| Quercill
| |
| Autor: Emron
RPG Maker: 2002 Wersja: Demo Gatunek: JRPG Język: Polski Rozmiar: 1,6 MB Ocena: 4/10
Informacje dodatkowe: - Brak
| | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Za górami, za lasami, w cichym zakątku swojego pokoju, każdy z makerowców uwielbia po cichu tworzyć swój własny projekt. Człowiek z swojej natury jest dość prostym stworzeniem, gdy ukończy coś pod jakimś kątem, za wszelką cenę chce usłyszeć co inni o tym myślą. Quercill był projektem zamieszczonym u nas na Twierdzy przez jakiś czas (w dziale projekty, a jak!) z czasem jednak wszystko ucichło, a projekt podobnie jak setki innych został po prostu przez wszystkich zapomniany. Zatem dlaczego po tak długiej nieobecności i zapomnieniu, sięgać po jakiś tam niedokończony projekt? Może dlatego, iż w owych projektach jest zawarta specjalna magia, którą chcę się z wami podzielić.
Quercill jest wymyśloną krainą, w której panuje spokoju i harmonia. Ludzie są zadowoleni i życie się toczy swoim własnym tokiem. Wszystko się zmienia pewnego dnia, gdy horda goblinów, orków, troli, hydr, i masa innych demonów przekroczyło swoją umowną granicę. Niszczyli wszystkich i wszystko co im stanęło na drodze. Tylko jeden człowiek, mógł się im przeciwstawić i to nie byle jaki, pierwszy lepszy kozak, tylko mówimy oczywiście o wybrańcu. Aryon, świeżo awansowany rycerz jest właśnie wybrańcem magów czerwonego kręgu. Dlaczego on? Nie mam pojęcia, autor projektu też nie. Zresztą, nieważne, tak jest i koniec.
Historia o zbawcy krainy jest oklepana niemalże na pamięć przy większości projektach. Nie ma tutaj za wiele do opisywania, po prostu trzeba uratować świat i tyle.
Analizując zasoby, można zauważyć zbiór dość znanych elementów latających w Internecie znanych chipsetów, charsety standardowe pasujące stylem do tych z RTP, i oczywiście mojej roboty bohater (jej!). Muzyczki wyciągnięte z podstawowych zbiorów rm2k3 jak i XP (pomysłowe), oraz oczywiście kilka oryginalnych prac samego autora. System menu, oraz system walki podstawowy z rm2k3. Specjalnych side-questów się nie doszukałem, ani innych ciekawszych motywów. Niestety demko gry (podejrzewam) zostało stworzone na tzw. szybciocha. Świadczą o tym niektóre literówki (nawet najlepszym się to zdarza), czy pomieszane bronie podczas walki. Przykładowo: mamy miecz, a podczas walki jest widoczna włócznia. Chociaż, długość demka bardziej przemawia nad walką z czasem. Jest bardzo, krótkie i za pewne autor nie myślał o jakiś dopieszczeniach typu NPC czy questy.
Projekt Quercill szedł na pewno w dobrym kierunku, ale wszystko się niestety zatrzymało w pewnym momencie. Na chwilę obecną: wszystko wykonane na średnim poziomie, wszystko jest w miarę grywalne, tylko problem z tym czasem. Zdecydowanie gierka jest za krótka, gdyż nie sposób się przy niej rozkręcić. Gdyby autor wznowił w jakiś sposób projekt, na pewno poprawiłby wiele błędów, a także zastosowałby wiele ciekawych rozwiązań, a Quercill stałoby się jednym z rozpoznawalnych projektów na naszej scenie, tylko, że to jest taki ot gdybanie, ale pomarzyć zawsze można.
Co za dobry kolega! Pewnie!
Chociaż jestesmy samy, to spokojnie z trollami damy sobie radę. A może to coś innego?
Szkoda, że my tego też nie widzimy.
Szkoda, że my tego też nie widzimy.
Tekst: Reptile
email:
reptile@o2.pl