...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 13 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGMV || Zglos nowe materialy
RPG Maker :: RPG Maker MV

Menu główne na obrazkach


Wstęp
Cześć!
Dzisiaj pokażę wam jak z tego:




Zrobić coś takiego:


Dla przypomnienia. Skrypty w MV są tworzone w języku JavaScript (skrótowo JS) i można je implementować (czyli wrzucać) do własnego pluginu ( Jak tworzyć plugin? ) (kliknij) albo wykorzystać na zdarzeniach. Ten w moim przypadku najlepiej sprawdził się, gdy używany był w pluginie, ale jeśli chcecie to możecie probować to ustawiać na zdarzeniach.

Wymagania
Ważne jest przygotowanie następujących trzech grafik! (trzeba je wrzucić do katalogu pictures)

1.mainMenuSprite.png - Obrazek, który będzie tłem dla menu - u mnie to akurat tym tłem jest to co jest pod napisami oraz logo gry (tak, aż tyle w jednym obrazku)
2.menuGlowneOpcje.png - Obrazek, który będzie opcjami w menu, gdzie przycisk Wczytaj jest aktywny
3.menuGlowneOpcjeBezWczytaj.png - Obrazek, który będzie opcjami w menu, gdzie przycisk Wczytaj jest nieaktywny



Rzeczy, które warto sobie poustawiać według swoich potrzeb to:

this._windowLayerBackground.x - pozycja tła menu w osi X
this._windowLayerBackground.y - pozycja tła menu w osi Y
this._windowOptionsSprite.x - pozycja sprite przycisków w osi X
this._windowOptionsSprite.y - pozycja sprite przycisków w osi Y
Oraz należy popatrzeć pod Scene_Title.prototype.createWindowLayer, gdzie podmieniane są oryginalne x i y okienka głównego menu - te współrzędne też ustawcie sobie według własnych potrzeb.

Uwaga!! Skrypt jest dosłownie przekopiowany z mojej gry, gdzie stosuję niestandardową rozdzielczość gry: 1280x720. Jeśli okienko wam się nie wyświetli to pozmieniajcie pozycje.



Dodatek
Przydatne do zrobienia przycisków może się okazać przygotowany przeze mnie szablon (osoby zajmujące się grafiką na pewno będą wiedzieć co zrobić)


W zasadzie szablon obejmuje szerokość i wysokość każdego z przycisków jak i minimalną wielkość menu


Zakończenie
Zaznaczam, że to skrypt, a nie plugin i rzeczy, które byłyby konfiguralne jak w pluginie należy sobie dorobić (tak jak to w poradniku pokazywałem). Jednakże czy tak trzeba, to już zależy od tego co chce się osiągnąć :).


Autor: EnterVPL
Email: entervpl@gmil.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024