...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Scenariusze

Zaginiona Wyspa
Scenariusz 66
Gatunek: Przygoda

Od Audora:
Jest to moja kolejna z powieści. Pierwotne odłamy powstały na przełomie 20010/2011 roku. Ponownie wznowienie i powrót do pierwowzoru w 2011 roku. Dziękuję Anicie "Mars" Sady, za korekty w tekście i za pomoc przy przeniesieniu powieści do pliku w formacie PDF.

Bohaterowie:

JAMES
Główny Bohater:
Odważny, sprytny, błyskotliwy
Główny bohater, poszukuje
Ericy na tajemniczej wyspie,
która zostałą porwana przez
Carona.

ERICA
Postać drugoplanowa
Troskliwa, wrażliwa, ufna
Zostaje porwana przez
Carona

CARON
Czarny charakter
Zły, mściwy, nieufny
Chce zniszczyć świat
i na tajemniczej wy-
spie, prowadzi bada-
nia. W ich celu porywa
"Erice"

Fabuła

Akcja rozgrywa się na Hawajach, na jednej z kilku wysp. Rok nie jest przybliżony w którym żyją bohaterowie, natomiast jest to era kamienia, ale z elementami futurystycznymi.

Główni Bohaterowie James i Erica, żyją w plemieniu "Hoe" z dala od cywilizacji. Przebywają na wyspie wiodąc spokojne życie. James jest odpowiedzialny za zdobycie pożywienia dla siebie i swojej drugiej połowy, a Erica za przygotowanie pożywienia i wychowanie dzieci.

Pewnego dnia, Erica aby pomóc Jamsowi postanawia wybrać się z nim na połów ryb. Główny bohater w towarzystwie ukochanej wypłyneli tratwą na wody za poszukiwaniem pożywienia.

Hames zaczął krzyczeć za Ericą, gdy dostrzegł z oddali iż w spotku znajduje się osoba. Tajemniczy człowiek śmiał się w stronę Jamesa i wykrzyczał do głównego bohatera że już nigdy nie zobaczy swojej ukochanej. Gdy Erica znikęła z pola widzenia Jamesa światło zgasło i statek kosmioczny zniknął za horyzontem wyspy, która znajdowała się w oddali.

James, nie zważając na niebezpieczeństwa, postanawia płynąć w stronę wyspy na którą odleciał statek tosmiczny. Pokonując napotykane wszystkie przeszkody na swojej drodze i pokonując Dr.Carona, odzyskuje Ericę. Gdy małżeństwo wydobywało z morza ryby, nad ich głowami pojawił się tajemniczy spotek, gdy nadle Erica zniknęła z oczu Jamesa, Została wciągnięta do tajemniczego obiektu.

Rozgrywka

Jest to gra przygodowa, podzielona na 5 etapów, każdy z etapów zawiera od 1 do 3 podetapów, rund które należy ukończyć. Na zakończenie każdego etapu, odbywa się rozgrywka z BOSSem. Jest to gra 2D w którą można poruszać się w 4 kierunkach, ale głównie od Lewej do Prawej.
Bohater posiada na początku x3 życia. Traci swoje życie jeśli zostanie dotknięty przez potwora, spadnie do dziury, lub dotknie zakazanej nawieszchni (lawa, kolce). Bohater, aby zabić potwory posiada różnego rodzaju bronie.

Młotek: Posiadając młotek, można uderzać w potwory
Miecz: Posiadając miecz, można uderzać w potwory z większą siłą
Łuk: Można strzelać z daleka w potwory
Kusza: Pozwala na strzały pod kontem prostym
Magiczna Różczka: strzela magiczną kulką przenikającą przez obiekty

Oraz do dyspozycji posiada dodatkowe przedmioty

Zbroja: zapenia +1 do dodatkowego życia, przy dotknięciu potwora
Mikstura HP: dodaje +1 życie

I Specjalne przedmioty, dające magiczne zdolności:

Buty Strusia: Na kilka sekund przyśpiesza ruch bohatera
Buty Krulika: Na kilka sekund zwiększa skok bohatera
Buty Orła: na kilka sekund pozwala latać bohaterowi

Aby ukończyć każdy etap należy dojść do końca, krańca mapy, poruszając się w prawym kierunku. Przed rozpoczęciem każdej rundy Gracz zostaje przeniesiony do Menu i przygotowany do rozpoczecia gry. Znajduje się opis mapy i na co trzeba zwrócić uwagę. Każda Etap jest podzielony na kilka rund, a każdy z etapów jest dostosowany do odpowiedniej tematycznej panoramy.

Etap 1 - Plaża
Znajdują się tutaj przeciwnicy jak: kraby, ryby, panoramą jest plaża, należy skakać i unikać dziur z wodą, aby się nie utopić.

Etap 2 - Las
Przeciwnicy w lokacji: węże, latające ptaki, rzucające przedmiotami z drzew małpy, szybko biegające króliki, należy skakać i unikać dziur w ziemi.

Etap 3 - Wioska
Przeciwnicy w lokacji: indianie, spadające beczki, pułapki, panoramą jest, wioska a na ziemi znajdują się przygotowane pułapki jak (kolce i ukryte doły)

Etap 4 - Ciemny Las
Przeciwnicy w lokacji: pająki, węże, jeże, miejsca z ogniskiem. Bohater musi podpalać pohodnie przy ognisku aby nie stracić widoczności. (jeśli straci widoczne jest bardzo mała część ekranu)

Etap 5 - Wulkan
Przeciwnicy w lokacji: pająki, węże, skunksy roznoszące opary, spadające stalagmity i okresowo podnoszący się poziom lawy (aby uniknąć kontaktu z nią nalezy w odpowiednim czasie wskoczyć na podest.

BOSSOWIE:

etap: 1 - RAK - Porusza sie powolnie, atakuje szczypcami oraz daleko zasięgowo ogonem. Porusza się za bohaterem i momentami staje w miejscu aby zaatakować z daleka

etap: 2 - GORYL - Skacze z drzewa na drzewo i ostatecznie próbuje skoczyć na bohatera. Z drzew rzuca w bohatera odłamkami drewna. Kiedy próbuje skoczyć na bohatera i nie trafia na kilka sekunt tkwi w ziemi i staje się bezbronny

etap: 3 - SZAMAN WIOSKI - Atakuje magicznymi pociskami które poruszają się na skos, od góry do dołu w szybkim tępie. Co jakiś czas rzuca pojedynczy pocisk który powolnie porusza się za bojaterem. Stoi w miejscu i nie chodzi, ale jesgo sposób prouszania odbywa się poprzez teleportacje

etap: 4 - KRUK - Walka toczy się na szczycie drzew a kruk atakuje bohatera z różnych stron, uciekając za granice ekranu gdzie bohater nie ma dostępu. Kruka można zabić tylko poprzez broń której używa się dystansowo (łuk, różdżka)

etap: 5 - Dr.CARON - Porusza się w statku kosmicznym z którego strzela różnymi pociskami i rakietami poruszającymi się za bohaterem. Aby bohater mógł zadawac mu obrażenia musi odpowiednio uszkodzić statek kosmiczny bossa aby ten z niego musiał wyskoczyć, ale kiedy z nieog wyskakuje strzela w bohatera z futurystycznego pistoletu z kosmicznej plazmy.
Balans

BOHATER
Życie: 3 punkty
Atak: 0 punktów
Młotek: +1 Ataku
Miecz: +2 Ataku
Łuk: +1 Ataku z dysnansu
Kusza: +2 Ataku z dysnansu
Różdżka: : +2 Ataku z dysnansu
Zbroja: +1 do pancerza
Mikstura: +` do życia
Buty Strusia: +2 do szybkości
Buty Krulika: +2 do skoku
Buty Orła: (pozwalają latać)

BOSS 1
Życie: 10
Atak: 1 (z bliska i daleka)

BOSS 2
Życie: 15
Atak: 1 (z bliska i daleka)
Specjalne umiejętności: Skakanie

BOSS 3
Życie: 20
Atak: 1 (z daleka)
Specjalne umiejętności: Teleportacja, kilka ataków

BOSS 4
Życie: 25
Atak: 1 (z bliska)
Specjalne umiejętności: Latanie, na kilka sekund ochron przed obrażeniami

BOSS 5
Życie: 5 /x3
Pancerz: 30
Atak: 2 (z daleka)
Specjalne umiejętności: Latanie, kilka form ataku

LOSOWI PRZECIWNICY NAPOTKANI W KAŻDYM ETAPIE:
Życie: 1
Atak: 1
Specjalne umiejętności: -brak

Kilka słów na koniec
Dziękuję za pobranie mojego przygodowego scenariusza, za wasze pozytywne wsparcie i miłe słowa napływające od was na arielwronisz@wp.pl Dzielenie się opiniami i spostrzeżeniami, które finalnie miały wpływ na ukształtowanie mojej powieści.


Autor: Gabriel "Ariel" Wornisz
email: arielwronisz@wp.pl

Do pobrania:




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024