...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPG95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 95

Zmiana atrybutów: przedmiotów i czarów


Witam!
Przedstawiam wam krótki poradnik do RPG Makera 95, który wyjaśni jak zmieniać atrybuty przedmiotów i czarów. Ten poradnik został napisany po to, by osoby chcące zapoznać się z RM95 po niemal 20 latach(w dobie Windowsów XP,7,8,itp,itd), były w stanie z niego w miarę normalnie korzystać, bez doświadczania komunikatów o błędach średnio co 2 minuty

Czego będziemy potrzebować? Najzwyklejszego edytora hexadecymalnego. W zasadzie to nam już wystarczy, by przeprowadzić jakiekolwiek zmiany, jednak jeśli chcecie jeszcze rozumieć, co tak naprawdę robicie, to przydałaby wam się chociaż powierzchowna wiedza o systemach liczbowych, a dokładniej systemie szesnastkowym (zakładam jednak, że takową wiedzę już posiadacie, biorąc pod uwagę wasze zainteresowanie tworzeniem gier).

W dowolnym edytorze otwórzcie plik item.dat, który znajduje się w folderze z waszą grą. Wyszukajcie nazwę przedmiotu, którego atrybuty chcecie zmienić. Cechy przedmiotu zaczynają się 8 hexów przed nazwą przedmiotu.

Przykład
Jeżeli chcemy edytować przedmiot Cure Potion, musimy znaleźć poniższą linijkę:

Zmiana cech przedmiotów w programie RPG MAKER, wywala błąd. Dlatego informacje te należy zmienić ręcznie za pomocą HEXów.

Pierwsze 2 hexy (w tym przypadku to 1E00) odpowiadają za cenę przedmiotu. Nie musicie wiedzieć, jak przechodzić z systemu dziesiętnego w szesnastkowy, by ją zmienić, zwykły kalkulator systemowy w trybie programisty was w tej konwersji wyręczy (aczkolwiek umiejętność ta jest przydatna i szczerze zachęcam was, byście ją jak najszybciej posiedli).

Trzecie i czwarty hex (tutaj 0600) to typ przedmiotu. Poniżej znajdziecie listę wszystkich możliwych typów. Dla przykładu, jeśli chcecie sprawić, by Cure Potion było bronią, wystarczy zmienić trzeci i czwarty hex z 0600 na 0000.

0000 - broń
0100 - pancerz
0200 - tarcza
0300 - hełm
0400 - inne
0500 - specjalne
0600 – regeneracja hp
0700 – regeneracja mp
0800 - odtrutka
0900 – przywrócenie statystyk
0A00 - wskrzeszenie
0B00 – zwiększenie max hp
0C00 – zwiększenie max mp
0D00 – zwiększenie pwr (atak)
0E00 – zwiększenie str (obrona)
0F00 – zwiększenie int (magia)
1000 – zwiększenie speed (szybkości)
1100 – zwiększenie luck(szczęścia)
1200 – pierwszy czar z listy
1300 – drugi czar z listy
1400 – trzeci czar z listy
1500 – czwarty czar z listy
1600 – piąty czar z listy

i tak co 100 aż do 7500, czyli setnego czaru z listy.

Jeśli chcecie zmienić typy czarów, otwórzcie plik magic.dat edytorem hexów i znajdźcie nazwę czaru, który chcecie zmienić. Tak jak w przypadku przedmiotów, atrybuty czarów zaczynają się 8 hexów przed nazwą czaru, dla przykładu czar Flame Bolt:


Pierwszy hex (tutaj 00) decyduje o typie czaru. Jeżeli chcemy zmienić Flame Bolt na czar paraliżujący, zmieniamy wartość 00 na 03. Poniżej znajdziecie listę typów, jakie mogą przybrać czary:

00 - Czar raniący jednego przeciwnika
01 - Czar raniący wszystkich przeciwników
02 - Trucizna
03 - Paraliż
04 - Uciszenie
05 - Oszołomienie
06 - Uśpienie
07 - Nieprzytomny
08 - Obniżenie ataku przeciwnika
09 - Obniżenie obrony przeciwnika
0A - Obniżenie szybkości przeciwnika
0B - Regeneracja HP jednego bohatera
0C - Regeneracja HP wszystkich bohaterów
0D - Regeneracja MP jednego bohatera
0E - Odtrutka
0F - Przywrócenie statystyk
10 - Wskrzeszenie
11 - Zwiększenie ataku
12 - Zwiększenie obrony
13 - Zwiększenie szybkości
14 - Teleport
15 - Ucieczka


To by było na tyle. Mam nadzieję, że ten poradnik wam się przyda i pomoże wam spłodzić wspaniałe projekty w starym już, ale ciągle jarym RPG Makerze 95


Autor: Gbanshee
Email: gbanshee@hotmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024