Inny rozmiar tile (Shaz)
Change Tile Size
Wtyczka pozwala na zmianę rozmiaru "kafelków", na przykład na 32x32, dzięki czemu można skorzystać z dużej bazy grafik tilesetów dla (w tym przypadku) RPGVX/VXAce.
Rozmiar kafelków w RPGMV wprawia wiele osób w złość. Nie dość, że gotowe grafiki są trudniej dostępne, to jeszcze rozmiar 48x48 powoduje więcej kłopotów, gdy
już samemu się spóbuje coś
nabazgrolić narysować. A co z osobami z kompleksem mniejszości, które chcą większe kafelki? Rozwiązaniem jest oto ten plugin -
Change Tile Size autorstwa Shaza.
Konfiguracja wtyczki wymaga trochę roboty. Po pierwsze, trzeba stworzyć folder na tilesety w oryginalnym (docelowym) rozmiarze, o dowolnej nazwie, byle by był
w folderze
img/ i jego nazwa była z małych liter. Po skopiowaniu wybranych grafik, należy do folderu, gdzie zazwyczaj są tilesety (
img/tilesets/)
wstawić powiększone (lub zmniejszone) do standardowego rozmiaru grafiki z folderu z oryginalnymi tilesetami, aby można było spokojnie rysować mapki w edytorze map.
Potem trzeba skonfigurować wtyczkę w samym Makerze (gdyby ktoś nie wiedział, od tego jest ładne menu z ikonką dwóch zielonych puzzli). Do zmiany są dostępne trzy opcje:
- Rozmiar tile - rozmiar jednego kafelka. W związku, że jeden tile jest kwadratem, to tutaj ustalamy długość boku tego kafelka (
na przykład: wartość 32 da nam kafelek 32x32
- Folder z tilesetami - folder z tilesetami w oryginalnym rozmiarze
- Folder z parallaksami - folder z paralaksami w oryginalnym rozmiarze (zmiana użyteczna tylko, gdy używasz parralax mappingu.
Po prawidłowej konfiguracji powinna wyświetlić się mapa, na której więcej lub mniej widać, ale wszystkie grafiki ładnie wyglądają. Drobny problem może być z rodzielczością -
może ona obcinać mapę o 1/2, 1/3 kafelka... ale spokojnie, na to plugin też jest.
Autor: Shaz
Pobierz:
Wtyczka: Inny rozmiar tile (Shaz)
Tekst: almostnoruby
Email: almostnoruby@live.com