...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 14 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Legenda legendarnej pięści

Autor: Mikan

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 10,5 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Legenda Legendarnej Pięści to z tego co wiem druga gra siostry Skacia (czy jakoś tak). Jest to "chodzona bijatyka" inspirowana grami arcade. A może właściwiej było by powiedzieć że lekko parodiująca gry arcade. Nie ważne. Dla tych co nie wiedzą na czym ten gatunek polega: łazimy po ulicach (itp) i walimy po mordzie kogo spotkamy. Nasza podróż jest z góry narzucona po przez kierunek w którym przewinie się ekran - co działa tak se akurat w tej grze, ale o tym potem.

Może przejdźmy więc do fabuły. A więc mistrz Lee Nin wysyła wojowniczkę Kung Fu - Mii Kan, w celu pokonania zdrajcy Mao Pi Wa. Ot tyle. Choć mimo że fabuła nie jest jakaś tam wymyślna, to gra nadrabia to poczuciem humoru. Przykładowo rozszyfrujcie co się kryje pod nazwami postaci... Takich smaczków jest wiele, można wręcz powiedzieć że cała gra jest nimi wypełniona jak się tylko da. Warto przejść całą, nie powinniście żałować.

System walki to lekko zmodyfikowany BS napisany przez brata Mikan. Mimo że polega na staniu w jednym miejscu i ciskania jak najwięcej się da spacji, to gdy tylko przeciwników jest więcej, tak by mogli nas otoczyć, przestaje być tak łatwo. Do pokonania czeka nas kilku bossów, kilkadziesiąt zwykłych przeciwników ze stopniowo rosnącym poziomem trudności. Każdy boss ma jakiś swój specyficzny specjalny atak, zwykli przeciwnicy też zmieniają się w czasie. Rozpoczynamy od kopania zwykłych chuliganów, a kończymy na uzbrojonych w strzelby żołnierzach. Po za tym na planszy możemy też niszczyć niektóre elementy otoczenia i znajdować w nich np. dodatkowe życia.

Poziom trudności choć rośnie raczej równomiernie, to w ostatnim etapie jest lekko przesadzony. Tak do scenki za tą rakietą, co widać poniżej na zrzucie jest wsio OK potem niestety jest w stylu brata Mikan, mimo to ostatni Boss jest strasznie łatwiutki. Więc jeśli chodzi o poziom trudności to końcówka jest lekko skopana.

Grafika mi się bardzo podoba. Jest klimatyczna, wyraźna, wiadomo co czym jest i ogólnie jest świetna. Elementy które możemy niszczyć wyróżniają się na tle pozostałych co też jest nawiązaniem do starych gier. Ogólnie tu jest dobrze. Fajne też jest pokazywanie na charsetach kto aktualnie mówi. Taki prosty szczegół a w RM widzę go chyba pierwszy raz.

Muzyka i dźwięki też są OK. Szczególnie zapadł mi dźwięk specjalnych ataków bossów. Oni krzyczą jakoś "syjat" przez co zacząłem mówić że "o właśnie robi (atak) syjat" XD.

Błędy - oj są błedy. Przesuwanie ekranu jest jakoś dziwnie napisane, przez co możemy ściąć sobie grę. Poleca się zawsze przed pójściem dalej cofnąć trochę w tył, aby ekran się normalnie przesuwał. Zauważyłem tez błędy z dziwnym rozpoczynaniem walk itp, które nie zależały od ekranu, ale też mogły ściąć grę. Po za tym system walki jest też zabugowany na naszą korzyść - nie zawsze jesteśmy trafiani przez kule z pistoletu. Podczas niektórych scenek postać nie jest zablokowana i możemy nią chodzić co w efekcie daje dziwy wygląd tych scenek, ale w sumie nie zacina gry, więc to nie jest wielki błąd. Jako błąd można też uważać wychodzenie po za ekran podczas walk, ale że to często nam pomaga (wrogowie nie mogą nas zaklinować na krawędzi ekranu) to się cieszymy i jako błąd nie czytamy.

Gra ma dwa tryby, 3 zapisy na całą grę i nielimitowane. Zapisać możemy w każdym momencie. Nie do końca ten system mi się podoba, wolałbym np automatycznie otwierane okno zapisu co jakiś czas w grze. Ciężko jest przewidzieć gdzie użyć tych 3 zapisów. Po za tym i tak polecam brać nielimitowany i zapisywać np co et Po za tym nie za bardzo leżało mi to że cześć walk odbywała się na całych mapach a nie na pojedynczych ekranach - jakoś zaburzyło to styl bijatyki. Fajnym ficzerem było za to że mogliśmy się cofać na planszy, wykorzystanie tego z pożytkiem zostawiam dla myślących. Jednak według mnie mapy nie powinny być wyższe niż 15 kratek, a niestety są, co też jest powodem wspomnianych wyżej błędów.

To by było chyba na tyle. Coś nie umiem tych recek pisać, ale niech już będzie. Hmyyy ocena. A niech będzie 5/10, 6 nie dam bo za dużo błędów. Na pocieszenie dla tych którym gra się mocno spodoba dodam, że miała ona 2 miejsce w GF2015 (zaraz pod Wrotami Arkany Genezą - na twierdzy 9/10 od Kleo) więc gra jest doceniona.

Podstawowy atak bohaterki. Wbrew tytułowi jest to kopniak...
Scenka przed walką... z drugim bossem.
A tu sama walka z 3 bossem.
Leci rakieta, kurde jakoś by trzeba było ją stąd wykopać!


Tekst: Dragon Kamillo
email: k.maciejewski@poczta.onet.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024