...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Witch Day

Autor: PInroz

RPG Maker: VX
Wersja: Demo
Gatunek: Przygodówka
Język: Polski
Rozmiar: 5.36 MB
Ocena: 2/10

Informacje dodatkowe:
- Gra konkursowa

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gry konkursowe słyną ze swojej specyfikacji, ponieważ w większości przypadków, narzucają na uczestników tematy przewodnie, których muszą się trzymać. Często, gry powstające na ich potrzeby nie są zaplanowanymi tworami, a spontanicznym impulsem, co może poskutkować, albo świetnym pomysłem, albo nieoczekiwanym tworem, którego ciężko jest zrozumieć przekaz.
~ Witch Day, z pewnością zalicza się do tytułów, które posiadają potencjał. Jednak trzeba go dobrze doszlifować i poprowadzić wątek fabularny, w odpowiednim kierunku.

Wirus panujący za oknem, sporo wolnego czasu, pewne przemyślenia. Rozgrywka rozpoczyna się pewnego zwykłego dnia, który dla bohaterki Luny, staje się dniem szczególnym. Bohaterka jest wiedźmą, pomieszkującą nieopodal Cynamonowej wioski, która postanawia przygotować eliksir, odmieniający jej dotychczasowe losy.

Tak słowem wstępu przy krótkim intrze na ciemnym ekranie, zaczynamy przygodę naszą czarną wiedźmą Luną. W tej krótkiej produkcji. Głównym zadaniem, będzie znalezienie odpowiednich składników, które pozwolą protagonistce przygotować eliksir szczęścia.
Jednak plany bohaterki zostaną nieco pokrzyżowane, przez czerwony i niebieski ognik.

Witch Day, jest 15-minutową grą demo, wykonaną na potrzeby konkursu makerowego. Poza bardzo przyciągającą i interesującą grafiką reszta zasobów korzysta z pakietu RTP. Zadań mamy zaledwie kilka do wykonania i nie są one skomplikowanej maści.
Z aspektów technicznych, gra zawiera niestandardowe menu przy wciśnięciu klawisza ~ ESC, a walki, to standardowy system, jaki wykorzystuje RM.

Wracając do grafiki, bo to ona zwróciła moją uwagę. Tilesety w takiej ciemnej i mrocznej odsłonie, jaką wykorzystał autor, są bardzo, bardzo interesujące. Nie ukrywam, że z wielką chęcią przy lepiej rozwiniętym technicznie tytule, pozwiedzał więcej lokacji z wykorzystaniem tego tilesetu.
Witch Day, początkowo wyobrażałem sobie jako coś mrocznego, a jeśli nie to z nastawieniem na psychodeliczny klimat. Jednak, same dialogi, sprowadzają się do luźnego i "słodkiego" klimatu, który według mnie, do graficznej stylistyki, odrobinę nie pasował.

Produkcja posiada minimalistyczne potknięcia. Głównym, który może uniemożliwić rozgrywkę, to wciskanie klawiszy strzałek podczas scenek, gdzie odgrywane są dialogi pomiędzy protagonistką a ognikiem, może to spowodować, że postać się zatnie i nie będzie można wykonać nią żadnego ruchu. Oraz, kolejnym co prawda nie bugiem, ani błędem, są ucięte wiadomości i kilka błędów ortograficznych, ale tego nie ma co się czepiać, bo każdemu zdarzy się walnąć byka. Kwestia przetestowania i skorygowania :).

Gra Witch Day, jest grą konkursową, przepuszczam, że wykonaną na ostatnią chwilę (wnioskując po wiadomościach na końcu gry), szkoda, że Pinroz w połowie poszedł z grafiką w mroczny klimat, a nie kontynuował jej z poziomu muzycznego, a tym bardziej fabularnego. Zdaje sobie sprawę, że gry na robione na konkurs, mają swoją specyfikację, ale po cichu liczę, że autor rozwinie to uniwersum i powstanie z tego coś większego i bardziej dopracowanego.

Przed domkiem wiedźmy niepodal Cynamonowej wioski.
Luna uwięziona w jaskini przez ogniki.
Nowe, niestandardowe menu.
A dokąd ten ognik ucieka, za nim!


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl