...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 43 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Pauza


Wstęp

Zdarzeniówka, przedstawiająca system zatrzymania zdarzeń na komendę gracza. Należy dokładnie zapoznać się z instrukcją, jak wykonać zdarzeniówkę, aby dobrze funkcjonowała w grze. Należy dokładnie przeczytać informacje i dokładnie je zastosować w projekcie gry, Tak aby wszystkie polecenia przebiegały bez żadnych usterek.

Wykonanie

1. Otworzyć własny projekt gry i stworzyć następujące zdarzenia:

> Na początek należy stworzyć zdarzenie, aby przy naciśnięciu przycisku pojawiał nam się na mapie obrazek,,pauza"

Więc musimy stworzyć warunek zdarzenia (z naciśnięciem przycisku), po czym na ekranie będzie nam się pojawiał obrazek ,,pauza"

Następnie musimy stworzyć: Główny przełącznik np. A i nową stronę W której musimy stworzyć warunek zdarzenia (z naciśnięciem przycisku). Następnie w warunku należy umieścić opcje takie jak: usuń obrazek i główny przełącznik: A =OFF.

> Jeżeli chcemy, aby nasz gracz podczas pauzy nie mógł sie poruszać, aby nie dało się włączyć ,,menu". Należy na pierwszej stronie zdarzenia stworzyć PRZEŁĄCZNIK który będzie decydował, o włączeniu i wyłączeniu tych poleceń. (polecenia które decydują o wyłączeniu pauzy zostały opisane poniżej)

Czyli: tworzymy przełącznik o nazwie (nazwe ustalamy jaką sobie chcemy) np. Blokada ruchu i poleceń. i włanczamy operacje - ON

Następnie na drugiej stronie (kopiujemy ten rzełącznik co stworzyliśmy na stronie pierwszej i wklejamy go na stronie drugiej), tylko z tą różnicą iż operacje z ON zmieniamy na OFF.

Tak żę należy włączyć polecenie (czekaj:35), bez tego,gdy naciśniemy przycisk ,,Enter", to pauza może zostać włączona kilka razy.

Powinno to wyglądać tak:

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk C został naciśnięty
<>Pokaż obrazek: 1, 'Pauza', Góra-lewo (60,135), (100%,100%),255 ....
<>Czekaj: 35 klatek
<>Główny przełącznik: A =ON
<>
: Koniec warunku

STRONA. 2 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk C został naciśnięty
<>Usuń obrazek: 1
<>Czekaj: 35 klatek
<>Główny przełącznik: A =OFF
<>
: Koniec warunku


> Kiedy stworzymy to zdarzenia, to podczas gry kiedy wciśniemy przycisk ,,Enter", wyskakuje nam napis pauza, ale gdy wciśniemy ,,Esc", pojawia nam się menu i nasz bohater może się poruszać Więc najpierw należy stworzyć zdarzenie dzięki któremu nasz gracz nie będzie mógł się poruszać podczas pauzy. Tworzymy nowe zdarzenie na mapie (o nazwie: RUCH) i w nim tworzymy polecenia takie jak (ruszaj zdarzeniem: Bohater) czekaj: 999. I to kopiujemy i ponownie wklejamy. Dla pewności wklejamy je 10 - razy, aby nasz gracz napewno nie mógł się poruszać podczas pauzy.

Następnie w zdarzeniu: Pauza na pierwszej i drugiej stronie tworzymy przełącznik o nazwie (np.): Ruch bohatera, na pierwszej stronie w operacji ustawiamy na = ON, a na drugiej na = OFF

Nie możemy zapomieć o poleceniu takim jak (ruszaj zdarzeniem: Bohater), MUSIMY ustawić to zdarzenie, aby nasz gracz po wyłączeniu pauzy mógł sie poruszać.

Powinno to wyglądać tak:

Zdarzenie: RUCH STRONA.1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 999 klatek


Zdarzenie: PAUZA STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk C został naciśnięty
<>Pokaż obrazek: 1, 'Pauza', Góra-lewo (60,135), (100%,100%),255 ....
<>Przełącznik: [0001:Obrazek]=ON
<>Zmienna:[0001:PAUZA] = 1
<>Przełącznik: [0002:Ruch bohatera] = ON
<>Czekaj: 35 klatek
<>Główny przełącznik: A =ON
<>
: Koniec warunku

STRONA. 2 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk C został naciśnięty
<>Usuń obrazek: 1
<>Przełącznik: [0001:Obrazek]=OFF
<>Zmienna:[0001:PAUZA] = 2
<>Przełącznik: [0002:Ruch bohatera (STOP)] = OFF
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz (Czekaj)
:<> Czekaj: 1 klatek
<>Czekaj: 35 klatek
<>Główny przełącznik: A =OFF
<>
: Koniec warunku

> Teraz zostaną pokazane polecenia dzięki którym podczas pauzy nie można włączyć menu. Należy stworzyć 7 zdarzeń w których nalezy zrobić polecenia takie jak: Warunek zdarzenia i włącz/wyłącz menu

Powinny wglądać tak:

Przycisk: A

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk A został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: B

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk B został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: X

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk X został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: Y

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)
<>Warunek:przycisk Y został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: Z

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk Z został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: L

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk L został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

Przycisk: R

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Warunek:przycisk R został naciśnięty
<>Włącz/Wyłącz menu:Nie przyznany
<>
: Koniec warunku
<>

> Oto zdarzenia dzięki którym, podczas pauzy nie będzie można włączyć menu.

> Nie możemy zapomiec o zdarzeniu dzięki któremu po wyłączeniu pauzy nasze menu będzie ponownie włanczane. Należy stworzyc nowe zdarzenie, i w nim warynek przycisku: B po czym w warunku polecenie takie jak Otwórz menu.

Powinno to wygladać tak:

Zdarzenie PAUZA_2

STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)


<>Warunek:przycisk B został naciśnięty
<>Otwórz menu
<>
: Koniec warunku
<>

> Dzięki temu zdarzeniu nasze menu będzie włanczane po wyłączeniu pauzy.

> Teraz jeżeli chcemy, aby nasz obrazek ,,pauza" mrygał podczas aktywacji należy włączyć polecenir, ruszaj zdarzeniem, ustawić współrzędne obrazka (takie same jakie mamy przy pokazaniu) i Przezroczystość ustawić na: 0

Następnie nalezy ponownie ustawić polecenie ruszaj obrazkiem (współrzędne X, Y idętyczne jak w cześniej) tylko z ta różnicą że przezroczystośc ustawiamy na: 255

Powinno to wyglądać tak:

Mryganie STRONA. 1 (Warunek startul Równoległe zdarzenie)

<>Ruszaj obrazkiem:1,Góra-lewo (60,135), (100%,100%), 0, Zazwyczaj, @60....
<>Ruszaj obrazkiem:1,Góra-lewo (60,135), (100%,100%), 255, Zazwyczaj, @60....

> Dzięki tym polecenią, nasz obrazek będzie mrygał.

2. To już wszystkie zdarzenia jakie należy stworzyć w projekcie, aby polecenie pauza dobrze i bez problemowo funkcjonowało w naszej grze.

Jeżeli coś jest nie zrozumiałe, należy ponownie przeczytać instrukcje...

Zakończenie

I to już koniec. Mało wysiłku i dobry efekt. Teraz możemy zatrzymywać naszą grę w każdej chwili. Mam nadzieje że zdarzeniówka ,,Pauza" dobrze funkcjonuje w waszych projektach. I korzystacie z niej jak najczęściej.

Jeżeli coś jest nie jasne poniżej można pobrać projekt i zbadać wszystkie zdarzenia jak je zastosować - jak one działają.


Autor: Rubin
email: rubin8@o2.pl
Pobierz:
  • Pauza podczas gry


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024