Kody
Wstęp
Zdarzeniówka, przedstawiająca zdarzeni,e dzięki któremu po podaniu poprawnego klucza zostaniemy obdarowani prezentem. Co do wykonania zdarzeniówki, wiersz zdarzeń jest bardzo prosty i zrozumiały. Postawienie konsoli (wprowadzenia numeru) i ustawienie identycznej zmiennej do warunków zmiennej i wprowadzenia numeru, a następnie ustanowienie odpowiedniej ilości liczb służącej jako KOD, po której wpisaniu podczas trwania gry dostajemy prezent.
Wykonanie
Tworzymy w odpowiednim dla nas miejscu (obojętnie gdzie) na mapie nowe zdarzenie.
W którym będzie zamieszczona jedna funkcja (odtworzenia typowego zdarzenia)
z warunkiem startu (równeległego zdanienia). Wzór zdarzenia wygląda tak:
ZDARZENIE EV001 <-- (nazwa zdarzenia, możemy je w dowolny sposób nazwać)
STRONA 1 (Warunek startu: równoległe zdarzenie)
<>Typowe zdarzenie: Kody (nazwa dowolna)
<>
Ale kiedy odtworzymy wybór typowego zdarzenia i będziemy chcieli wybrać "kody" nie będziemy go mieli ponieważ nie zostało ono jeszcze stworzone zatem. Przechodzimy do "Narzędzi" następnie odszukujemy w bazie danych (Typowe Zdarzenia) po czym je wybieramy.
Klikamy na numer zdarzenia 001 i w nazwie zdarzenia wpisujemy np. kody a w funkcji wybieramy: Czekaj. Następnie przechodzimy do zdarzeń i tworzymy
Warunek zdarzenia pod przyciskiem. Oznacza to, że kiedy naciśniemy odpowiedni przycisk, to uruchomi się polecenie zamieszczone pod warunkiem.
I odznaczamy opcje (Inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni)
Powinno to wyglądać tak:
<>Warunek:Przycisk L [zakładając że wybraliśmy ten] został naciśnięty
<>
: Koniec warunku
<>
Następnie tworzymy kluczowe zdarzenie dzięki, któremu nasze kody będą funkcjonować,
czyli: Wstaw numer (pierwsza strona w dziale Wiadomości).
Po wybraniu opcji "wstawienia numeru" wybieramy zmienną (możemy ją nazwać lub nie i
wpisujemy wartość odpowiadająca za ilość wprowadzonych cyfr do kodu.
Czyli jeżeli wpiszemy (8 to musimy wpisać 8 znakowy kod, jeżeli 4 to wpisujemy 4 znakowy kod). Załóżmy iż przy zdarzeniu "Wstaw numer" naszą zmienną nazwaliśmy "Wprowadzenie kodu" i wybraliśmy 8 znakowy kod, do wprowadzenie w zdarzeniu "Wstaw numer". Razem z warunkiem, który stworzyliśmy powinno to wyglądać tak:
<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>
: Koniec warunku
<>
Następnie tworzymy odpowiedniki kodów w postaci warunków i zdarzenia w nich dzięki
którym po wpisaniu kodu dostaniemy nagrodę. Należy pamiętać iż wszystkie warunki z kodami w których będziemy dostawać nagrodę należy tworzyć w warunku przy naciśnięciu przycisku.
Tworzymy 5 warunków (kodów) po których wpisaniu dostaniemy nagrodę. Czyli tworzymy warunek, następnie zaznaczamy opcje "Zmienna" i wybieramy w liście zmiennych, naszą zemienną która stworzyliśmy wcześniej, czyli: Wprowadzenie kodu. Następnie przechodzimy do "Jest" i wybieramy tutaj "Równa". Przy wyborze Liczbie i Zmiennej, zaznaczamy ZMIENNEJ i w pustym polu wpisujemy (8 znakowy kod). 8 znakowy dlatego iż wcześniej w opcji "Wstaw numer" wybraliśmy numer równy 8.
Jeżeli w opcji "Wstaw numer" wybrali byśmy cyfrę 3, to nasze kod w warunku musi mieć 3 znaki, a jeżeli 8 to 8 znaków musi mieć.
Wszystko zależy od liczby którą wybraliśmy przy opcji "Wstaw numer". Następnie wpisujemy 8 znakowy kod składający się z cyfr. np. 50642787. Następnie ODZNACZAMY (Inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni) i klikamy ok. Powinno to wyglądać tak:
<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>
Następnie pod warunkiem z kodem, dajemy nagrodę jaka dostanie po jego wpisaniu.
Np. Uleczenie drużyny, dodatkowe punkty exp itp.
Damy przykładowo do naszego warunku Zmiana HP całej drużyny o dodatkowe HP + 50.
A następnie powinniśmy dąć jakiś dźwięk odpowiadający za poinformowanie nas o wpisaniu
poprawnie kodu, lub wiadomość z treścią "Kod Aktywny", pamiętajmy żeby po informacji kod aktywny dodać dwa znaki w wiadomości aby, zatrzymać wiadomość na krótki czas i zamknięcie automatycznie okna. Po treści kod aktywny dodajemy te znaki \!\^.
Powinno to wyglądać tak:
<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana HP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>
Tak wygląda nasze cale zdarzenie z kodem, teraz dodam kolejne 4 kody, aby pokazać jak będzie to wyglądać z wieloma kodami. Nagrody w kodach możecie dać odpowiadające wam, my daliśmy te: Zmiana HP + 50, Zmiana doświadczenia + 50, Zmiana MP + 50, Zmiana pieniędzy + 100, Zmiana umiejętności Oślepienie.
Powinno to wyglądać tak (razem łącznie 5 warunków)
<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana HP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 51295436
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień doświadczenie: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 69847080
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana MP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 31957284
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień pieniędzy:+ 100
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 80451942
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień umiejętności: [Nazwa bohatera], + [Oślepienie]
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>
i Tak powinno wyglądać nasze całe typowe zdarzenie, dzięki któremu
użycie kodów podczas gry doda uroku i dobrej zabawy w grze.
Zakończenie
Po zastosowaniu się do wskazówek i poprawnemu zastosowaniu zdarzeń, nasza gra uzyska trochę na wartości moralnej wśród osób zajmujące się makerem, a co najważniejsze dostarczy więcej zabawy. Mamy nadzieje że opis się przyda i wykonanie zdarzeń
do kodów nikomu nie sprawi trudności.
Autor: Rubin & Diego
email:
rubin8@o2.pl,
d_i_e_g_o6@o2.pl
Pobierz:
Kody dla RPGVX (by Rubin & Diego)