Królewska Opowieść
Scenariusz 69
Gatunek: Przygoda
Od Autora:
Jest to moja kolejna powieść. Pierwowzory tekstów powstały już w drugim kwartale 2012 roku. Szkice zaś, na początku 2013 roku, które można odnaleźć w dostepnej galerii powieści.
- Dziękuje Adamowi SzaLamaNskiemu za wykonanie szkiców do powieści
- Arlecie "Katanik" Szafik za zredagowanie tekstu i zgłoszenie do konkursu literackiego w 2017 roku.
-Oraz Anicie "Mars" Sady, za pomoc w przenIESIENIU powieści do formatu PDF.
Daniel i obywatele podazaja po malowniczym porcie w przesmyku.
Nagle, bez konkretnego powodu, zaczynają czuć się sflustrowani. Sukcesem dla nich, pozwala dostrzec, że inni podróżnicy również wydają się rozgoryczeni,
ale dopiero podbicie ujawni najważniejszą informacje: zabytkowy Żuraw Archeiski właśnie kieruje swój hak w jednego z bohaterów!
Jeśli test przebiegł pomyślnie, postaci bez trudu unikają Archeiskiego Żurawia. W przeciwnym razie jedna z nich zostaje uniesiona kilkanaście
metrów nad ziemię! Ucieczka jest możliwa na przykład poprzez zdjęcie wierzchniego odzienia (Reputacja -1) lub wspinaczkę po linie,
do której uwiązany jest hak dźwigu (porażka: Kondycja -1). Żurawiem operuje młodzieniec diego, który uważa łapanie Dam i Obywatlei
na hak za świetną zabawę, a przyłapany użyje swojego Dzikiego Talentu piromancji, by podpalić drewniane części zabytkowej budowli.
Złapanie łobuza lub ugaszenie ognia wymaga zrealizowanie zadania zręczności.
Osada w płomieniach
W międzyczasie przez Zamek przetacza się fala, bójek i MORDERSTW. Wszyscy są
poddenerwowani i nie myślą o niczym innym niż tylko jak by tu wziąć się z kimS innym za głowy. Ożywają stare animozje:
bogaci przeciw biednym, Obywatele przeciwko Osadnikom, dualiści przeciwko reformatom, marynarze przeciwko szczurom lądowym...
Spusztoszenie w osadach przy murach zamku, jest spowodowane wyprowazonymi magycznimi mocami przez demona Armasa.
Daniel i Obywatele też odczuwają, że krew się w nich gotuje, ale osoby ich klasy przecież nie poddadzą się bez walki!
Jeśli naprzeciw ich drużynie stają trolle, podczas tej przygody ich pula zostaje obniżona.
W zamian na czas trwania przygody budzi się w nich jedna z niewykupionych zdolności rasowych Wojowników.
CO DALEJ?
Szalony CZARODZIEJ POD WPLYWEM CZARTA ARMASA opanowaL stacje KOMUNIKACYJNE i ZA POMOCA CZARNEJ MAGII ZWIADL mości Panow I Palladynow przez
co wszyscy w okolicy zachowują się jak trolle, a orkowie którzy przypłyneli z arsenem... oblegają zamek i pobliskie osady. W Wioskach i
osadach, narasta panika, z powodu spustoszenia sianych przez orków. Protagonista Daniel, udając się do podziemi szykuje odwet i gromadzi przy
sobie bojowników, aby mogli pokonać na początek orków, a następnie maga, by ten straciłwpływy i panowanie nad wioską i obywatelami.
Oto kilka poszlak, które mogą zwrócić uwagę naszych Daniela, przy odbijaniu wpływu wiezy maga
- Słuchając radiowych informacji o zamieszkach uzyskasz informacje, dokąd się udać i gdzie wojska orków są najbardziej osłabione.
- Między komunikatami, wsłuchuj się dźwięki uderzeń i reaguj na trzęsienie nawieszchni. W pobliskich terenach uderzyły skały z terebeuszy,
które zabiły rycerzy jak i orków z murów, przy których możesz odnaleźć cenne skarby
- Postać dysponujAca mocA wykrywania magii może wykonać test spostrzegawczości, by ujrzeć pole widzenia wrogich oddziałów, by można byLo uniknać z nimi potyczki
- Wykorzystując torebki z pieprzem, orkowie w trakcie walki tracą pole widzenia, co osłabi ich skuteczność w atakowaniu.
* * *
Starzejacy sie troll właśnie przemieniony w potwora! Uciekając przed nim, najlepiej podarzać poprzez zniszczony port na ktorym są kałurze smoł,
tam poslizgnie sie i nie bedzie w stanie wstac, by biec za druzyna bohatera.
* * *
Ork w katedrze. kleczacy przed ujscianska katedra i blagajacy Armasa o przywrocenie mu kontroli nad własna furia. Pomimo ze Ork jest wrogiem odziałow obywateli i Daniela, do wyboru pozostaje mu pomoc, lub go zaatakowac.
Nalezy pamietac ze jeśli otrzyma nasza pomoc, chwilowa wstapi do oddziałow bohatera i pomoze w walce z wrogimi oddziałami orków w zamku.
* * *
Damanos Motycki. Poeta podgrzewajacy i tak goraca atmosfere swymi sławiacymi swary strofami. Bohaterowie spotykają go,
gdy recytuje wlasnie swoje słynne "Ale po co, gdy sa młoty?"
i zachcca tłum oczarowanych słuchaczy do szturmu na buntujacych się osadnikow by poddali sie włady demona Armasa.
Odciagniecie ludzi od tego szalonego pomysłu wymaga zwyciezenia dyskusji z Damanosem i dwojka jego najwierniejszych poplecznikow.
Nalezy udac sie do Cecylii, osadniczki ktora wyrabia trunki domowej roboty i podac je Damanosowi, to zdecydowanie pomoze w
dialogu z nim i jego powiernikami.
* * *
Grupki osadnikow zdradzaja wyrazna chec zlinczowania wrogich oddziałów. Publiczne mowienie moze wiec sciągnąc bohaterom na głowe
Orkow i Zaczarowanych Palladynow, a poslugiwanie sie jeszcze innym jezykiem grozi uwiezieniem miedzy młotem a kowadłem!
* * *
Nalezy z osadnikami spotykac sie kilkakrotnie w pobliskiej karczmie i tam w grupach każdy otrzyma zadania,
jak pod osłona nocy, osłabiac wrogie oddziały orkow, by sukcesywnie pozbyc sie ich z zamku. Uzyj tych spotkan,
by kontrolowac tempo przygody i przypominac bohaterom, ze przebywaja w miescie, ktore oszalało.
FINAŁ
Gdy tylko bohater odkryje że glownym zrodlem klopotow oblezonego zamku są wieże.
Musi jak najszybciej pozbyc sie strazy, ktora je patroluje, by móc dotac sie do czarownika.
__________
Kobieta - Walli Gerletam- probuje sprowokowac druzyne do ataku, lecz osadnicy (lub najbardziej spostrzegawczy bohater) dostrzega,
ze byłaby to katastrofalna pomylka - prawe, potezniejsze ramie terrorystki jest obwiazane materiałami wybuchowymi!
Nie można jej w takim razie zalatwic.
__________
Rozbic grupy orków w nocy. Jest to najlepszy moment, aby atakowac z ukrycia tak by wrogim
jednostka nie były w stanie pomoc pozostałe patrolujące oddziały.
__________
Po zaprowadzeniu porzadkow w miescie, pokonumac oddziały orkow i pozbywajac sie
czarodzieja w wiezy, nalezy utrzymywac pozytywne relacje z palladynami, by pozyskiwac lepszy ekwipunek i względy,
aby Ci wpuscili Daniela do krola, by ten wydal pozwolenie na budowe statku, aby dopłynac do wyspy przez morze umarlych.
Aby stoczyc ostateczna walke z demonem Armasa.
__________
By pokonac Demona, nalezy wczesniej od kaplanow zdobyc swiete artefakty, ktore
uniemożliwia mu, wykorzystywanie mrocznej magi i ochronia bohatera i jego drużyne,
przed obrażeniami
Dziękuję za pobranie mojego przygodowego scenariusza, za wasze pozytywne wsparcie i miłe słowa napływające od was na
arielwronisz@wp.pl
Dzielenie się opiniami i spostrzeżeniami, które finalnie miały wpływ na ukształtowanie mojej powieści.
Autor: Gabriel "Ariel" Wornisz
email:
arielwronisz@wp.pl
Do pobrania: