Tytuł: O Przeciwnikach - potwory na mapie
Opracował: Teo
Email:
teorm88@gmail.com
Cześć, tu Teo.
Przeważnie w grach jRPG na mapie występują walki losowe i pierwsza myśl zazwyczaj jaka towarzyszy podczas tworzenia gry, to czy można zrobić przeciwnika na mapie, czy można się pozbyć losowych walk.
Jak najbardziej istnieje taka możliwość, a wykonanie nie dość,że banalne to jeszcze uniwersalne - pasujące praktycznie do każdego programu.
Co należy zrobić?
Krok 1
- upewnij się, że w bazie danych masz przygotowanych przeciwników z którymi chcesz stoczyć walkę. Według mnie wypada
ustawić walkę z jednym potworem, a nie z kilkoma (jeden przeciwnik na mapie to jeden przeciwnik podczas walki, proste).
Krok 2
- na mapie należy postawić zdarzenie. Ustaw grafikę, ustaw ruch na losowy, albo jeżeli to możliwe ustaw jakąś konkretną ścieżkę dla tego zdarzenia. Uruchomienie zdarzenia należy ustawić na Dotknięcie zdarzenia, a w poleceniach zdarzenia wybrać polecenie rozpocznij walkę (i oczywiście wskazać naszego przeciwnika).
Krok 3
Pozbycie się tego zdarzenia.
Tutaj zależy od was w jaki sposób chcecie się pozbyć tego zdarzenia.
- na stałę
Walczymy raz i koniec.
Jeżeli tak, to po poleceniu walki musimy wrzucić polecenie zmień przełącznik (i dla każdego zdarzenia ustawiamy własny przełącznik ma się rozumieć).
Kolejnym krokiem to stworzenie nowej strony zdarzeniu przeciwnika, jako warunek uruchomienia zaznaczyć nasz wybrany przełącznik z poprzedniej strony, grafika jak i polecenia należy zostawić puste.
- tymczasowe
Najprostszym sposobem na tymczasowe usuniecie naszego przeciwnika, będzie zastosowanie polecenia usuń zdarzenie.
Po walce, zdarzenie naszego przeciwnika po prostu zniknie całkowicie z mapy. Jeżeli wyjdziemy z aktualnej mapy i powrócimy na nią, nasz przeciwnik będzie ponownie na nas czekał.
Tego typu rozwiązania warto zastosować przy np. Walce z bossem. Sztuczka stara jak świat, ale przydatna.
Pozdrawiam.