...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 14 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Z Archiwum Tsukuru

Autor: Preki

RPG Maker: RPG2003
Wersja: Pełna
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 20 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Z Archiwum Tsukuru, jest to kolejnym projekt z gatunku scenowych gierek, czyli gry w której bohaterowie oraz napotykani NPC przez gracza, to tak naprawdę postacie (osoby) z prawdziwego, realnego świata. Nie jestem zwolennikiem tego gatunku i podchodzę do tego z ogromnym dystansem, ale nie ma co na dzień dobry się zniechęcać. Może warto każdej grze dać pewnego rodzaju kredyt zaufania i wypróbować, jaką przygoda została przygotowana dla nas przez autor tym razem.

Bohater wciela się w rolę bohaterki, która błąka się po świecie Ermanii (tak zwany tutaj świat makera). Wędrując przez las, dziewczyna zostaje zaatakowana i traci przytomność, gdzie zostaje odnaleziona przez autora gry i ten postanawia się nią zająć, aż do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Preki zwołuje Skecia i przenoszą bohaterkę w bezpieczne miejsce. Po przebudzeniu, bohaterka otrzymuje kilka porad odnośnie Ermanii i postanawia wyruszyć w pogoń za tym który stoi za zasadzkę na nią w lesie.

Mam wrażenie, że owe intro gdzieś widziałem... Po krótkim wprowadzeniu, gracz obiera stery i wielka przygoda w scenowym świecie stoi od tego momentu dla nas otworem. Autor postarał się, aby można było zwiedzić znane scenowiczą miejsca jak góry Twierdzowe, świątynie Zamthir i Titka, odwiedzać postacie, czy też Twierdze Rpg Makera znaną z serii Green Levithan od Reptile.

Skupienie gracza, autor sprowadza na tory licznych wędrówek, gdzie przyjdzie napotkać wiele znanych scenowych twarzy, a ci będą wyznaczać bohaterce różne zadania do wykonania. Dialogi, co prawda, zawierając elementy humorystyczne, ale dla osoby nie wtajemniczonej, mogą okazać się drobną barierą do dobrej zabawy. Mogą, ale oczywiście nie muszą.

Atutem projektu jest autorski system walki, który nie należy do łatwych (rada moja: walka w pojedynkę jest łatwiejsza). Przyznam, że owy system bardzo przypadł mi do gustu i jego poprawnie balansowanie w statystykach bohatera, jak i przeciwników. Czasami miałem drobny problem w rozgryzieniu sterowania i szybko się nauczyłem, że klawisz strzałki i wciskanie Entera, nie będzie drogą do sukcesu. Mam na myśli, że nie ma drogi na skróty, trzeba opanować technikę i grać (system walki został świetnie wykonany).

Oprawa graficzna to mieszanka różnych znanych materiałów z internetu, nieco edytowanych postaci przez autora projektu, nieco generatora. Mieszanka wybuchowa, ale wbrew pozorom, wszystko trzyma się klimatu, a to jest rzadkość! Jak na mój gust mapy wyglądają schludnie. Nie ma jakiś zbędnych pustych przestrzeni, albo przesadnie nawrzucanych elementów. Wszystko zachowuje świetny balans. Dźwiękowo, Preki spisał się też na medal, bo muzyka jest odpowiednio dopasowana do sytuacji i podtrzymuje klimat, jaki serwuję fabuła. Dźwięki są dynamiczne, dobrze dopasowane do świetnie wykonanej animacji, która pewnie przypadnie do gustu nie jednemu miłośnikowi retro gierek. Wszystko wykonane przy pomocy porządnych ripów z różnych gier (nie by mi to przeszkadzało).

Najgorszym motywem dla mnie okazało się brak wskazówek, gdzie powinienem się udać po wyznaczonym zadaniu. Po prostu dostaje zdawkową wiadomość, aby wykonać zadania i na tym koniec. Szukanie, wiatru w polu. Jakaś podpowiedź, a może dziennik zadań byłby miłą opcją, ale to tego typu metoda uczy powolnego czytania ze zrozumieniem. Warto jest rozmawiać z NPC a nie tylko skippować.

Podsumowując, gra jest typową scenówką, która skupia uwagę na kilku postaciach i wydarzeniach, które miały miejsce kiedyś tam w internecie. Problemem jest, że żarty mogą trafić tylko do zawężonego grona osób, ale nie ma co się zrażać, cała reszta jest bardzo dobrze wykonana. Dźwięk, muzyka, grafika zostały ładnie dopasowane w celu stworzenia bajecznego klimatu rodem z podstawowych gier RTP programu. Pamiętajmy to nie jest typowa gra, tutaj autor zastosował własny system walki, który jest dynamiczny, wymagający i też nie do końca spotykany w każdej grze. Szczerze, nie doznałem tutaj jakiegoś efektu wow, ale przyznam że przyjemnie mi się brnęło do przód. Osoby szukające projektu z luźną humorystyczną fabułą, nie bojących się odrobiny zręczności, ten projekt jest zdecydowanie dla was! Osoby, który nie są za dobre w te klocki... Cóż, wiecie czego się spodziewać.

Może, a może nie - co ci do tego?
Jakie to życiowe...
Spacer po Lesie RPG Makera.
Drabna scena destrukcji...


Tekst: Teo
email: teorm88@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024