...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


The Bright Side Of Life

Autor: Noruj

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Ekologiczna/RPG
Język: Polski
Rozmiar: 11,4 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gra jest inspirowana mechaniką i po części klimatem Harvest Moona. Czuć atmosferę Gothica (głównie mam na myśli muzyczną odsłonę i "surowy" klimat, nadawany przez ciemne kontrasty)

Drina mieszka z dala od miasta. Ceni sobie spokój i cisze. Pewnego razu beztroski żywot Drina zostaje przerwany przez jego przyjaciela Mavarina, który prosi bohatera o pomoc. Nasza postać wie, że ów osobnik często wpada w tarapaty i to właśnie Drin jest osobą, która zwykle mu pomaga. Mavarin jak twierdzi, został oszukany przez urzędnika z miasta na sporą sumę pieniędzy. Sam musi zniknąć na jakiś czas, a nasz protagonista, miałby przez ten okres zająć się domem bohatera i pomóc mu udowodnić, iż Aylon (bo tak się nazywa ów urzędnik) jest oszustem.

W grze rozwijamy się w zawodach, bierzemy udział w festiwalach, które odbywają się w różne dni. Ulepszamy nasz dom, zdobywamy reputację w mieście i wiele innych. W grze mamy system dnia i nocy i dosyć żywe miasta. To znaczy, że NPC nie stoją zawsze w jednym miejscu, tylko przemieszczają się po nim, w zależności od tego co robią. Np. kowal po pracy idzie do karczmy u Mary, a alchemik Ivoj spotyka się z przyjacielem w mieście itd. Tytuł oferuje także system osiągnięć. Poza wątek głównym dialogi mogą być nieco infantylne i dziwnie radosne, ale to też jedna z cech Harvest Moona. Gra raczej nie ma zbyt wiele akcji, tylko na festynach to się zmienia, trzeba lubić taki spokojny, wręcz symulatorowy typ zabawy.
Ogólnie co do oprawy mechanicznej, sądzę że całkoształt prezentuje się w bardzo uprszczony sposób. Przy różnych mechanikach miałem poczucie że moża by było je zrobić w dużo bardziej urposzczony sposób niż w taki jaki serwuje autor.

Podobał mi się system pracy jaki wprowadzono. Aby mieć pieniądze na jedzenie, bohaterowi przyjdzie pracować. Aby jej się podjąć, bohater ma do wyboru trzy dziedziny do rozwinięcia: Kowalstwo, Alchemia i Łowiectwo. To istotne, do którego z nich się przyłączy. Bo, ile będzie zarabiać zależne jest od tego, jak mocno gracz jest zaawansowany w danej dziedzinie i jak mocno posiada rozwinięty atrybut odpowiadający danej pracy. System jest co prawda interesujący, ale szkoda że praca sama w sobie ogranicza się tylko do jednej wiadomości i na tym się kończy. Szkoda że autor nie zasotoswał bardziej rozbudowanych zdarzeń, gdzie np. przyjdzie wciskać guzik w odpowiednim momencie, aby dobrze udało się wykuć broń, czy coś bardziej pomysłowego, aby tę pracę urozmaicić. Jako drugi ciekawostka to system energii, którą wykorzystuje się przy pewnych czynnościach. Jeśli energia spada do zera, a gracz nadal chce coś zrobić, może ją odnowić na różne sposoby. Może udać się do karczmy i napić się zimnego piwa, które nieco polepszy naszą kondycję etc. Zawsze należy pamiętać o jedzeniu w spiżarce, bez tego postać będzie zmęczona i głodna. Racji obiadowych nie można spożywać jak normalnych posiłków. Służą do tego owoce. Bardzo ciekawym zastosowaniem wprowadzonym przez autora są wprowadzone efekty, które się uruchamiają jako efekty uboczne przy statusach. Gdy postać jest głoda, zaczyna poruszać się powolniej, lub jeśli ma mało energii, ekran zaczyna migać.
Zwróciłem również uwagę na możliwość zdobywania reputacji, oraz wszelakie wydarzenia która są związane z żyjącym miastem jak i mieszkańcami. Podczas gry bohater będzie zdobywać bądź tracić reputacje, co można zauważyć rozmawiając z mieszkańcami. Często będą oni gnać gdzieś przed siebie, dlatego zaczepianie ich na ulicy nie przyniesie skutków. Należy poznać mieszkańców, dowiedzieć się, co robią po pracy, gdzie lubią chodzić. W mieście regularnie odbywają się specjalne wydarzenia takie jak konkurs piwa czy inne. Opłaca się brać w nich udział, gdyż dostarczają rozrywki, ale także złota i reputacji. Swój poziom społeczny można sprawdzić np. w ratuszu.
Dodatkowo, widoczne jest przemieszczanie się NPC w mieście w różnych godzinach. Niestety, pomysł jest co prawda ciekawy, lecz byłem niejednokrotnie świadkiem jak postać znika i pojawia się w innym miejscu i szkoda że to nie przekłada się na wykonanie, ponieważ postacie i poruszają się po tych samych ścieżkach, nie zważając na to czy jest godzina wcześniejsza, czy późniejsza. Wszystko wydaje się sztuczne i drętwe.

Grafika w tym tytule bazuje na podstawowym RTP. Mapy niby są wykonane w miarę poprawie, ale widoczne są zachowane puste przestrzenie w wnętrzach domków. Jakoże stylistyka grafik w RMXP nie leży w moim kręgu zainteresowań i najmniej ją lubię ze wszystkich wersji, co by nie zostało wykonane na podstawowych zasobach RTP, nie będzie mi się podobać. Z pewnością na plus zasługuje okienko Windowskins, które było przezroczyste i nawet jeśli okno pojawiało się na postaciach, były one widoczne.
Dźwiękowo w produkcji przeważają dźwięki z Gothica, przez co w połączeniu ze standardowymi zasobami RTP, daje niestety efekt kiczu. Pomimo, że dażę ogromną sympatią muzykę z Gothica, tutaj według mnie nie znajduje ona swojego miejsca.

Co do błędów i tego co we mnie wywoływało zniesmaczenie, to częste zamknięte drzwi. Niby jest miasteczko, niby są jakieś domki, ale możliwości dostania się do nich niestety nie ma. Drugą rzeczą o której wspominałem powyżej, to problemy z godziną i dostosowaniem się NPC do nich. Ponieważ jeśli wybija godzina X, to nagle NPC się teleportują, znikają, i pojawiają sie w innym miejscu. Nie spominając już o jakiś mniejszych błędach, jak braki w mappingu, czy mechaniki, które powinny wyglądać inaczej, ale nie ma sensu się powtarzać, bo to już opisałem powyżej.

Podsumowując, gra The Bright Side Of Life, nie jest tytułem dla każdego. Niby jest tutaj jakiś pomysł, ale kompletnie nie ma to przełożenia na wykonanie i efekt końcowy.
Przeciętny tytuł, który z pewnością jednych zainteresuje, a inni mogą go wyłączyć po pierwszych kilkudziesięciu minutach rozgrywki.

Obszar treningowy
Co to za światło?
Generator postaci.
Statystyki.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl