario jest dość standardową grą RPG zrobioną w RMXP. Opowiada ona o dziejach chłopca/mężczyzny (niepotrzebne skreślić) Hilberta, prowadzącego zwykłe życie na wsi. No... Może nie do końca zwykłe, ale przynajmniej zbliżone do zwykłe, w każdym razie w porównaniu do tego, co się stanie. Hilbert, bowiem już wkrótce przekonuje się, że jest wybrańcem - jedyny który jest w stanie zapobiec powróceniu demonów z ponad 300 letniego wygnania. W tym celu dołącza do wojska, aby wytrenować się w walce i przygotować się do wyzwania. W armii poznaje wielu przyjaciół, którzy od tego momentu go wspierają w walce. Co się jednak stanie dalej... Tego musicie dowiedzieć się sami.

Tak mniej więcej rysuje się początek fabuły Last Scenario. Muszę przyznać że gra mnie zawiodła. Spodziewałem się czegoś lepszego niż to... A tu... Fabuła jest nudna, jesteśmy bohaterem, pomagamy państwu, tralala... Podobno dalej jest lepiej, ale po trzech godzinach rozwalania potworków i słuchania tego jaki jestem wspaniały mam tej gry zwyczajnie dość. Naprawdę spodziewałem się czegoś lepszego, zwłaszcza dlatego że gra jest rozchwalana. Jak widać, zagraniczne projekty nie zawsze muszą mieć lepszą fabułę (a tym samym być lepsze) od naszych Polskich. Taka fabuła byłaby dobra... Gdyby nie to, że jest już oklepana na wszystkie sposoby (cały czas opisuje wrażenia z pierwszych ponad 3 godzin gry - doszedłbym dalej gdyby nie ostatnie zadanie które mi dali, po prostu miałem już dość).

Teraz dźwięk. Z tego, co słyszę jest to głównie RTP, ale znajdą się też własne zasoby. O RTP nic nie powiem, bo chyba każdy wie jak ono brzmi, ale te pozostałe nawet ładnie oddają klimat sytuacji i miejsca. Całkiem miło się ich słucha.

O grafice powiem więcej niż zwykle, a to z powodu dwóch rodzajów grafiki. Tj. na mapie grafika nie podoba mi się - niby standardowe RTP, ale takie jakieś bardziej pikselowate, zupełnie tak jakby było powiększone - gdyby nie fakt że nie jest (chyba). Za to wszystkie twarze postaci, battlerki, battlebacki i obrazki innej formy są zrobione bardzo dobrze. Z tego, co wiem, orginalnym dziełem autora, i IMHO bardzo dobrze oddają klimat gry. Zwłaszcza podoba mi się grafika Thorva (nawet nie wiem czemu xD). Mapping jest niestety dość słaby. Wiele tu pustych przestrzeni oraz nieodpowiednio użytych grafik. Jedyne co jest w miarę dobrze zmappowane to mapa świata.

Animacje są w głównej mierze standardowe, więc nie ma, o czym mówić.

Co to pozostałych spraw... Cóż, w grę grałoby się przyjemnie gdyby nie fakt że fabuła jest nudna i oklepana - człowiek wie czego może się spodziewać i nie jest zaskoczony. Jednakże w grze jest użyta pewna ilość tradycyjnych RPGowych zagadek, oraz... Gra w HEX. Przypomina ona w dużej mierze minigierkę z FFIX (tetra card? Jakoś tak się nazywała) i całkiem przyjemnie się w nią gra.

Miłe jest także pojawianie się twarzy w czasie wiadomości (ostatnio coraz bardziej rozpowszechnione w grach na RMXP - i dobrze!) oraz nie-do-końca-standarowy system walk. Nie-do-końca-standardowy ponieważ bardzo przypomina standardowy, jednakże system uczenia się i używania umiejętności zmienił się ogromnie w stosunku do standarowego. Co więcej w grze występuje także Crisis - pasek który ładuje się w czasie atakowania czy obrywania, pozwalający na użycie ulepszonych umiejętności.

Cóż... To by było wszystko. Gra jest dość słaba, ale ma też swoje plusy. Polecam w nią zagrać, jeżeli nie przeszkadza ci monotonia lub jeśli masz za dużo wolnego czasu.
Piękność tkwii w prostocie, o przykładowo chociażby z tym questem. Banalna sprawa, a bardzo cieszy.
Oryginalna kompozycja, mimo iż czasami widać drobne niedociągnięcia, to jednak nie zwraca się na nie uwagi.
Sama walka jest drobną modyfikacją podstawowego turowego systemu z RPGXP.
Podobnie jak i menu główne. Drobne modyfikacje przynoszą większy efekt niżeli wystrzałowe fajerwerki.


Tekst: Sozan
email: sozan5@wp.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024